Eli ajatelin etä oiskos jotain tällasta Magix music Deluxe 12 musa ohjelman tapasta. Tarvis, ku jossain välissä youtubesta kaikki videot missä on jonkun bändin ääniraita, niin hävii, jos ei oo lupia.
Noh, itse käytän maksullista Encore 4.0, joka on itseäni vanhempi midiohjelma, ja bugittaa kivasti. Tänään kuitenkin hankin vähemmän bugittavan 4.5-version, joka on sekin maksullinen. Sillä musa tehdään ihan nuoteilla, joten kannattaa osata säveltää.
En nyt oikein tiedä minkälaista musan teko softaa haet, mutta Reason 3.x on hyvä ohjelma...tosin riippuu mitä sitten softalla haluaa tehdä. Biisien tekoon tuo soveltuu mainiosta ja varmasti ääniraitojen muokkaukseen ym. Softan kotisivut Täällä
Siis tiedättekö tuon Magix music Deluxen? Siinä siis on virtuaaliset soittimet, joita voi näppäillä ja siinä tulee mukana tuhansia valmiita klippejä, joten se toimii myös sellaisena click and draw klippien yhdistely ohjelmana. Ajattelin että sellanen ois kivempi ku joku midihommeli. Mulla ois mielessä et tekisin jotain muutamia Re-Mixejä bändien biiseistä.
FL Studio on erittäin mukava ja monipuolinen musasofta. Suosittelen! Lataa ilmainen demo täältä: http://www.flstudio.com/ Jos tykkäät ja ostat niin tässä on 10% alekuponki koodi: http://support.flstudio.com/jshop/shop.php?offer=Default&promo=DDHBI347
Suosittelen Reason 4. Riippuen tietenkin millaista musiikkia olet tekemässä. Tuolla onnistuu ainaskin kaikenmaailman elektrobeatit ja konemusiikki (myös hiphop).
Komppaan jjuuppia, itse oon käyttänyt Fl studiota noin 3 vuotta varmasti, todella hyvä ja suht helppokäyttöinen ohjelma, tosin ohjelman valmiit saundit (samplet) on suht huonot joten ohjelmaan on syytä lisäksi hankkia Vst Instrumentteja yms. Fl studiolla tehtyjä biisejä voi käydä kuuntelemassa mun sivuilla www.mikseri.net/ldp www.myspace.com/lifeanddeathmusic Lisää keskustelua löytyy mikseri.netin foorumilta runsain mitoin www.mikseri.net
Olisi paljon helpompi vastata jos sanoisit mitä ohjelmalla haluat tehdä? Haluatko miksata jne ääniraitaa, haluatko tehdä biittejä (taustamusiikkia) vai mitä? Maailmassa on tuhansia ohjelmia millä voi tehdä tuhansia asioita joten ei tuo paljoa auta että jos sanot "tämän tyylistä ohjelmaa". Hieman enemmän panostusta niin saat paljon parempia vastauksiakin
No ajattelin tehdä muutaman REMIX:in ja sitten jotain konemusiikin ja rockin väliä. (Jotain Ruoskan tyylistä, mutta ilman laulua, koska en halua tappaa ketään. )
Sitten paras vaihtoehto on Fl Studio (ainakin omasta mielestä), lähes kaikki aloittelijat käyttävät sitä kuten myös jotkut maailman parhaat tuottajat, että se ei todellakaan ole mikään lelu jos osaa käyttää ja hyödyntää sen parhaita puolia. Ja jos ei itsellä ole minkäänlaista luovuutta tai musiikillisia taitoja niin ei sitten maailman parhaallakaan ohjelmalla mitään hyvää saa aikaiseksi. Musiikkia voi tehdä vaikka peltipurkilla ja nokkahuilulla jos taitoa on. Suosittelen tutustumaan eri vaihtoehtoihin ja kaiken näköiseen keskusteluun netissä, musiikkia pitää tehdä ajan kanssa. Tässä muutamia linkkejä www.mikseri.net www.basso.fi