1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Joko kannattaisi mennä kuluttaja-asiamiehen luo? (case closed)

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi teme565 18.04.2005.

Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.
  1. teme565

    teme565 Active member

    Liittynyt:
    10.05.2002
    Viestejä:
    3,306
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Tilanteeni on seuraava:
    1. Ostin uuden koneen tammikuun alussa, siitä oli näyttis (Gainward Gefroce 6800LE) valmiiksi rikki.
    2. Vein näyttiksen takuuseen helmikuun alussa, sain siksi ajaksi tilalle pelikelvottoman Radeon9800 Pro:n (3D-tilassa virheitä)
    3. Noh sitten ko. liike meni muuton takia noin kuukaudeksi kiinni, ei vastattu puhelimeen tai mitään muutakaan.
    4. Sain lopulta näyttikseni takaisin huhtikuun alussa, saman kortin ja yhtä rikkinäisenä.
    5. Nyt olen noin parin viikon ajan yrittänyt tiedustella, jokohan ko. lafkalla olisi hyllyssä joku näyttis, jonka voisin saada siksi aikaa kun oma korttini menee toistamiseen takuuhuoltoon. Vastaus on useamman päivän ajan ollut, "menen postiin tossa viiden aikaan" kun soitan myöhemmin, kerrotaan, että ei siellä ollut tullut näyttiksiä.

    Jokohan kohta olisi kuluttaja-asiamiehen aika?
    Alkaa vaan vi**ttaa, kun olen maksanut täyden hinnan näyttiksestä, jonka arvo alenee kaiken aikaa, joka kuitenkin on rikkinäinen.
     
  2.  
  3. shield

    shield Guest

    Kanattaa ilmoittaa liikkeeseen että jos nyt ei ala toimia, menet suoraan hakemaan ajan kuluttaja-asiamiehelle. Antta vielä sen yhden tilaisuuden, että korjaavat virheensä, ja niin että he ymmärtävät että nyt on viimeinen tilaisuus.
     
  4. Jannejt

    Jannejt Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.02.2005
    Viestejä:
    5,047
    Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    118
    ota vielä yhteyttä puhelimella/paikan päällä henkilökuntaan ja sanot että kuluttaja-asiamiehelle menee ellei ala tulla toimintaa ja välittömästi!

    yksikin vastalause aiheelliseen vaatimuksees ja yhteyttä kuluttaja-asiamieheen... joskus on noilla myyjillä/liikkeillä vaikeeta.. siihe on keinot ja niitä kannattaa käyttää.. saat tulosta ja nopeammin ku oottelemalla muistaskohan ne..

    EDIT: enpäs kerinnytkään ekana.. :D
     
    Viimeksi muokattu: 18.04.2005
  5. Tarmo78

    Tarmo78 Regular member

    Liittynyt:
    04.07.2003
    Viestejä:
    610
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kerro vielä se liikeen nimi? Jos vaikka joku siellä lukis aD:a ja tietäis muutkin välttää kyseistä liikettä.
     
  6. juppe22

    juppe22 Active member

    Liittynyt:
    28.05.2002
    Viestejä:
    2,660
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Ehdottomasti...sitä vartenhan kuluttaja-asiamies on...parhaassa tapauksessa saat jopa kaupan purettua (ja kenties korvausta aiheutuneista puhelin kuluista, matka kuluista jne...kun vaan niitä muistat pyytää...), eli siinähän ei rahan menetystä tulisi...

    Samaa mieltä...pistä ihmeessä liikkeen nimi näkyviin...
    Ja kaikkihan tietää, että minne aD:stä löytyvät jutut "sijoittuu" googlella haettaessa...no jos joku ei tiedä, niin yleensä kymmenen ekan tuloksen joukkoon... :D
     
  7. teme565

    teme565 Active member

    Liittynyt:
    10.05.2002
    Viestejä:
    3,306
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Eiköhän liikkeelle ole tuota aikaa jo annettu ihan tarpeeksi. Olen tähän asti koittanut kärsivällinen olla, mutta nyt taitaa riittää.
    Lähetin tuossa eilen mailia oman kaupungin kuluttajaneuvojalle ja selostin miten asia on.
    Lafka on salolainen pikkupulju nimeltään HS-Computers, johon tuskin kovin moni AD:n käyttäjistä eksyy.
     
  8. juppe22

    juppe22 Active member

    Liittynyt:
    28.05.2002
    Viestejä:
    2,660
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Hieno homma...kerrothan meille muillekkin, että mitä tapahtuu jatkossa...?? :)

    No joo enpä ole edes ikinä kuullut tollasesta...yleensä noi pikkupulkut vaan hoitaa hommansa paremmin, kuin isot...mutta poikkeuksiakin näköjään löytyy...
     
  9. teme565

    teme565 Active member

    Liittynyt:
    10.05.2002
    Viestejä:
    3,306
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Jeps, laittelen tänne miten asia edistyy.
    Hyvin tuon firman asiakaslähtöisyyttä kuvastaa sekin, että kun yritin saada sieltä muistikampaa, joka piti tulla koneeseeni jälkitoimituksena (tai no ei sitä oltu edes veloitettu alunperin) niin kahden kuukauden jälkeen kyllälystyin odotteluun ja marssin tietoasemaan. Tulos, alle viisi minuuttia, lasku kourassa ja Kingstonin kampa taskussa.
    Sekin on hauskaa, että kaikki muut kaupat harrastavat enimmäkseen Kingstonia, tämä HS Micro-onea sun muita pilipalimuisteja.
     
  10. V-kos

    V-kos Regular member

    Liittynyt:
    13.03.2005
    Viestejä:
    1,345
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Aika köyhältä vaikuttaa tuo pulju kun kävin sen sivuilla katsomassa. Eikä ihme jos ei löydy näytönohjaimia kun ei ole paljon muutakaan, kuulokkeet, pari dvd-soitinta ja muutama kotelo. Kiikuttavat osat varmaan jostakin laadukkaasta liikkestä jos tilaat konepaketin.

    http://www.hscomputers.fi
     
  11. jokke70

    jokke70 Regular member

    Liittynyt:
    20.01.2005
    Viestejä:
    380
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    eipä paljon säväyttänyt ton firman nettisivut. Kaupan purkua kyll itse vaatisin!
     
  12. Bluessun

    Bluessun Member

    Liittynyt:
    19.04.2005
    Viestejä:
    63
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    On tullut tuossa liikkeessä kerran käytyä, enkä toiste mene. Pari kovalevyä, prossu ja muistit oli hankinnan alla. Tilasin tuotteet ja kolmen viikon jälkeen aloin jo kyselemään ilman kummempia tuloksia.

    Neljännellä viikolla soitin ja sanoin että tilaan muualta ja samalla viikolla oli kone kasassa...

    Kyllä siellä selityksiä saa muttei paljoa muuta.
     
  13. Jannejt

    Jannejt Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.02.2005
    Viestejä:
    5,047
    Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    118
    no eivät ainakaan liikaa päivittele.. :)

    purat kaupat ja käytät hyväks todettuja ketjuja/verkkokauppoja...
     
  14. Uukoo

    Uukoo Regular member

    Liittynyt:
    17.12.2004
    Viestejä:
    343
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    LOL.
     
  15. juppe22

    juppe22 Active member

    Liittynyt:
    28.05.2002
    Viestejä:
    2,660
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    HUOM! toihan ei ole mikään itsestään selvyys...eli ei onnistu ihan noin vain...mutta jos, vaikk kuluttaja-asiamies suosittaa tota, niin silloin pitäis onnistua aika helposti...voi myös olla, että toi firma ei edes pysty maksamaan tota koneen hintaa takaisin...
     
  16. Jannejt

    Jannejt Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.02.2005
    Viestejä:
    5,047
    Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    118
    voi olla noinkin.. on se ikävää jos liike ei hoida asioitaan oikein... :(

    no aina se jotenkin selviää...
     
  17. Osku87

    Osku87 Regular member

    Liittynyt:
    30.11.2004
    Viestejä:
    2,634
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Liikkeen sivut oli suoraan sanottuna p*****stä. Miksi laittaa valtavasti kategorioita esille, kun niistä puolissakaan ei ole yhtään tuotetta? Jos meininki on kaupassa paikan päällääkin samanlaista niin kiertäisin kaukaa.
     
  18. teme565

    teme565 Active member

    Liittynyt:
    10.05.2002
    Viestejä:
    3,306
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Joo, on sivut aika autiot. Ja alunperin ko. henkilö vielä suunnitteli tekevänsä pelkästään verkkokaupan, ei ollenkaan myymälämyyntiä.

    Noh, kuluttajaneuvoja soitti tuossa iltapäivällä ja oli ilman muuta sitä mieltä, että täysi oikeus on pyytää kaupan purkua ja oli oikeastaan vähän sitä mieltä että niin kannattaa tehdäkin.
    Jotain liikkeen vastuullisuudesta kuvastaa sekin, että se oli tänään kiinni ilman mitään syytä eikä siitä oltu etukäteen ilmoitettu. No huomenna sitten ensin soitto ja sitten paikanpäällä käynti. Kerron sitten miten paljon piti kovistella.
     
  19. jmpk

    jmpk Guest

    oikein teet, pura kauppa
     
  20. dfwta

    dfwta Regular member

    Liittynyt:
    01.03.2005
    Viestejä:
    734
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Minulla on sellainen kutina ettei yrittäjä suostu kaupan purkuun.Kokemusta on kotkalaisesta AP-Datasta. Myyntihetkellä palvelu hyvää mutta ongelmatilanteessa asenne muuttuu. Ostin emon ja prossun tuulettimineen. Tuuletin hajosi 1 v 3 kk kuluttua eli takuu ummessa. Kuluttajasuojalain mukaan myyjän pitää korvata koska oletteva elinikä on pitempi. Ei onnistunut. Myyjä: "mistäs minä ne rahat sitten saan ?". En viitsinyt riidelläenempää kympin potkurista vaan ostin uuden. En ole asioinut siinä liikkeessä sen jälkeen.Mitä jos joku kallis osa pamahtaa päivä takuun jälkeen ??
     
  21. teme565

    teme565 Active member

    Liittynyt:
    10.05.2002
    Viestejä:
    3,306
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Kyllä ainakin kovin lupasi hommata rahat huomiseksi (aika outoa jos ei tota vertaa ole kassassa), no näkee sitten huomenna.
    Sen verran voin vielä myöntyä, että jos ei huomiseksi saa, niin maanantai on se ehdoton raja tai sitten uudestaan yhteys kuluttajaneuvojaan.

    Kuten monessa muussakin tapauksessa, on kaksi vaihtoehtoa. Se joko suostuu tai se itkee ja suostuu... :D
    Itse olen päättänyt kaupan purkaa ja sen myös teen, eikä mulla hätää ole, mennään sitten vaikka kuluttajavalituslautakuntaan asti jos ei muuten, mulla on sentään jo kuluttajaneuvoja puolellani.
    Samantien kun saa rahat niin eikun kipin kapin tietoasemaan ostamaan Asuksen Geforce 6800:sta.
     
Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.

Jaa tämä sivu