Eli mun näyttiksessä on muistia 64/256mt eli käsittääkseni siinä on vain 64mt omaa muistia ja voi käyttää tarvittaessa 256mt ram-muistista. Näyttis on Nvidia GeForce 7300SE ja tiedän että se on ihan kuraa, mutta saakohan sitä kuinka paljon näyttis käyttää rammia säädettyä jotenkin??!?!?? Kun ei oikeen tahdo pyöriä cs:s
Muistin määrän mahdollisesti (omien kokemuksieni mukaan, tosin silloin oli integroitu kortti) saa säädettyä biosista, jos se ei kuitenkaan ole tuttu värkki sinulle niin voi olla hieman hankalampi homma. Tarkistahan siis kuitenkin ihan Windowsista että paljonko sillä nyt tällä hetkellä on muistia. Käynnistä -> Suorita -> Dxdiag (kirjoita siis niin siihen ruutuun). Anna sen latailla siinä hetki ja valitse välilehti nimeltä "Näyttö" ikkunan ylälaidasta. Siellä näkyy näytönohjaimen tietoja, itselläni muistin määrä näkyy näin: "Koko muisti (arvio): 256.0 Mb" Joka tapauksessa muistimäärän nostolla et saa kuin pientä tehonlisää koska kortti itsessään on jo auttamatta hidas.
Siellä lukee koko muistin (arvio)kohdassa 512.0mb No ei oikein bios ole tuttu. Ei kai auta kun harkita uutta näyttistä. Mitä kaikkea muuten nyt pitää ottaa huomioon jos uutta hankkii. Että siis onko se sitten ylipäätään sopiva minun koneeseeni. Olisko mitään suositteluja siitä Näyttiksestä. Budjetti olis alle 400€ halvempi tietysti aina parempi. PCI-E väylään tulee. Vai kannattasko viä oottaa että ne halpenee.?!!? Mitäs sanotte. kiitos kumminkin sulle joka jo vastasit
koneena on fujitsu-siemens scaleo joku ja prossu on tommonen http://tietokonekauppa.kauppakulma.com/tuotetiedot.php?koodi=12031&ryhma=208&pid=3 kovalevy on 250gb 7200rpm ja rammia on 1gb. Ja tosiaan näyttis on se 7300SE vielä ainakin.. olikohan siinä kaikki?
no tota en kyl tohon sitte prossun perusteella laittais ku 7600gs ehkä jopa 7600gt ohjaimen. Tehokkaammilla korteilla et saa yhtää sen enempää tehoa ulos koska prossu jarruttaa ja sitte keskusmuistiakin on vain 1gt. Jos oikeen tehokkaan näyttiksen laittaa niin sitten tarviit jo uuden virtalähteenkin koska noissa pakettikoneissa ei nuo virtalähteet mitenkään tehokkaita ole..... 7600gs/gt..
http://www.jimmspc-store.fi/tuote/RX1950PRO-VT2D512E?classid=3&groupid=108&subgroup=10802 no jos tollasta aattelis ja si päivittelis prossua ja ainakin muistia myöhemmin oisko järkee?!!? mun mielestä toi on ainakin todella hyvällä hinta-laatu suhteella