1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Jälleen uutta kokemusta palveluntarjoajasta....

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi kaller 14.03.2006.

  1. kaller

    kaller Regular member

    Liittynyt:
    12.05.2004
    Viestejä:
    485
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Olipa tuoss viikon verran yhteys poikki ja jokaisena asiakaspalvelun aukiolopäivänä koko päivän oli jonotus aika yli 30min.

    Satuinpa pääsemään yhtenäpäivänä läpi ja kerrottiin, että yhteys oli katkaistu palveluntarjoajan toimesta. Syynä oli "haitallisen liikenteen tutkinta".

    Elikkä kotonamme on kaksi konetta ja toinen koneistamme jota käyttää siskoni oli saastunut. Tämän takia Sonera päätti pistää yhteyden poikki ja olla ilmoittamatta asiasta mitenkään.

    Onko tässä taas järkeä? voisivat edes ilmoittaa asiasta tai vähintäänkin lyhentää sen jonotus ajan.. prkl.

    onko vastaavaa sattunut muille`? tai mitä mieltä olette kyseisestä asiasta? pitäisikö tästä tehdä valitus?
     
  2.  
  3. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Yleensä selaimessa pitäisi näkyä ilmoitus asiasta (kun koittaa jollekkin WEB sivulle mennä), tai ainakin eräällä operaattorilla (ei kumminkaan SONERA) on näkynyt, nykytilasta en tiedä.
     
  4. Rawman

    Rawman Regular member

    Liittynyt:
    20.02.2004
    Viestejä:
    278
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ei tuo kyllä kovin kovasti vakuuta, jos palveluntarjoaja tuollaista tekee...
    Muutenkin ihmettelen tuota asiakaspalvelun kommenttia "haitallisen liikenteen tutkinta". Olen kyllä tietoinen, että taloyhtiöliittymässä kun pitää luvattomasti palvelinta tai muuten vie ylettömän paljon muilta kaistaa on liittymä suljettu joksikin aikaa. Mutta siitä kyllä ilmoitetaan yleensä asiakkaalle.
     
  5. peex

    peex Regular member

    Liittynyt:
    02.01.2005
    Viestejä:
    511
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kai ne sen katkon laskussa hyvittää, kun eivät edes ilmoittanu etukäteen... Tai ainaki luulis hyvittävän.
     
    Viimeksi muokattu: 14.03.2006
  6. kaller

    kaller Regular member

    Liittynyt:
    12.05.2004
    Viestejä:
    485
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26

    Juu ei ollut valitettavasti mitään ilmoitusta.

    itseäni enemmän ottaa päähän se, että soittaminen asiakaspalveluun on mahdotonta jos ei halua odottaa sitä +30min.
     
  7. NUIJJA

    NUIJJA Active member

    Liittynyt:
    12.01.2005
    Viestejä:
    4,410
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    [bold]jonotus aika yli 30min[/bold]
    Huono tuuri tai nuo vääntää p.....:D

    http://www.sonera.fi/artikkeli/0,3398,l-fi_h-11474_a-261965,00.html

    Sopimusehdoissa kyllä mainitaan, asiakkaan kuuluisi itse hoidella tietoturva laitteissan.
    Eipä tolle mtään mahda, vi......sta kylläkin kun eivät ilmoita mitään,
    korvausta saa jos liittymä on poikki yli 5vrk.
    Tässä tapauksessa tuskin saa, sopimusehdoista selviää kyllä miksi.

    Edit:
    @kaller
    Valitus katkaisemisesta tuskin hyödyttää mitään, mutta tuosta ilmoittamisesta tee vaikka kirjallinen reklamaatio.

    typö.
     
    Viimeksi muokattu: 15.03.2006
  8. Neptun

    Neptun Active member

    Liittynyt:
    17.01.2005
    Viestejä:
    3,954
    Kiitokset:
    10
    Pisteet:
    68

    Mulla on Elisa ja se kyllä ilmoittaa yhteyden katkaisemisesta, useammallakin kielellä. Viestissä kehoitetaan laittamaan kone kuntoon. Katkos kestää sitäpaitsi vain muistaakseni tunnin verran, jos örkin saa pois siinä ajassa jatkuu homma kuten ennenkin. Jälkiviisaiden kerhon automaattinen puhelinvastaaja kuuluu sanovan, että kannattaa huolehtia tietoturvasta niin ei tule minkäänlaisia pätkäisyjä.
     
  9. xmedia666

    xmedia666 Regular member

    Liittynyt:
    08.05.2005
    Viestejä:
    651
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itellä vielä sonera monen positiivisen asian takia, mutta kokemusta on ja sonera katkaisee kyllä yhteydet aina ilman ilmoitusta, eivätkä anna hyvityksiä. Näin ainakin omalla kohdallani:(
     
    Viimeksi muokattu: 15.03.2006
  10. timo82

    timo82 Regular member

    Liittynyt:
    04.12.2001
    Viestejä:
    236
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Juu tuttua toimintaa soneralta, että yhteydet poikki eikä ilmoiteta mitään asiakkaalle.
     
  11. akukalle

    akukalle Regular member

    Liittynyt:
    11.03.2003
    Viestejä:
    479
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mielestäni ihan asiallista toimintaa ettei mato koneet pyöri muita häiriköimässä.
    PITÄKÄÄ KONEET KUNNOSSA!
    Jollei itse osaa asentaa freeware virustutkia niin sitten sonera varmaankin tarjoaa maksullisia tietoturvapaketteja.
     
  12. acido

    acido Regular member

    Liittynyt:
    06.05.2005
    Viestejä:
    771
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tuo haitallisen liikenteen takia nettiyhteyksien poikkasu kuullostaa kyllä laittomalta toiminnalta. Kun ostaa tietynnopeuksisen yhteyden, pitää se myös saada. Ei palveluntarjoajalla ole oikeutta purkaa sopimusta sillä tekosyyllä että jotain yhteyttä käytetään "haitallisesti" ts. liikennettä on paljon.

    Tuo on oikeasti sikamaista ja siihen olisi hyvä hakea päätös kuluttajavalituslautakunnalta: www.kuluttajavalituslautakunta.fi
    Olkaa sinnepäin aktiivisia, että nuo operaattoreiden omalakiset hillumiset saataisiin kuosiin.
     
  13. akukalle

    akukalle Regular member

    Liittynyt:
    11.03.2003
    Viestejä:
    479
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    kannattaa lukea sopimus läpitte ainakin elisan sopparissa annetaan lupa tälläiseen.
     
  14. kaller

    kaller Regular member

    Liittynyt:
    12.05.2004
    Viestejä:
    485
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    tarkennan vielä, että sopimusta ei purettu vaan yhteys katkaistiin väliaikaisesti, koska todetiin, että koneesta joka on ollut liittymässämme on ollut tätä "haitallista liikennettä". Mutta mitenköhän pitkään he meinasivat tätä "tutkia" ja milloin aikoivat ilmoittaa..

    enpä muista soneran sopimusta, mutta onhan se mahdollista, että he saavat sulkea liittymän, mutta heidän pitäisi olla velvollisia ilmoittamaan tästä. varsinkin jos se on tätä "haitallista liikennettä". asiakashan siitä sitten vain kärsii jos ei tiedä, että koneella pöpöjä....esim. tässä tapauksessa kävi näin.
     
  15. Fidelaar

    Fidelaar Regular member

    Liittynyt:
    29.07.2003
    Viestejä:
    817
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kylläpä ainakin täällä on Soneran sopparissa maininta tuosta.
     
  16. acido

    acido Regular member

    Liittynyt:
    06.05.2005
    Viestejä:
    771
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Olen yhä sitä mieltä, että maksamaani kaistaa pitää saada käyttää miten haluaa. Kaikki liittymäsopimusehdotehdot, jonka sen kieltää, ovat kohtuuttomina lainvastaisia. Pitää ajatella sitä mökin mummon kannalta: mihin taviksen tiedot ja taidot oikein pitäisi riittää? Ei pahemmin muuhun, kun siihen että on toimiva f-secure tms. kakkasuodatin koneella.

    Jos maksan 5 megan uppikaistasta ja lataan tietoisesti vakoiluohjelman/viruksen, joka varaa tuon kaistan käyttöön, se ei kuulu operaattoreille. Niille ei saa eikä pidä lain mukaan antaa valtaa tutkia ja kontrolloida myymiensä kaistojen käyttöä. Johan on hitto, jos sellaista sensuuria alkaa yksityiset palveluntarjoajat harrastamaan. Voisi verrata siihen, että sonerassa joku kuuntelee kännykkäpuheluja ja heti kun sanoo sanan Vi**u, yhteys suljetaan. Syy: haitallinen kielekäyttö.
     
  17. akukalle

    akukalle Regular member

    Liittynyt:
    11.03.2003
    Viestejä:
    479
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kysymys: Miksi sitten allekirjoitit paperin jossa tämä sallitaan?

    Oletko ajatellut että viruskone on häiriöksi muille internetin käyttäjille.
     
  18. MissBlue

    MissBlue Regular member

    Liittynyt:
    11.10.2004
    Viestejä:
    982
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kyllä se nimenomaan niille kuuluu. Ne maksavat siitä kaistasta ja jos siellä on linjat täynnä toopeja, jotka eivät osaa pitää konettaan puhtaana, maksaa se operaattoreillekin aika paljon. Muutama tuhat saastunutta konetta saa linjat yllättävänkin kyykkyyn ja ne kyllä pitää saada poistaa verkosta levittämästä saastaansa eteenpäin. Toki siitä pitäisi jonkinmoinen ilmoitus asiakkaalle tulla, että syyn tietää.
     
  19. kaller

    kaller Regular member

    Liittynyt:
    12.05.2004
    Viestejä:
    485
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    enpä pahemmin rehellisesti sanottuna lukenut sopimusta, mutta vaikka heillä on oikeus sulkea liittymä niin voisivat ilmoittaa asiasta. se on pointtini tässä asiassa. Ei se, että operaattori ei saisi sulkea liittymää.

    ja kyllä kone on haitaksi, mutta jos käyttäjä ei itse tiedä siitä niinkuin tässä tapauksessa kone joka oli saastunut ja oli siskoni käytössä ja hän ei tiedä koneista muuta kuin surffailun.

    ja kone oli saastunut, koska tietoturva ohjelmisto oli vanhentunut koneessa.
     
    Viimeksi muokattu: 15.03.2006
  20. Neptun

    Neptun Active member

    Liittynyt:
    17.01.2005
    Viestejä:
    3,954
    Kiitokset:
    10
    Pisteet:
    68
    Kyllä se on kohtuullinen vaatimus, että asiasta ilmoitetaan. Muistaa kannattaa, että laajakaistamarkkinoiilla on kuitenkin kilpailutilanne. (Kannattaa joillakin paikoilla varmistaa onko siinä kohdin.) Voi etsiä sellaisen operaattorin, joka toimii toivomustensa mukaan. Hinnoissakaan ei liene kovin suuria heittoja. Tuloksellisempaa ja ainakin nopeampaa kuin kuluttaja-asiamiehen kytkeminen asiaan voisi olla soittaa Soneralle ja kysyä asiasta. Ja sitten tehdä sen perusteella johtopäätöksensä.
     
  21. lettas

    lettas Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    03.03.2003
    Viestejä:
    4,405
    Kiitokset:
    218
    Pisteet:
    93
    Jos sonera saa ilmoituksen vaikka Nordealta että kyseisestä ip:stä on tullut hyökkäyksiä tai mittavia määriä spämmipostia heidän koneilleen, ei soneran ole mahdollista odotella asiakkaalta yhteydenottoa vaan kone menee säppiin heti. Ilmoitus asiasta on tullut varmasti juuri niin kuten sopimuksessa on toivottu. Jos näin ei ole, itse ainakin nostaisin metelin asiasta.
     

Jaa tämä sivu