Elikkä uutta konetta pelikäyttöön hankkimassa ja nämä kaksi konetta ovat harkinnassa: http://www.jimmspc-store.fi/tuote/JIMM-C2DC-7900?classid=10 http://www.jimmspc-store.fi/tuote/JIMM-PG-3RD-R1.1?classid=10 Näin amatöörin silmiin ainoana erona iskee kotelo ja näytönohjain (Nvidia geforce 8800gt 512mb vs Nvidia geforce 9800gtx 512mb G92). Kysymys kuuluukin, onko 9800gtx 100 euron sijoituksen arvoinen vai kannattaako mieluummin hankkia halvempi paketti, jossa on 8800gt. Kummassakin paketissa on myös 4gt muistia, joten mikä vista (mahdollisimman halpa) tukee 4 gigaa, kun käsitys on että xp tukee 2gt ja jotkut vistat 3gt.
Tosiasia on se että saat laadukkaammat osat jos valitset ne komponentteina. Jopa 50 € kasaus mahtuu siihen. Edittiä kans sen verran että parin viikon päästä tulee markkinoille uudet näytönohjain-mallit.
Tiedän, että todennäköisesti saisin paremman paketin kasaan komponentteina, mutta laiskana amatöörinä en viitsi alkaa komponentteja itse hankkimaan. Siksi toivonkin vastausta kysymyksiini. Kiitti jo etukäteen
Todellakin kannattaa itse hankkia ja koota osat. Olen yhden koneen kasanneena sitä mieltä, etää jos minä osaan niin kuka tahansa muukin osaa Käytä vain 2h sopivien komponenttejen ettimiseen koneella ja tilaa ne. Kyllä se hoituu.
Mitä, mitä. Jos tyyppi on vakuuttunut ettei halua konetta itse kasata, ei meillä ole siihen puuttumista. Täysin oikean paikan olet valinnut pakettikoneen ostolle. Jimmillä komponentit ovat hyvin kilpailutettuja, myös noissa paketeissa. Niitä ei ole myöskään biossista lukittu toisin kuin kaikissa esim. Gigantissa tai Anttilassa myytävissä "huippu pelikoneissa". Näytönohjaimista en niin tarkkaan tiedä. Tuo 9800GTX on uudempi ja tehokkaampi, mutten osaa sanoa kannattaako siihen investoida. 32-bittiset Vistat tukevat vain 3 gigaa. Ota 64-bittinen Vista, mutta älä sitä kaikista halvinta "Home Basic" versiota. Se on turhan karsittu. Home Premium on hyvä...
Ota vaan se 8800GTS tosiasiassa täysin sama kortti muutama kymmenen mhz hitaampana kuin 9800GTX, lukuunottamatta suurempaa kokoa ja 3-way SLI mahdollisuutta. Kellottamalla vain hiukan 8800GTS:llä sama suorituskyky. Tietysti 9800GTX saattaa kellottua pitemmälle, mutta se että onko se 100e:n arvoinen sijoitus on toinen juttu...