Isompi virtalähde?

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Ropocop 09.05.2009.

1. Ropocop

Ropocop Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tilasin Coolermasterin Hyper 212 prosessoricoolerin, 2x Nexuksen kotelotuuletinta ja Coolermasterin CoolViva Pro SE Näyttiksen coolerin niin kysyisin että tarvitsenko uuden virtalähteen? Nykyinen kokoonpanoni

Prossu: DualCore AMD Athlon 64 X2, 2400 MHz (12 x 200) 4600+
    Emo: ASRock ALiveSATA2-GLAN
    Muisti: 3072 MB (DDR2-667 DDR2 SDRAM)
    Näyttis: NVIDIA GeForce 7900 GS (256 MB)
    DVD asema: SATA CDDVDW SH-S223F
    Kiintolevyt: WDC WD1600BB-00GUA0 (160 GB), ST340014A (40 GB),SATA ST 3500320A (500GB)
    Virtalähde: 350 W

Käykö virtalähde liian pieneksi?

2.  
  3. Kokki99

Kokki99 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    No ei noilla nyt niin paljon virrankulutus kasva että tuo liian pieneks jäis.

4. Ropocop

Ropocop Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ok. Mistähän voisi johtua että kone on muutaman kerran tiltannu työpöydällä muttei ikinä pelissä. Siis ihan yhtäkkiä vaan kaikki juminnu.

5. Kokki99

Kokki99 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Kokeile Memtest ohjelmaa se testaa onko muistit kunnossa.

6. teosto

teosto Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    voiskohan myös olla toosassa jotain vikaa? siis käyttiksessä?
    (toosalla tarkotan windows systeemejä)
    joskus (yleisimmin) suuremmat virheet kaatumisista edelleen johtuu käyttiksestä.

jos kyseessä ois virtalähde ni se tiputtais sut pois jo pelin aikana.. ei deskillä.

7. NimQo

NimQo Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Live-Linuxillahan tuo selviääpi onko käyttiksessä jotain vikaa.

8. Ropocop

Ropocop Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    En ole vielä jaksanut memtestiä ajaa. Muttei tämä ole tiltannut kun olen windows 7 käyttänyt. tietenkään en ole käyttänyt tuota 7 niin paljon että se olisi tiltannut.

Olen joskus Clockgen ohjelmaa käyttänyt ja se on tiltannut sillon ensimmäistä kertaa. Ja atitoolissa olen kellottanut näyttistä niin tilttasi myös siinä. Ja kun olen Biossista kellottanut prossua ja olen ajanut 3DMarkit niin lämmöt oli jossaki 74 ja kone tilttasi myös siinäkin. Sen jälkeen on kone tilttaillut, muttei ole nyt pariin päivään. Mutten paljoa kellottanut prossua 2.4 -> 2.5 gigaseksi. Olisiko prosessori kärsinyt?

Viimeksi muokattu: 10.05.2009
  9. Kokki99

Kokki99 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    No jos kerran kellottanut olet niin tuo viittaisi liian pieniin voltteihin. Koitapas korottaa prossun voltteja hieman.

10. Ropocop

Ropocop Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mutta olen laskenut kellot takaisin normaaleihin lukemiin.

11. Squbbe

Squbbe Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No ei sitä kyllä nuin pienillä kelloilla rikki saa, varsinkin kun et luultavasti ole nostanut edes voltteja.

12. Ropocop

Ropocop Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Joo en nostanut voltteja nostin vain bus speedia.

13. FORWARD

FORWARD Active member

Kiitokset:
    18
    Pisteet:
    68
    Virtalähde: 350 W????? Minkä merkkinen on kyseessä?

Outoa,että jumii työpöydällä eikä peleissä. Onko windows asennettu milloin? Jos on aikaa, voi johtua ihan siitä,että on aikaa jo tuosta asennuksesta.

Ei kannata kellotella, ei siitä ole muuta kuin haittaa. Voi johtua siitä, että emo on ottanut damagea, niin kuin monesti on laita näissä ylikellotus tapauksissa. "Eli savun hälvettyä tarkistamme koneen". ASROCKIN emo ei kestä muutenkaan, mutta ei ainakaan ylikellotettuna!!Ihme,että olet saanut sitä kelloteltua...;)

14. Kokki99

Kokki99 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Ylikellotuksesta pelkkää haittaa? "Savun hälvettyä tarkistamme koneen" taidat puhua kokemuksesta jos kerran mielestäsi kellotuksesta on pelkkää haittaa. Onhan siitä haittaa jos ei osaa ;)

edit: Asrockista olen kyllä samaa mieltä kanssasi.

15. Ropocop

Ropocop Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Onhan siittä jo noin kuukausi aikaa kun olen käyttiksen asentanut. Virtalähteen merkistä en tiedä, mutta katson sitten kun coolerit tulevat.

eipä se paljoa haittaa vaikka hajoaisikin kun ostin prossun, giga muistia, näyttiksen, emon, virtalähteen 60 € kaveriltani.

16. FORWARD

FORWARD Active member

Kiitokset:
    18
    Pisteet:
    68
    "Ylikellotuksesta pelkkää haittaa? "Savun hälvettyä tarkistamme koneen" taidat puhua kokemuksesta jos kerran mielestäsi kellotuksesta on pelkkää haittaa. Onhan siitä haittaa jos ei osaa ;)"

Niin-tätä mieltä olen omasta kokemuksestani ja myös monien muiden. Ei emot eikä monesti muistitkaan kestä ylikellotusta. Vain, jos pelkästään prossua kellottaa eikä väylää, niin sitten voisi onnistua. Mutta kerroinlukollisia taitavat olla useimmat prossut nykyään. Eli en kellota ja emoni ei myöskään sitä salli ja hyvä niin!!

Tuo " Savun hälvettyä.." on kirjoitettu kieli poskessa, mutta emolevy+ muistikammat ja kiintolevyt ovat sellaisia, jotka eivät kestä, koska niillä ei ole mitään "suojaa", kuten prossulla. Väylää kellotettaessa nämä muut hajoavat osittain tai kokonaan varsinkin, jos laitetaan reippaasti jänöä lisää. Ottavat damagea, joka näkyy sitten koneen epävakautena tai sitten sillä lailla,että ei boottaa lainkaan.

Asrock, solid as rock. Jos näin on mainostettu tuota emoa, niin kai se jo kertoo jotakin? Halpa ei ole hyvää, koska ei se VOI olla. Näin on.

"Onhan siittä jo noin kuukausi aikaa kun olen käyttiksen asentanut. Virtalähteen merkistä en tiedä, mutta katson sitten kun coolerit tulevat.

eipä se paljoa haittaa vaikka hajoaisikin kun ostin prossun, giga muistia, näyttiksen, emon, virtalähteen 60 € kaveriltani."

No ei sitten tarvitse, jos vain 1 kk on aikaa asennuksesta.

60 euroa nuo kaikki? Ja toimivia vielä vai? Jo on halpaa!!

17. NimQo

NimQo Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Justiinsa juu

18. Ropocop

Ropocop Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Joo kaikki toimii ja todellakin 60€ maksoi. Rahaa menikin sitten enempi näyttöön, dvd-asemaan, sata levyyn ja nyt nuihi coolereihin.

19. PeteTK

PeteTK Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Kyllä ne kestävät jos jännitteet ovat järjelliset, jos ei kestä niin huono emolevy.

Muistikampa ei miksikään mene jos jännitettä ei nosteta liikaa, kiintolevyn toimintaan prosessorin kellotus ei vaikuta mitenkään, eivätkä jännitteet.

20. FORWARD

FORWARD Active member

Kiitokset:
    18
    Pisteet:
    68
    Sitten on ollut VAIN huonoja emoja allekirjoittaneella.

Kyllä kiintolevy voi seota, jos väylää kellottaa. Näin ainakin olen kuullut,mutta omaa kokemusta ei tästä ole.Vain emoista ja toisaalta näyttiksistä, jotka ovat hajonneet...

No sitten vain asentelemaan,Ropocop. Tuo virtalähde on sen verran tärkeä komponentti,että jos se on joku kiinalainen ping pong merkkinen, niin kannattaa sekin vaihtaa.

Viimeksi muokattu: 11.05.2009
  21. kfd

kfd Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    lainaampa tätä aihetta.

seuraavanlaista settiä olen harkinnut

Asus M3N78 SE
    AMD Athlon 64 X2 7750 Black Edition
    Kingston 2GB 800MHz DDR2
    Sapphire HD 4670 PCIE 512M DDR3 ULTIMATE

lisäksi normi kilkkeet eli 1kpl DVD-rw ja 2kpl Maxtor 80Gb SATA levyjä

powerina on Nexus NX-3500 350W REV 2.0
    eli riittääkö tossa nexussa paukut vielä tuolle kokoonpanolle?

Viimeksi muokattu: 11.05.2009

Jaa tämä sivu