Ja sillon harmitti....

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi onkonäin? 23.10.2005.

1. onkonäin?

onkonäin? Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kertokaa tuotteista, jotka ovat olleet teille pettymyksiä, missä on ollut paljon vikoja ym. Kertokaa myös yrityksistä missä asiakaspalvelu on ollut teidän mielestä huonoa tai muuten olette kokeneet vääryyttä.

Itse voisin aloittaa.

Ostin 1,5 vuotta sitten acer ferrari 3000 kannettavan 2000 eurolla ja koneessa oli vuoden takuu. Kone oli 2 kertaa ensimmäisen vuoden aikana huollossa ja molemmilla kerroilla noin 3 viikkoa. Kun takuuaika oli päättynyt oli tuote jälleen rikki ja sain kovien tappeluiden jälkeen tuotteen vielä takuuhuoltoon. Nyt kone on taas rikki. Tuote käy kuumana kuin saunankiuas, joten ei ihme, että komponentit paukkuu.

Ostin Samsungin X280 puhelimen expertiltä, huomasin lähipäivinä, että puhelin hukkaa kenttää eli puhelut pätkivät. Vein puhelimen expertille ja vaadin uutta, koska puhelin oli uudesta asti viallinen. Tähän ei suostuttu vaan puhelin lähti 2 päivää oston jälkeen 3 viikoksi huoltoon. Sain jonkun ihan paskan varapuhelimen siksi aikaa josta tuskin näki edes mitään. Onko tämä oikein? Joutuuko asiakas kärsimään valmistusvirheestä? Onko takuukorjattu tuote sama kuin uusi tuote, minun mielestä ei!

Ostin HP photosmart 635 digikameran muutama vuosi sitten. Kamerassa oli ensimmäisten parin kuukauden jälkeen ihan ihmeellistä vikaa, kamera ei käynnistynyt kun sillon tällön ja valot vaan vilkku. Sain takuun kautta uuden puhelimen, joka toimitettiin kotiovelle ja samalla vietiin vanha pois. Hienoa palvelua HP:ltä, mutta uudessa kamerassa sama vika. Jälleen sama juttu, eli viallinen vietiin pois ja uusi tuli tilalle, joka aluksi toimi vähän aikaa kunnes taas sama vika. Meni hermo ostin paremman kameran, joka toiminut mainiosti tähän päivään asti.

Näiden huonojen kokemusten takia expert, HP ja Acer on joutunut minulla mustalle listalle, eli tuskin koskaan enään asioin kyseisten tahojen/yritysten kanssa.

Erityisen hyviä kokemuksia on seuraavista merkeistä.

Epson (videotykki ja monitoimitulostin on toimineet loistavasti)
    Sony (videonauhuri ja kotiteatteri toimineet ongelmitta)
    Dell (kalliita tietokoneita, mutta erittäin kestäviä ja laadukkaita)
    Konika-Minolta (digikamera ollut aivan loistava, kameramerkki on aina kameramerkki)

En tietenkään voi yleistää, varmasti HP:llä ja Acerilla on myös hyviä ja kestäviäkin tuotteita, jotka kestävät, mutta ainakin minulla oli sitten huono tuuri. Muuten HP:n monitoimitulostin PSC 1100 hajosi välittömästi takuun umpeuduttua, joten se vielä HP:n tuotteista.

Expertillä on taas erittäin heikko asiakaspalvelu ja nimenomaan siinä vaiheessa kun tuotteessa on jotain vikaa. Eli juurikaan vastaan ei tulla eikä kompromisseja tehdä. Itse harrastan nykyään sitä, että menen tutustumaan johonkin tiettyyn tuotteeseen vaikka expertillä, kun tiedän se tuntuvan hyvälle, ostan sen verkosta, jolloin asiakkaalla on aina 2 viikkoa aikaa palauttaa tuote oli se sitten viallinen tai ei ilman kummempia syitä. Se on asiakkaan oikeus postimyynnissä.

Viimeksi muokattu: 23.10.2005
  2.  
  3. Uukoo

Uukoo Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Oman kokemukseni mukaan kaikki kännykät jotka olen erehtynyt ostamaan ovat olleet susia. Uskomatonta ettei useamman sadan euron laitteita saada kestämään vuotta pidempään.

Olen myös huomannut, että suurin osa ihmisistä on tottunut ostamaan uuden puhelimen n. vuoden (max. kahden) syklillä. Tuo heikko laatu siis hyväksytään, aivan kuin kännykän ei kuuluisikaan kestää kauempaa. Jos esim. videot tai leivänpaahdin paukahtelisivat samaa tahtia kännyköiden kanssa, ihmiset tuskin ostelisivat nöyrästi uusia.

Viimeisen kymmenen vuoden aikana yli 10 erilaista puhelinta (Benefon, Nokia, Siemens, Ericsson, Philips jne.) eikä yksikään ole vielä toiminut mallikkaasti yli vuotta normaalissa käytössä. Perkele.

Jaa tämä sivu