Elikkä mulla on levylle poltettuna linux ja kun laitan sen kannettavan sisälle ja käynnistän koneen tulee näyttöön teksti: No boot sector on hard disk No bootable devices--strike F1 to retry boot, F2 for setup utility. Missä siis vika? Olen myös koittanut windows xp:tä asentaa ja antaa saman tekstin.
Voisin kuvitella vikana olevan boottijärjestys BIOS:ssa. Voit yrittää muuttaa sitä F2:ta painamalla ja ettimällä sieltä kyseisen litanian ja säätää CD-/DVD-ROM-aseman ensisijaiseksi. Pitäisi toimia. Tietysti BIOS:iin mentäessä pitää seurata tarkkaan ohjeita ja välttää tekemästä ylimääräisiä ja/tai vääriä muutoksia, koska kone ei välttämättä väärillä asetuksilla käynnisty. En siis vastaa seurauksista.
olen koittanut tuota eikä auta =(. Voisiko syynä olla että käytän dvd:tä? vaikka cd asemani kyllä lukee dvd:itä
1. Biossin buuttijärjestys 2. BIOS:sissa ei ole SATA ajureita, jos SATA levy. 3. Kovalevyn virtapiuha tai datapiuha irronnut 4. Joko palavastus tai palasulake kärvähtänyt kovalevyn mikropiiriltä(Pahimassa tapauksessa).