Jeppis...Ajattelin laittaa nyt jouluksi hiukan isomman kinkun...Ainakin pitäs 12 kiloinen saada.Tiedän että,moni muukin tuskastelee saman ongelman edessä,mahtuuko uuniin...eli,ostaakko nyt yksi pienempi vai,laitetaanko joulun jälkeen toinen vyötäröä kasvattamaan? Ps.Eikö olekin muuten aika järkevä aihe...
järkevä aihe ? mikäs aiheessa olisi vikana...? näin joulun alla voi kysellä kaikenlaista. osta 2 kinkkua laita toinen uuniin toinen pakastimeen. eli 2 pienempää. ja jos ollaan tarkkoja kyllä kaikki aiheet on tervetulleita paitsi piratismi,lapsi (sellainen) jne. kyllä ihmiset rajansa tuntevat. ainakin mun mielestä kaikenlaiset aiheet tuovat vain piristystä!
Veli saa kaksi 12kg:n kinkkua töistä, joten laitamme sen toisen siskon kanssa puoliksi Ei kinkkua tarvitse paljon olla, koska vasta tapaninpäivänä tullaan takaisin kotia.
Meitä, kun on kaksi henkeä vain ja arvelin, etten vielä tänä jouluna viiti sydäriä hankkia, niin semmonen viiden kilon puolikas kinkku tuli ostettua. Kannattaa muuten ite suolata niin tulee ihan pirun hyvää.
Käytiin Äiteen kanssa hakeen vähän isompi kinkku, kun ollaan menossa niille peruskotio isolla porukalla: minä, vaimokkeeni ja muksu, sekä pikkuveli& sen_muija. Ja sieltä valmiina löytyy kaks pikkusiskoo ja äiskä ja iskä. Löytyy niitä syöjiäkin niin tarvi olla iso kinkkukin. valittiin isoin mitä cittarin kylmäaltaasta löyty eli n.18kg. Toivotaan et piisaa.
Hehh! =) enpäs ollut totakaan aikasemmin miettinyt.. voikohan se edes pitää paikkaansa, :O pätkiiköhän muistini nyt.. täytyy varmaan mennä käymään kattoon sieltä porukoitten pakastimesta et muistanko ihan väärin.
Mitä sitä suotta ihan tolkuttoman kokosta kinkkua hommaa? Hommaa sitten mieluummin kaks pienempää. Eihän sellanen yli 12 kilonen järkäle mahdu edes uuniin, ja jos mahtuukin niin kypsymiseen kuluu ihan järjettömän kauan aikaa. En ole mikään kokkikolmonen mutta eikös se mennyt niin, että paistoaika oli kilo/tunti, noin? Korjatkaa jos olen väärässä... No toisaalta mistä kukin tykkää
Siitä poijjaat laskeskelemaan kuinka iso kannattaa hommata (muistkaahan lisätä kilo tai pari tuloksen päälle noin niikuin varmuus varaksi http://www.finfood.fi/finfood/ffjou...386358342e329e30c22570ba00397e2f?OpenDocument