Jostain vuotaa palomuuri.....???

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi jpekkam 26.03.2004.

1. jpekkam

jpekkam Guest

Koneessani on ZoneAlarm ilmaisversio ja tuntuu että se ei oikein toimi täysin koska sontaa kertyy aika paljon aina kun ajaa AdAwaren. netti oli päällä n.5h ja AdAware löysi 30 "pöpöä"??? esim. tällaisia oli aika paljon:

Onko tämä normaalia?

2.  
  3. cronos

cronos Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mun käsittääkseni palomuurit ei suodata tota spywaree ja muuta vastaavaa paskaa mulla on itellä sygaten palomuuri ja aina kun ajaa adawaren scannauksen ni löytyy samaa paskaa mukaanluettuna juuri tuo newnet juttu.

4. Rattus

Rattus Guest

Palomuurit ei suodata spywaree, eikä välttämättä edes viruksentorjuntaohjelmat.

5. jpekkam

jpekkam Guest

Aha.... :( eikö semmosta ohjelmaa oo keksitty mikä yrittäis suodattaa pelkästään nuita Spyware juttuja?

6. Rattus

Rattus Guest

Juu on. Ad-Aware tai SpyBot. Ja joissakin virussoftissa on myös spyware ominaisuuksia.

Voi olla, että Ad-Aware vaatii rekisteröidyn version, mutta SpyBot on ilmainen.

7. ~Jööman~

~Jööman~ Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    SpyBot on joissain tapauksissa poistamassa sellasta mitä ei pitäisi, tai tarvitsisi.

Kuulostaa ihan siltä, että käytät jotain ohjelmaa, jonka mukana on tullut spywarea. Esim. melkein kaikkien p2p ohjelmien mukana tulee sitä. Paitsi tietysti eMule, dc ja muut open source ohjelmat.

Toinen vaihtoehto on epämääräiset saitit, aikuisviihde ja warez saitit. Niitten kautta voi tulla ihan mitä vaan koneelle. Oma lukunsa on nää scammit, joihin törmää esim. Googlessa, kun hakee tiettyjä laittomia asioita.

Ihan tavallisessa netti surffailussa ei kyllä noin paljon pitäisi sontaa kertyä, noin lyhyessä ajassa.

8. jpekkam

jpekkam Guest

juu... DC:tä käytän... en surffaillu tuon 5 tunnin aikana missään, mutta dc oli päällä.

9. Tuff

Tuff Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    DC:stä toi ei oo tullut.. mut jostain softasta jonka oot asentanut tai selaimesta kun olet surffannut.
    Ad-Aware on ilmainen ei rekisteröintiä.

10. ~Jööman~

~Jööman~ Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Niin, mutta todennäköisesti olet asentanut jonkun ohjelman, jonka mukana on tullut spywarea.

Ja edelleenkin, tai olet saanut ne jostain epäämäräiseltä sivulta, ja poistaminen ei onnistu niin vaan...

Kokeile ihmeessä SpyBottia, mutta varo vähän mitä sillä poistat.

11. jpekkam

jpekkam Guest

Poistaminen onnistuu ei siinä mitään. AdAware mulla on ja sehän nuita löytääkin... en siis ole surffannut missään sivuilla!!! enkä asentanut uusia ohjelmia!!!

12. Rattus

Rattus Guest

Ad-Awarella on toki tarjolla ilmainen, riisuttu versio, mutta plus/professional versiot maksavat ja näiden avulla saa reaaliaikaisen valvonnan tunntetuimpia spywarea kohtaan.

13. friis

friis Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
  14. Quattro

Quattro Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mulla on palomuuri adsl-motukassa ja freesurfer niminen popupkilleri estää ja poistaa cookiet yms roinan. Adaware ei ole löytänyt yhtään pöpöä koneesta, tulos nolla.

15. cronos

cronos Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mulla on semmonen versio adawaresta jossa on mukana ad-watch se vissiin vahtii noita ja blokkailee jos koneelle ois tulossa spywaree...ainakin mulla se availee blokki ikkunoita jatkuvasti netissä jos sitä pitää päällä.

16. Varmint

Varmint Guest

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 26.03.2004
  17. juppe22

juppe22 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Vaihtakaa Linuxiin ja voitte unohtoo kaikki tollaset ongelmat...ei viruksia ei spywarea...

Jaa tämä sivu