Makas 5min järven pohjassa, pistin saman tien muovipussiin. Ei ole enää Midare tähän aikaan auki, että mitä tekisin? Pidänkö pussissa huomenaamuun asti vai yritänkö kuivailla itse?
Muovipussiin? Tämmönen "sääntö" on kyllä menny meikäläiseltä ihan ohi. Ota auki ja anna kuivua, tuskin kuitenkaan toimii.
Nimenomaan huuhtelu puhtaalla makealla vedellä ja muovipussiin veteen. Akku tietysti heti pois. Sitten tarvittavat työkalut esiin ja puhelin niin pieniin osiin mitä saa. Paineilma on kova sana kuivauksessa. Tällä metodilla ovat kaikki tämän talouden puhelimet heränneet henkiin. Edit: Puhtaasti vedessä on siis selvästi parempi kuin kosteana säilytys, jolloin hapettuminen on pahinta.
Juurikin näin. Jos kännykän antaa kuivua normaalisti kastumisen jälkeen niin se on erittäin suurella todennäköisyydellä entinen. Kännykkäliikkeetkin suosittelevat sitä että akku pois ja känny veteen. Vedessä tuodaan känny huoltoon. Niin ja itse olen kuivannut kännyt ja kastuneet kaukosäätimet hiustenkuivaajalla. Ekaksi laite osiin ja sitten kuumennetaan osat kuumiksi. Tällöin vesi kuivuu/höyrystyy pois jolloin on hyvät mahdollisuudet että laite pysyy ehjänä.
Otat kaiken irti mikä lähtee ja laitat umpinaiseen rasiaan joka on täynnä riisiä. Riisi imee kosteutta melko hyvin ja sen avulla olen joskus pelastanut kännykkäni.