1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

iPod vai Creative?

Viestiketju Yleistä keskustelua digitaalisesta musiikista -osiossa. Ketjun avasi maxim 19.06.2006.

  1. maxim

    maxim Member

    Liittynyt:
    21.02.2006
    Viestejä:
    95
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Viimeksi muokattu: 19.06.2006
  2.  
  3. heiksi

    heiksi Regular member

    Liittynyt:
    10.02.2005
    Viestejä:
    840
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No ei ole mitään omaa kokemusta kummastakaan soittimesta mutta kyllä tuo iPod varmaan hyvä ostos on, onhan sitä myyty jo aika monta miljoonaa kappaletta
     
    Viimeksi muokattu: 19.06.2006
  4. maxim

    maxim Member

    Liittynyt:
    21.02.2006
    Viestejä:
    95
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    No päätettiin tässä kaverin kanssa, että hankin nyt sen Creativen.

    iPodilla on loistava maine, sitä on myyty paljon, mutta miinuksia on tarpeeksi. Esimerkiksi musiikin, leffojen ym, ym lataaminen soittimeen on mahdollista vain iTunesin avulla. Akun lataus onnistuu vain koneelta. Huonompi näyttö (iPod 65000 väriä, Creative 260000 väriä). Isompaan käteen ehkä hieman liian ohut. iPodin ostaminen oli kyllä aika lähellä, mutta tuo lataus-ongelma ratkaisi tilanteen aika nopeasti. Hinta-eroakin 50 € Creativen hyväksi. Joten sori Apple-fanit, ei tällä kertaa.
     
    Viimeksi muokattu: 19.06.2006
  5. ms55571

    ms55571 Member

    Liittynyt:
    06.11.2005
    Viestejä:
    38
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ostin Zen Vision:M:n noin kuukausi sitten. Katselen sillä pääasiassa rugbya, australialaista jalkapalloa ja baseballia. Vaikka ruutu on pieni, resoluutio on mahtava ja pallopeliä voi seurata ihan yhtä hyvin kuin telkkaristakin. Kun pitää laitetta on 30cm päässä kasvoista, kuva vaikuttaa yhtä suurelta kuin 24 tuumainen telkkari neljän metrin päässä.

    Kaikenkaikkiaan hyvä laite. Muutama miinus-ominaisuus tosin löytyy. WMV ei näy ilman konversiota. WMP10 pystyy konvertoimaan wmv:n kelpaavaan muotoon, mutta konvertointi on kovin hidasta. Olenkin käyttänyt TMPGenc XPressiä muuttamaan wmv:t xvid-aviksi ennen siirtämistä laitteeseen. Hidasta tämäkin, mutta toimii. Toinen miinus-ominaisuus on laitteen näytön pinta. Naarmuttuu luvattoman helposti vaikka kuinka koittaa olla varovainen.
     
    Viimeksi muokattu: 26.06.2006
  6. ms55571

    ms55571 Member

    Liittynyt:
    06.11.2005
    Viestejä:
    38
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ai niin, Zen Vision:M:n videokaapelia on ollut vaikea saada. Verkkokauppa.com on nyt kuukauden odottelun jälkeen luvannut sellaisen lähettää. Väliaikaisen ratkaisun voi itse askarrella tavallisesta dv-recorder-kaapelista (joka ei sinänsä suoraan toimi vaikka plugit ovatkin oikeanlaiset) noudattamalla ohjeita, jotka löytyy täältä:

    http://www.anythingbutipod.com/arch...on-m-video-cable-other-4pole-35mm-pinouts.php
     
  7. Miitti

    Miitti Regular member

    Liittynyt:
    12.02.2005
    Viestejä:
    1,610
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
  8. kiiveri

    kiiveri Active member

    Liittynyt:
    31.03.2004
    Viestejä:
    1,615
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Itse ostaisin mieluummin Creativen kuin iPodin, applen toiminta on ollut sen verran epäilittyvää iTunesin ja kaikkien käyttäjäsopimusten suhteen että ostan mieluummin creativelta
     
  9. Sebu92

    Sebu92 Active member

    Liittynyt:
    15.10.2005
    Viestejä:
    2,778
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Minulla on tuollainen creativen zen nano plus. Mitään huonoa ei oikeastaan ole tullut mieleen. Mutta käytän iTunesia, joten olisin voinut hyvin ottaa ipodin.
     
  10. Juffeo

    Juffeo Regular member

    Liittynyt:
    19.05.2005
    Viestejä:
    288
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Creativesta on kokemusta. Muuten huomasin uuden malliston Creative Zen V Plus
    1Gt, 2Gt ja 4Gt.
     
  11. Kaakatus

    Kaakatus Regular member

    Liittynyt:
    29.06.2005
    Viestejä:
    1,776
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Eipä ainakaan TM:n testien mukaan Creativen äänessä mitään valittamista ollut. Tasaväkiäsiä siinä suhteessa kumpikin. Alkuperäiset napit Creativella on sen sijaan hieman paremmat. Creative on ehkä paksumpi mutta videoita katsoessa akku kestää tuplat verrattuna iPodiin
     
  12. AkZuh

    AkZuh Active member

    Liittynyt:
    07.10.2004
    Viestejä:
    2,146
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    itse ostaisin mielummin ipodin, itsellä tällä hetkellä creative zen sleek 20gb lähes tulkoon ainoastaan tiedonsiirto levynä käytössä. musiikit kuuntelen puhelimella (nokia n91).

    mutta oon ajatellu että myisin tuon creativen ja ostaisin ipod video 30gb.

    vaikka omistankin tosiaan creativen niin itse ostaisin mielummin ipodin, harmittaa kun en itse ostanut aikoinaan ipodia. tosin korkea hinta veti miinuksia ajatus maailmaan.
     
  13. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Kyllä musiikkia ja videoita saa siirrettyä iPod-soittimeen ilman iTunesiakin.
     
  14. Juffeo

    Juffeo Regular member

    Liittynyt:
    19.05.2005
    Viestejä:
    288
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Taisi olla että Itunesin kaupasta ei voi siirtää kuin Ipodeihin.
     
  15. hotti

    hotti Member

    Liittynyt:
    07.06.2006
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Moro kaikki.Kyselisin että miten musiikin selaaminen onnistuu molemmissa laitteissa?.Koska jos on 30gigaa musaa ja yrittää etsiä sitä yhtä biisiä,niin voi tulla tuskaa.Nopeita vastauksia kiitos=).Lähden saksaan ensi tiistai aamuna ja sieltä olisi tarkoitus ostaa jompikumpi laite
     
  16. heiksi

    heiksi Regular member

    Liittynyt:
    10.02.2005
    Viestejä:
    840
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No voit tehdä vaikka soittolistoja. Niiden selailu on helppoa.
    Ja sitten voi selailla vaikka laulajan tai albumin perusteella
     
    Viimeksi muokattu: 28.06.2006
  17. eduard0

    eduard0 Active member

    Liittynyt:
    27.06.2005
    Viestejä:
    1,396
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Itse olen nähnyt turhan monta rikkoontunutta Creativen soitinta, joten iPodin kannalla olen ja sellaisen jo hommasinkin. (Ja kaikki Creativet hajonneet tietysti vähän takuuajan jälkeen...) Kahdesta on jostain kummallisesta syystä kuulokeplugi mennyt käyttökelvottomaksi (löystynyt niin että kuulokkeet irtoavat jatkuvasti) ja yksi ei vain yksinkertaisesti toimi enää.

    iPodissa tuo selaaminen toimii näppärästi; Saat kappaleet listattua esittäjän ja albumin mukaan ja selauspyörä osaa nopeuttaa selausta kun sitä veivaa hetken.
     
  18. Kaakatus

    Kaakatus Regular member

    Liittynyt:
    29.06.2005
    Viestejä:
    1,776
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Kyllä noita iPodeja on nähty rikkinäisinä ihan yhtälailla, että sillä ei voi perustella valintaansa. Kaveriltani hajosi juuri 30gt mustavalkonäyttönen iPod. Kovalevy hajosi itekseen, mutta onneksi oli vielä takuuta.
     
  19. maxim

    maxim Member

    Liittynyt:
    21.02.2006
    Viestejä:
    95
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Miitti (Senior Member) 26. kesäkuuta 2006 @ 14:46
    Creativeissä on tunnetusti huonompi äänenlaatu kuin iPodeissa. Ja iPodeihin saa pistokekonvertterin, tosin se maksaa mansikoita: http://www.bdog.fi/cgi-bin/netstore/tuote.pl?tuote=2897810912221

    Itse olisin ostanut iPodin paljon mielummin. Ja ei, en omista mitään Applen laitetta, vain Creativen.

    Tuota.. Tietääkseni Zeniin saa virtalähteen jo vakiona.
     
  20. Lemztaz91

    Lemztaz91 Regular member

    Liittynyt:
    05.07.2005
    Viestejä:
    301
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jos IPod laitetaan tohon konvertteriin USB liitännän kautt voihan sitten varmaan ostaa jonku tarvike-pistorasia-->UsB-virta konvertterin joita ainakin tavarataloissa ym. nettikaupoissa myydään..
     
  21. johnni

    johnni Member

    Liittynyt:
    29.05.2004
    Viestejä:
    19
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Noihin iPodeihin saa jos jonkinlaista laturia. Lisäksi mukava lisävaruste on pienitehoinen FM-lähetin.
     

Jaa tämä sivu