Jatkoa ketjuun - DVD asema ei suostu polttamaan

Viestiketju Ajuri- ja softaongelmat -osiossa. Ketjun avasi Planetary 04.02.2008.

1. Planetary

Planetary Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Pahoittelut kun uuden tein mutta näköjään oli eräs mielenkiintoinen sääntöpykälä niin en voinut vanhaan ketjuun aloittaa ongelman ratkontaa.
    Näin armeijan jäljiltä on taas jäänyt aikaa koneiden pariin. Asema on mallia LG GSA-4160B ja on päivitetty uusimpaan firmwareen. Ladatessani tuon adaptec aspi ohjelman huomasin että koneelta puuttuu seuraavat tiedostot -> aspi32.sys wowpost.exe winaspi.dll winaspi32.dll ja ohjelman käyttö tyssää siihen. Mikäköhän nyt ratkaisuksi?

2.  
  3. nurmoosta

nurmoosta Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
  4. Planetary

Planetary Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Joo eli tuon kyllä oon saanu nyt ajeltua mutta se päivittää uusimpaan versioon vain tiedostot aspi32.sys ja wnaspi32.dll ja ne kaks muuta jää siihen 4.6 versioon. Ja tossa alhaalla lukee harmaalla pohjalla "ASPI is properly installed and fully operational". Mutta ei se vain suostu polttamaan dvd:tä loppuun saakka. Mikäköhän tässä vois nyt mätätä?

5. Planetary

Planetary Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Neron info toolilla katsottaessa info tool ilmoittaa system aspin olevan asennettu ja toimivan täysin. Sitten taas kun klikkaa "Nero Aspi" kohtaa niin siellä lukee "aspi is not properly installed". Auttaisikohan neron asennus jotain?

6. Ovimies

Ovimies Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Aikaisemmin kysyin täältä apua virranjako-ongelmaan, joka ratkesi heti, kun pistin uuden virtalähteen kiinni. Olen täysin aloittelija koneiden kasaamisessa ja pistin johdot paikoilleen niinkuin ne vanhan virtalähteen aikaan olivat. DVD-asema ei kuitenkaan suostu polttamaan enää levyjä. Kaikki toimii toiseen suuntaan (tietojen siirtäminen, katselu, kuuntelu), mutta polttaminen ja levyn tyhjentäminen ei onnistu. Mitkä johdot olen pistänyt väärin ja miten ne pitäisi laittaa? Ongelma alkoi siis heti, kun olin uusinut virtalähteen, joten en keksi muita syitä..

7. Planetary

Planetary Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Päivitystä tuohon omaan ongelmaani. Polttaminen,tyhjentäminen jne toimii DVD levyille vain nerolla. Normaalien CD levyjen hoito onnistuu ohjelmalla kuin ohjelmalla ja jostain syystä windows "nollaa" nuo aspit aina päivittämisen jälkeen vanhoiksi eli noihin 2002 vuoden ajureihin. Ongelma osittain ratkaistu hyvä niin.

Ovimies:

Sullekkin suosittelisin tarkistaan noi aspit kun näyttää olevan joka asian yhteydes aina aspit vituillaan ainakin mun kohdalla..

Jaa tämä sivu