Onko kukaan onnistunut saamaan kaapelimodeemiin kahta konetta kiinni esim. hubin avulla.Tarviiko olla kaks IP:tä?
no vastaan tähän nyt vaikka tuolla tuo toinenkin on, itse jaoin reitittimellä niin sai nopeeta. Piuhat kiinni ja Kummatkin tunnisti netin itse kun XP kerta kyseessä mutta Ftp yhteydet se kökki koska ei taida portit olla mieluisat.
Entisessä asunossa oli kaapelimoodeemi jonka jaoin sellaisella nat/router/DHCP- härvelillä (Esim. http://www.bdog.fi/cgi-bin/netstore/tuote.pl?tuote=3461417305531 ). Plussaa tuolla oli se että ulospäin ei näy eikä tarvita kuin yksi ip. Verkko asetusten teko koneille on tosi helppoa (asetukset purkin DHCP serveriltä). Koneilla voi käyttää verkkoa muista koneista riippumatta, joten ei tarvitse pitää sitä yhtä reitittävää konetta aina päällä kun muilla haluaa surffata. Vaikka tuossa on pelätty NAT niin siitä ei ole haittaa kun sen voi itse määrittää toimimaan niin kuin haluaa. Tuo on ehkä yksi parhaista tietokoneostoksista mitä olen tehnyt. Tuon asentamisen jälkeen loppui verkkon kanssa tappelu kuin seinään. Minkään jakojen. yms. kanssa ei ollut enään ongelmia ja verkko toimi vaikka vierailevia koneitakin kävi verkossa. Eiköhän hehkutus riitä... mielipiteeni on varmaankin kuultu Jos joutuisin ostamaan nyt tuollaista niin ehkäpä ostaisin sellaisen jossa olisi myös WLAN ( http://www.bdog.fi/cgi-bin/netstore/tuote.pl?tuote=3471417305981 )
Mikä kaapelimodeemi sulla on? jos welho pro niin se on sopimustenvastaista laittaa 2 konetta nettiin maksamatta lisämaksua. Mutta juuri tuo NAT palomuuri zydeemi piilottaa tiedot olemassa olevasta pienestä/suuresta kotiverkosta. ei kylläkään ole kokemusta tosta NAT jutusta mutta niin olen käsittänyt.Eikä se htv sitä varmaan muutenkaan huomaisi vaikka 2 ip:tä näkyisi maailmalle, mutta ei kannata riskii ottaa. itte oon tehny sellain et ygös koneeseen tulee verkkokortille netti ja ygös koneen toisest v-kortist lähtee netti toisen koneen v-korttiin, ja jakamisen hoitaa sygaten home network joka näyttää vain yhden ip:n maailmalle.