Irtotekstit SVCD:hen

Viestiketju VCD ja SVCD -formaatit -osiossa. Ketjun avasi jappo121 11.01.2004.

1. jappo121

jappo121 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mikähän mahtanee mennä vikaan,kun en saa irtotekstejä millään näkyviin stand-alone soittimessani? (Yamaha DVD S-540. Tukee kyllä irtotekstejä)

Olen kääntänyt leffat DVD2SVCD+CCE yhdistelmällä (ver.121b3 ja 2.5) ja itse leffa kääntyy loistavasti kiinteillä teksteillä ja ilman, mutta ne irtotekstit.

Yritin polttaa bbMPEG_Muxed_File-subbed00 tiedostoa VCDEasylläkin ja sekin väitti löytävänsä sub tiedostot,mutta ei vaan näy.

Voisiko joku ystävällisesti laittaa tänne yksityiskohtaiset ohjeet ettei joudu taas viikkoa harjoittelemaan.

Kiitos.

2.  
  3. ajs

ajs Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Niin, kumpia? CVD- vai SVCD-tekstejä..? Oletko kokeillut molempia? Kyllä pitäisi toimia ihan suoraan tuolla dvd2svcd:lla tehtynä..

4. jappo121

jappo121 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Olen kokeillut molempia, mutta en tiedä pitääkö leffa kääntää CVD muotoon jos käyttää CVD tekstejä.

Olen kääntänyt itse leffan AINA SVCD:ksi.

5. toukkaman

toukkaman Guest

dvdrhel.com:istako katsoit sen tukevan irto tekstejä? Itse olen nähnyt vain kaksi standalonea, jotka tukevat irtotekstejä. DENVER 311 ja toinen oli finluxin jokin 4oo sarjan malli.

bbMPEG_Muxed_File-subbed00 tiedoston voi polttaa vaiakkapa nerolla ja tekstit näkyy, JOS STAND-ALONE NIITÄ TUKEE. Olen tehdyt niitä useamman sata kappaletta.

DVD2SVCD:n irtotekstit ovat itseasiassa philipsin formaatti ja en ole todellakaan löytänyt yhtään philipsin konetta jolla ne näkyy. Olen kokeillut liikkeessäkin useita.
    Ja tuo Yamaha:han on philipsin kone kalliimmissa kuorissa. Siihenhän käy philipsin firmiskin jos uskallus riittää päivitellä.

Joten älä harjoittele viikkoja vaan tee suosiolla leffat kiinteillä subeilla. Harvoinpa noita subeja tarviikaan enempää kuin yhdet ja näkyypähän ainakin kaverinkin koneessa jos joskus haluat vaikka jonkun lainata...

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 11.01.2004
  6. jappo121

jappo121 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tottahan tuo on,ettei niillä valinnaisilla irtoteksteillä mitään tee. Mutta jos valmistaja väittää laitteen niitä tukevan,niin suomalainen perus-jääräpää kokeilee vaikka väkisin!...prkl.

Jossakin on väitetty että kuvanlaatu pysyisi parempana irtoteksteillä. Onko näin?

PS. Tosiasiahan on että DVD elokuvat tulevat niin halvoiksi puoli vuotta ilmestymisensä jälkeen, ettei niitä kannata kopioida.
    Kuvan ja varsinkin äänenlaatu on kuitenkin alkuperäisessä huimasti parempi.

7. toukkaman

toukkaman Guest

Enpä ole huomannut eroa käytännössä. Teen kaikki svcd nykyisin kiinteillä subeilla. Näkyypähän sitten kavereillakin.

Harvoin niitä tulee nykyisin tehtyä kun hommasin nec 1300A:N. Enkun maalta saa dvd-r:n halvemalla kuin 3x cd-r. Puyhumattakaan suomen cd-r hinnoista. DVD:llä pysyy tuo ääniraitakin muuttumattomana...

8. ajs

ajs Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Minulla on kolme eri soitinta, jotka jokainen toistavat CVD-tekstit: United 3151, Yamada DVX-6000 sekä kannettava Base-jotain soitin. SVCD-tekstejä tukeviin soittimiin en ole törmännyt..

Ei. Molemmat teksti-formaatit toimivat SVCD:llä ja CVD:llä, jos vain soittimesi ymmärtää niitä.

Kyllä IMO nuo irtotekstit ovat luettavuudeltaan paremmat, mutta ongelmana on todellakin tuo yhteensopivuus vaikkapa kaverin soittimessa..

edit. typo

Viimeksi muokattu: 11.01.2004
  9. toukkaman

toukkaman Guest

Tukeeko nuo koneet svcd:n irto tekstejä?

10. ajs

ajs Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mitä koneita tarkoita..?
    Jos tarkoitat tietokoneita, niin vastaus on ei. Ilmeisesti on täysin ylivoimaista tehdä semmoista playeria, joka osaisi tehdä sen :)

11. toukkaman

toukkaman Guest

Noita mainitsamiasi stand-aloneja. Kun kokeileilin liikkeessäkin toistakymmentä laitetta ja kavereillani ei ole kelläään näkyneet svcd tekstit.

Ainoat koneet millä olen ne nähnyt on nuo em. koneet.

12. Adder_78

Adder_78 Guest

Kyllä se on kaikkein fiksuinta tehrä kiinteillä teksteillä. Kuvanlaatu ei pahemmin siinä kärsi. Ainakin toimii 100% varmasti :eek:)

Jaa tämä sivu