Hiukan opastusta jos saisin, niin olisin hyvin kiitollinen.. Hidastaako/haittaako puhelinpistokkeen jatkaminen liikennettä? Onko parempi pidentää LAN:lla? Pitäis saada netti noin yheksän metrin päähän pistokkeesta.
Itsellä puhelin pistokkeesta matkaa ekalle tietokoneelle noin 5m. siitä hubilla jatkettu matkaa toiselle koneelle noin 10m. Eikä mielestäni ole ollut mitään haittaa, eikä hidastelua.
Mulla on noin 11m piuha ADSL purkille ja mitään hidasteluja en ole huomannut, eli yhteys toimii aina just niin nopeasti, kuin pitääkin...eli ei tollasen 9m johdon pitäisi mitään haitata... EDIT: edittiä
mulla menee 10m puhelinjatkojohtoa adsl-boxiin, siitä sit kytkimeen ja 7m ethernet-piuha läppäriin.. ja ei hidastele mielestäni =)
Mulla ensin 7 metriä puhelin piuhaa adsl-boksille ja siitä 25metriä toiselle koneelle verkkokaapelia. Yhteys toimii niinkuin pitääkin.
Helpompi puhelinjohtoa on jatkaa (jos siis itse meinaat kolvata). Jatkojohdolla ei varmaankaan ole merkitystä, kumpaa jatkat, LAN-kaapeli voi olla ainakin 50 m pitkä.
Pitkä puhelinkaapeli saattaa joskus pätkiä yhteyttä ja ehkä jopa hidastaakkin. 10 metriä alkaa olla jo aika paljon.
kiitoksia,kiitoksia!! Nyt on piuha hankittu ja kyllä kymmenmetrinen näyttää toimivan. En voi muuta sanoa kuin, että täällä on harvinaisen mukavaa ja avuliasta porukkaa.
Eipä tuolla puhelin johdon jatkamisella pitäisi olla juurikaan mitään merkitystä. Riippuu enempi johdon laadusta ja siitä millaisia liitoksia matkalla on. adsl:n pitäisi kyllä speksien mukaan kulkea semmoset about jonkin matkaa yli 6km hyvällä kaapelilla joten kotosalla jatkettu muutama metri ei juurikaan yleessä vaikuta paitsi jos jatkojohto ja liittimet huonoja niin sitten voipi alkaa vaikuttamaan. 10/100/1000 Ethernet kantaa noin 100m kunnollisesa kaapelissa.