Kaapelimodeemi ongelma

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi entiijja 09.01.2012.

  1. entiijja

    entiijja Member

    Liittynyt:
    28.10.2011
    Viestejä:
    22
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Elikkäs muutettiin uuteen asuntoon, ja edellisessä kämpässä oli puhelinpistokkeella toimiva modeemi ja reititin. Nyt tähän uuteen asuntoon tarvitsee kaapelimodeemin joka liitetään antenniverkkoon. Meillä on modeemina Netgear CG834WG v2.

    Nyt oon sitte liitokset tehny mutta nettiyhteyttä ei tule. Antennikaapeli on tottakai TV:n osassa ja toinen pää modeemissa. Ja koneeseenki tottakai liitetty johto.

    Mutta tuossa silti vilkkuu tuo "cable" valo, vähän ennen sitä se palo kokoajan mutta sillonkaan ei ollu yhteyttä. Oon yrittäny resetoida, ei vaikutusta, vaihtaa nettikaapelia mikä menee koneelle, ei vaikutusta, käynnistänyt konettakin uudelleen, ei vaikutusta.
    Ja antenni johon pitäs kyllä olla kunnolla kiinni, pari kertaa käytin irti ja laitoin takasin.

    Mistähän vois johtua, käyttis Windows 7 ja siinä netti-ikonin päällä (se missä on näyttö ja kaapelin merkki normaalisti) on nytte se keltanen varotuskolmio.

    Kertokaahan jos tiiätte, tuntuu kohta että pitää nämä mokkulat polkea jänkään
     
    Viimeksi muokattu: 09.01.2012
  2.  
  3. vps358

    vps358 Active member

    Liittynyt:
    14.11.2009
    Viestejä:
    4,637
    Kiitokset:
    249
    Pisteet:
    93
    Kokeiles nyt ensin pelkällä kaapelimodeemilla ja jätä töllön kytkeminen myöhemmäksi, se nimittäin tarvii erottimen tai jakajan ennen töllöä...

    T: Vesku
     
  4. entiijja

    entiijja Member

    Liittynyt:
    28.10.2011
    Viestejä:
    22
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Siis televisiota ei edes kytketä samaan huoneeseen, vaan eriin. Eli siis pelkkä modeemi on kytketty TV:n antenni nippaan :)
     
  5. Tiger25

    Tiger25 Active member

    Liittynyt:
    13.05.2011
    Viestejä:
    1,574
    Kiitokset:
    72
    Pisteet:
    78
    Kaapelimodeemin ja muut liittymän mukana toimitettavat laitteet saa palveluntarjoajalta parissa päivässä, mutta itse yhteyden kytkemiseen voi mennä parikin viikkoa. Mikäli ostopäivästä on kulunut yli pari viikkoa, kannattaa olla yhteydessä palveluntarjojaan ja kysellä mikä on tilanne.
     
  6. entiijja

    entiijja Member

    Liittynyt:
    28.10.2011
    Viestejä:
    22
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    kaikki laitteet on jo omasta takaa, tai niin myyjän mielestä ne oli oikeita kun otti MAC koodinki sieltä modeemin alta. Ja pitää kysellä äitiltä mikä oli ostopäivä.
     
  7. Genetti

    Genetti Regular member

    Liittynyt:
    27.10.2011
    Viestejä:
    167
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jos kaapelimodeemisi MAC numero on operaattorin tietokoneessa (eli liittymäsi on aktivoitu), niin silloin liittymäsi pitäisi jo toimia, esim. DNA:n asiakaspalvelusta haettu kaapelimodeemi toimii heti kun sen kotona kytkee antenniverkkoon.
     
  8. entiijja

    entiijja Member

    Liittynyt:
    28.10.2011
    Viestejä:
    22
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eipä silti toimi.. Cable valossa vilkkuu valo ja välillä ei pala ja välillä palaa mutta mitään ei tapahdu :|
     
  9. waters_

    waters_ Member

    Liittynyt:
    11.03.2011
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Soita palveluntarjoajalle. Ne pingaa liittymän ja kertoo onko yhteys käytettävissä. Eli siitä ratkeaa se, että johtuuko ongelma operaattorin puolelta vai sinun.
     
  10. entiijja

    entiijja Member

    Liittynyt:
    28.10.2011
    Viestejä:
    22
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kävin sonerallakin modeemin kanssa, he tarkistivat mac koodin, testaski siellä ja siellä se toimi hyvin.. Ostin uuden antennijohonkin mutta ei toimi...

    Niin ja cable valo vilkkuu kun laittaa johon kiinni, mutta kohta sitte se heittää vilkkumasta eikä pala yhtään. Niin ja downstream vilkkuu kokoajan
     
    Viimeksi muokattu: 12.01.2012
  11. waters_

    waters_ Member

    Liittynyt:
    11.03.2011
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Pitäisi saada hieman lisätietoa, että miten olet yrittänyt ongelmaa ratkaista, ettei läpikäydä samoja asioita. Oletko kytkenyt modeemin pelkällä ethernet kaapelilla tietokoneeseen, ettet sekä usb- ja ethernet-kaapelilla? Onko yhteysasetukset kunnossa (ip, aliverkon peite yms.)? Pääsetkö hallitsemaan modeemiasi sen ip osoitteella selaimen kautta?
     
  12. entiijja

    entiijja Member

    Liittynyt:
    28.10.2011
    Viestejä:
    22
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Alkoikin toimiin yhtäkkiä!
     
  13. vps358

    vps358 Active member

    Liittynyt:
    14.11.2009
    Viestejä:
    4,637
    Kiitokset:
    249
    Pisteet:
    93
    Kaapeliyhtö sai sitten omat systeeminsä päivitettyä ja liittymän avattua...

    T: Vesku
     

Jaa tämä sivu