Köyhät kyykkyyn emolevy + AGP paikka??

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Tombaztic 15.07.2007.

1. Tombaztic

Tombaztic Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Onkelma on seuraava:
    Olen tullut aatoksiin, että päivittelen hieman homeista konettani. Tarkoitus oli ostellaa prosessori, emolevy ja ehkä pari muisti palikkaa. Prosessorin kohdalla kallistuin Intelin Core 2 Duo E6600:n puoleen, sillä sen saa kohtuulliseen hintaan ja on tehokas. Sitten heräsikin kysymys, että mikäs emolevy siihen kannattaisi kaveriksi hankkia. Onkelmaa paisutti se tosiasia, että minulla on vielä AGP-paikkainen 6800 GT näytönohjain.. tämä siis karsii monet emolevy vaihtoehdot? Onko siis jollain ehdotuksia emolevystä, josta vielä löytyisi AGP-paikka jonka kanta olisi se 775 jonka Core 2 vaatii? Hinnalla ei tässä kohtaa ole väliä, myös toista prosessoria saa ehdotella. aappuuvva!!

2.  
  3. apilas

apilas Guest

Asrock 775 DUAL-VSTA
    H: ~50€

EDIT:
    Köyhät kyykkyyn ... Hinnalla ei väliä ... jne. Tyylistäsi päätellen isukkisi on luvannut hoitaa maksu puolen, joten hanki nyt hyvä mies kerralla sitten PCI-E x16 paikkainen emolevy ja siihen kunnon näyttis ja ddr2 muistit.

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 15.07.2007
  4. spas12

spas12 Guest

Ei tuu yhtään mieleen kuinka hyvä 6800Gt on..
    Eli jos rahaa löytyy? Niin Asus P5K, toi intel 6600 boxed, ati radeon x1950 pro/xt/xtx tai sitten vielä parempi = 8800Gts.(On varmaan muitakin tuolta väliltä parempia, mutta nuo ainakin on hyviä)
    Tollanen paketti. Et tartte mitään muuta?

5. Tombaztic

Tombaztic Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itseasiassa tällä kertaa olen maksu miehenä minä itse! :D Rahaa kyllä on tuhlattavaksi toista tuhatta euroa, mutta säästääkkin pitäisi, opiskelija kun on, siksi siis yritän välttää vaihtoehtoa PCI-E näytönohjaimesta...pala tässä menee kurkkuun, sillä itse en ole löytänyt vielä yhtäkään AGP-paikkasta 775 kantaista emolevyä? Onko niitä siis ollenkaan olemassa?

Tosiaan en muuta ajatellut vaihdella kuin nuo muistit, prosessorin ja emolevyn. Rupeehan tuo 6800GT:kin vanhentua, mutta ajattelin sen vielä jonkun aikaa riittävän(spas12 kun näistä puhui). Pääasiassa pelikonetta tässä rakennellaan, niissä touhuissa olen saanut suonet poksahtamaan päästä kun ei tehot riitä. Koneelle on myös hyötykäyttöä, kuten 3d-mallinnusta sun muuta mistä milloinkin innostuu.

6. IlmoPJ

IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    788
    Pisteet:
    193
    AGP-tuella ASRock 4CoreDual-VSTA PT880ULTRA LGA775 ATX -emolevy, kuten apilas jo aiemmin mainitsi.

7. Tombaztic

Tombaztic Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Aivan totta, anteeksi sokeuteni.

Onko kellään tietoa onko muita mahdollisuuksia? Eri valmistajia jne? Miten on ASRockin laita, kehuja? haukkuja?

8. himpinen

himpinen Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itsellä Asrock 775 DUAL-VSTA... Eipä voi hyvällä omatunnolla suositella...

9. IlmoPJ

Kiitokset:
    788
    Pisteet:
    193
    Voisitko tarkemmin kertoa, missä mättää?

10. apilas

apilas Guest

Ei siinä mikään mätä! Menet vain sen ~50€ lappusen kanssa kauppaan ja ostat kyseisen emolevyn, jos et halua ostaa PCI-E x16 paikkaista emoa ja ddr2 muisteja sekä PCI-E näyttistä. Asrock pelaa siinä missä muutkin emolevyt. Ja jos ei pelaa niin takuu hoitaa loput.

Kelloitukseen kyseinen emo ei ole kaikkein paras mahdollinen.

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 17.07.2007
  11. IlmoPJ

Kiitokset:
    788
    Pisteet:
    193
    Tombaztic kertoi, että AGP 6800GT hänellä on, joten Asrock ei ole huono vaihtoehto ja taitaa nykyisin olla lähes ainoa emo josta AGP paikka löytyy.
    Itselläni on yhdessä koneessa Asrock, 6800GT:n kanssa ja toimii hyvin.

On totta kellotuslevy se ei ole, kellotehoja sain nostettua ainoastaan 13%, mutta mulle se riittää.

Viimeksi muokattu: 17.07.2007
  12. Tombaztic

Tombaztic Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    En kyllä joo ollutkaan mitään kellotuksen maailman ennätyksiä tekemässä, joten jos se tuon 13% menee, niin riittää se minullekkin mainiosti. Olen muutenkin ollut huono kellottelemaan koneita, pelkään aina että joku paikka pettää :D Ihan riittävälle tuo Asrockin emolevy vaikutti, nyt pitää vaan tosissaan puntaroida sijoittaako sitten sen verran vielä lisää että saa sitten kerralla kunnon koneen. Eli siis ostaakko uusi näyttis samalla ja sitten kunnon PCI-E paikkaisen emon sun muut härpättimet.

Paljon kiitoksia näistä tiedoista/ehdotuksista!

13. zetta

zetta Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itellä ollut käytössä ASRock 4CoreDual-VSTA emolevy ja kellottuu tosiaan sen 13%, 300 FSB:hen. Vaihdoin hiljattain AGP kortin PCI-e-kortiin x1950 xt, ja hyvin pelittää. Ei se 4x PCI-e-paikka kuitenkaan merkitse kuin parin prosentin pelitehonvajetta kyseisellä kortilla, mitä olen jotain testejä lueskellut. Tulevaisuudessa uusien korttien osalta vaje saattaa tosin olla jo kymmeniä prosentteja. Mutta hintaansa nähden on ollut hyvä emolevy, eikä mitään ongelmia ole tullut vastaan.

14. himpinen

himpinen Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    kyllähän tää on pelannut, mutta juurikaan mitään säätömahdollisuuksia on turha tästä lankusta ettiä...

15. Turmio

Turmio Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Moi! Nostit ilm. väylää? Itse ostan saman emon ja e4300 prossun ja mietin juuri että pystyykö tuolla emolla kellotukseen ollenkaan. Prossussahan kellotusvaraa tuntuu olevan vaikka kuinka paljon.

16. IlmoPJ

Kiitokset:
    788
    Pisteet:
    193
    No mitä täällä olen lukenut, niin ilmeisesti yli 13%:n tällä emolla on vaikeaa päästä.
    Kuten jo monasti täällä on kerrottu, tämä ei ole kellotuslevy, muuten kyllä hyvin toimiva.

edit: nostin 266:sta 299:ään

Viimeksi muokattu: 20.07.2007
  17. Turmio

Turmio Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Just. Miksi ite päädyit tähän emoon, AGP näyttiksen takia?

18. IlmoPJ

Kiitokset:
    788
    Pisteet:
    193
    Näyttiksen.

Jaa tämä sivu