terve!!! voisko joku ystävällisesti kertoa mulle miks mun kone ei halua asenetaa windows98?? se vaan jumittaa siihen kohtaan ku se alottaa scandisk:n ja joskus se ei edes käynnisty siihen dossiin asti vaan jumittuu sinne sun tänne...en ymmärrä ja sit viel toinen juttu et miks kone ei tunnista kovalevun tiedostojärjestelmää?? fdisk ei tunnista sitä...missä vika? oisko emolevy/kovalevy rikki
hmm. onko kovo ihan uusi? vai onko siinä ollut aiemmin esim. w2000 tai xp? Laita vähän tietoja siitä ni tutkitaan ja hutkitaan
koneessa oli ostettaessani w2000 ja win98...en oikein lämmennyt yhdistelmästä ja sen takia formatoin koneen...sit kun yritin asentaa käyttistä uudestaan ni alko nämä ongelmat... kone on: Emo - ASUS A7v Prossu - duron 850mhz muisti - 256mb ja 128mb PC-133 näyttis - voodoo2 cd-rw + dvd kovo - 20gt näyttäis olevan IBM
Voisko olla että tiedostojärjestelmä on ntfs? oliko kovo kahtena osiona? kokeile f-diskillä poistaa se osiointi, ja sit teet sillä uuden ja sen jälkeen format.
joo tota... en muista et oliko se kahdessa osassa...muistaakseni ei ollut. poistin kaikki osiot ja tein uuden mut mut... tiedostojärjestelmä on unknow. tosta tuli mieleen se et oisko kovo rikki
en ole aivan varma...muistaakseni ei ollut useammassa osassa... poistin kaikki osiot ja tein uuden mut f-disk sanoo että tiedostojärjestelmä on unknow...et silleen. ostin koneen ihan omaan päivitykseeni mut oishan se kiva saada tollasenaankin toimimaan...onhan se pikkasen pärempi ku tää nykynen käyttö kone
eli teitkö niin, että ensin vedit f-diskillä osiot pois, asetit sen sitten aktiiviseksi, ja sitten formatoit c:n? sorry kesti mutta hidasteli tää afterdawn..
Viittaa kyllä vahvasti siihen että on kovo ntfs-tiedostojärjestelmäs. (Kuulostaa tutulta ongelmat) Eli teet juuri niinkuin käskettiin poistat kaikki osiot -> teet uudet -> formaat ne
Mietin kanssa sitä. mutta mutta, mikäli koneella oli kovo vaan yhtenä osana, niin ei ole mahdollista koska sit ei olisi 98 toiminut. sehän ei toimi kun fat-osiona. Kuitenkin, vedä osiot vielä pois, tee aktiiviseksi ja formatoi. sit pitäis olla ok
ok...mä kokeilen sitä sit...toivottavasti se siitä lähtisi...kirjottelen sit varmaan taas ens viikol..kävi miten kävi... kiitos vaivan näöstänne....