elikkä nykyinen thomsonin tcm420 pelittää kyllä soneran verkossa 8mb nopeudella mutta niillä kun nousi nopeus 10megaan, ei modeemi enää toiminukkaan, joten piti soittaa että laskisivat takaisin 8megaan. mut nyt aattelin ostaa uuden että sais sen 10megan.. oisko esim motorolan SB5101E hyvä? näyttäs olevan myynnissä aika paljon.
Sama asia kiinnostaa minuakin eli mielipiteitä kehiin! Muutto edessä ja samalla vaihdoin liittymän nopeudeksi 10M. Tähän mennessä minulla on ollut vuokralla soneran modeemi, mutta olen maksanut vuokraa nyt jo muutaman modeemin edestä, joten on aika hankkia oma. Ehdotuksia siis.
Motorola SB5101E kaapelimodeemi on vanha malli, uudempi on SB5102E. Molemmat toimii 10M-liittymässä. Minulla on vieläkin vanhempi malli Motorola SB5100E ja liittymä on Welho 10M/1M. Latausnopeus on p2p-ohjelmalla parhaimmillaan 1.1 Mt/s eli 1.100 kt/s Noi kaikki em kaapelimodeemit on EuroDOCSIS 2.0 sertifioitu. Jos on aikeissa myöhemmin hankkia 100M-liittymä niin silloin on ostettava joku EuroDOCSIS 3.0 sertifioitu kaapelimodeemi, esim Motorola SB6120E.
Linkissä oleva kaapelimodeemi on DOCSIS sertifioitu, Suomessa toimii vain EuroDOCSIS sertifioidut kaapelimodeemit. Welhon kaapeliliittymässä käyttäjän itse ostama kaapelimodeemi on tuotava fyysisesti paikalle aktivointia varten (Welho Store Sanomatalossa), Soneran kaapeliliittymässä kaapelimodeemin MAC ID (numerosarja) on soitettava Soneralle aktivointia varten, muuten kyseinen kaapelimodeemi ei toimi liittymässä.
Kiitos vastauksesta! Hankin tosiaan tuon linkissä olleen modeemin, eli aktivointisoittoa huomioimatta muuten hyvä peli? Ja soneran 10M kaapelinettiliittymä tosiaan kohta tulee
Itse tarvitsisin kaapelimodeemin jossa ainakin neljä porttia + WLAN, sekä MAC-osoitteen vaihto reititys/NAT. Reititetyt ja sillatut portit voisi valita. Prosessointitehoa niin että NATattunakin koko 100 Megan kaista olisi käytössä, eikä modeemi olisi ainakaan se pullonkaula.
@Turmio: Netgear CM232 pitäisi toimia, se on EuroDOCSIS 3.0 standardin mukainen (vaikka sitä ei tuossa linkissä mainita). Esim Elisan 30M kaapeliliittymissä tuo modeemi on monilla käytössä. @Fiili: 100M kaapeliliittymissä toimivia EuroDOCSIS 3.0 kaapelimodeemi malleja on vähän myynnissä, taitaa kaikki olla siltaavia modeemejä eli sinun on ostettava lisäksi erillinen WLAN-reititin.