Pitkään olen selaillut posteja kyseisen purkin säätöihin ja sillattu tila kuuluu olevan se helpoin tie autuuteen.. eli palomuurin poistoon... Mutta kun pistin sillattuun tilaan, kaikki toimi normaalisti mutta DC++, torrent jne. eivät toimi eikä voi hostia verkkopelien servereitä... Olisiko jonkunlaista apua löydettävissä?
Menikö varmasti sillattuun tilaan? käynnistä -> suorita -> cmd ipconfig /all antaa siis jotain muuta kuin 10. tai 192.68 alkuisen IP-osoitteen?
Ei p**l kyllä oo ku yhteinen ulkoinen IP kaikilla koneilla ... ei vaan oikeen ymmärrä ku tein ohjeen mukaan mitä TeleWell:in sivulla neuvotaan...
http://www.telewell.fi/tw_ea501/tw_ea501_ohjeet.htm eli laitteen versio tuolta ja sitten LAITTEEN MUUTTAMINEN SILLATTUUN TILAAN niin pitäisi toimia.
Tein ton mukaan mutta silti on yhteinen ulkonen ip. Jos sais jokaselle koneelle oman ni luulis kaikkien wörkkivän..
Minulla on 1.28-B001-t0 versio ja TeleWell tarjoaa 1.33-B001 uusimmaksi. Tuon mukaanko päivitettäis ?
Huomasin tämmösen että kun motukka on sillattu ja koneella, jolla netti pyörii, on ulkoinen IP ja sillä toimii ihan moitteettomasti kaikki. Mutta muilla lähiverkon koneilla tuntuu joku estävän DC++ aktiivin ja yhteys on muutenkin hitaampi... Minulla on paikallisen Finnetin yhtiön 8/1 ADSL.
Mitenhän tuo verkotus on hoidettu? Eli saavatko kaikki koneet muun kuin NAT IP:n? Koodi: käynnistä -> suorita -> cmd ipconfig /all eli IP-osoite/address on jotain muuta kuin 192.168. tai 10. alkuinen.
Palveluntarjoaja ei ilmeisesti anna kuin yhden ip:n liittymää kohden, joten pistin takaisin reititetyksi ja tyydyin ainaiseen porttien aukomiseen, kuitenkin nyt toimii kaikki