Ostin tuollaisen otsikossa mainitun tallentavan DVD soittimen Prismasta niin sanottuun poistoon hintaan eli 50e. Takuu on tietenkin vuoden takuu. Muuten olen tyytyväinen laitteeseen ja takuuseen ajoin huollossa viimeisimmän firmiksen. Mutta nyt tulee kysymys. Omistaako täällä kukaan palstalainen tuota otsikossa mainittua soitinta? Kysyn sen takia että omassani en saa millään toimimaan kahta asiaa. 1. Simuloitu 3D Surround. Tätä en saa millään DVD-elokuvilla toimimaan aina kun valitsen OSD näytössä 3D kuvakkeen ja tästä valitaan OFF/ON ja kun valitsen ON niin aina tulee punainen kieltomerkki. 2. Toinen mikä ei jostain syystä toimi vaikka ohjekirjan mukaan pitäisi toimia on tämä kun katselen jotain DVD elokuvaa paina ON SCREEN nappia kakesta ja tämän jälkeen DISPLAY nappia kakesta. Niin OSD näyttöön pitäisi tulla kokonaisaika (näkyy aina), kulunut kokonaisaika, kappaleen kokonaisaika ja kappaleen kulunut kokonaisaika. Niin kolme viimeistä ei saa millään näytölle eikä soittimen etureunan näytölle. Onko nämä yo. jutut yksilövikoja vai onko muillakin samoja ongelmia? Lisäksi vielä sellainen kysymys minkälaisia DVD-R levyjä suosittelette. Ohjekirjan mukaan soittimessa pitäisi käyttää 4x DVD-R levyjä, mutta näitä on nykyisin hankala löytää. Toisin sanoen onko mitään ongelmia jos käyttää 4-16x DVD-R levyjä??
Voisiko joku kertoa että mistä muuten johtuu seuraava ongelma. Olen ostanut eri merkkisiä DVD-R levyjä 10 kpl paketissa. Niin usein on tullut jotenkin sellaisia polttovirheitä eli tarkoitan sitä että kun katson kyseisen DVD-R levyn jonka olen viimeistellyt niin toisessa DVD soittimessa eli omassani joka on malliltaan JVC XV-N316S niin saattaa että kuva pysähtyy hetkeksi jossain kohdin mutta jatkaa sitten eteenpäin. Välillä kyllä tallennus onnistuu oikein hyvin mutta usein saattaa tulla tuollaista häikkää. Mutta jos katsoin tallentavassa soittimessa niin on OK!. Sellaisen olen huomannut että TDK levyt oma DVD soitin lukee pitkään mutta SONY levyt taas lukee nopeasti. Eli onko syy tuollaisiin vähän epäonnistuneisiin polttoihin esimerkiksi laserlukupää vai johtuuko aihiosta vai mistä. Ja mitä levyt Te suosittelette DVD-R levyksi. Kiitos vastauksista etukäteen.
Tuohon poltettujen levyjen pätkimiseen voi auttaa, kun tiputat polttonopeutta pienemmäksi. Kannattaa myös kokeila vielä muunkin merkkisiä aihioita. Esim Verbatim levyt on laadukkaita.
Tallentavissa DVD-soittimissa kuten tässä JVC laitteessa ei voi pudottaa mitenkään nopeutta. Sillä laite tallentaa 1x nopeudella. Arvatkaas huvikseen saako sitä aina jännityksellä odottaa kun tallennat jotain esimerkiksi yli kolme tuntia minkälaista laatu on. Tässä muuten yks päivä kirjastossa löytämään TM lehden jossa oli arvostelu tämä laite ja lehdessä oli kuva tästä laitteesta kansi avattuna niin huomasin sellaisen mielenkiintoisen ilmiön että ei kai tämä polttava laite oli tyypillinen ihan tavallinen polttava DVD asema eli samanlainen joka löytyy yleensä PC asemista. Itse en viitsi avata laitetta, koska siinä on takuu aika. Maahantuojalta yritin kysyä niin heiltä ei saannut oikein vastausta tuohon laitteeseen. Jos laite on samanlainen niin tuli mieleen että kun takuu aika on ohitse niin avaisin laitteen ja vaihtaisin isomman kiintolevyn ja mahdollisesti tuon polttolaitteen. Jolloin kaiken järjen mukaan poltot pitäisi onnistua paremmin. Mahdollisesti???? Miten on??? Onko kukaan muuten tehnyt tuollaista operaatiota???