ipod touch, ipod nano 3g , sony NWZ-A818 vai CREATIVE ZEN mikä noista?

Viestiketju MP3-soittimet -osiossa. Ketjun avasi alealeale 12.11.2007.

1. alealeale

alealeale Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eli mikä noista. budjetti 200e (8gb muisti) mutta tossa Touchissa voi vähän venyttää 100e budjettia kun siinä on WLAN ja 3,5 tuuman näyttö. Jos jollakin on jo joku noista niin vois vähän kertoa siitä. musiikkia on joku 800 kappaletta mp3 muodossa (siirtonopeus 192-320) eli ne pitäis saada mahtumaan ja sen lisäksi pitäis jäädä 3-4 gb tilaa videoille ja leffoille. Voi myös ehdotella muita soittimia ja voitteko laittaa jotain linkkejä jossa noita testataan.Kiitti kaikille jotka auttaa

tässä viellä linkit

http://fi.europe.creative.com/products/product.asp?category=213&subcategory=214&product=16999

http://www.apple.com/fi/ipodnano/

http://www.apple.com/fi/ipodtouch/

http://www.sony.fi/view/ShowProduct...Type=Overview&imageType=Main&category=NWA+WMT

Viimeksi muokattu: 24.01.2008
  2.  
  3. rodari

rodari Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
  4. fr33kk1

fr33kk1 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ipod nano 8gb! Suosittelen lämpimästi! =)

5. firece

firece Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  6. alealeale

alealeale Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Taidan ostaa ipod Nanon tai ton Sonyn pienen kokonsa ja kohtuullisen hintansa takia. Ja kiitti kaikille kommenteista.

EDIT:
    Nyt toi Ipod Touch alkoi kiinnostamaan kun sen saa verkkokaupasta suoratoimituksena 258 eurolla ja siihen on tullut uusia sovelluksia ja se maksaa vain 50 euroa enemmän kun sony.
    Samaan hintaluokkaan menisi myös toi sony ja Shure SCL2-K kuulokkeet jotka maksaa 80 euroa St.Paul's Soundista.

Eli Ipod Touch vai sony Walkman NW-ZA818 ja Shure SCL2-K in-ear.

Tässä viellä linki noihin kuulokkeisiin (tosin vanhempaa mallia)

http://www.elektroni.fi/?product=5208

Viimeksi muokattu: 28.01.2008
  7. antonesei

antonesei Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Siis kannattaa ottaa toi iPod Touch. Mulla on ite 8GB touch ja kaverillani toi Sonyn mp3, pakko sanoo ett touch voittaa sen jokaisessa asiassa. Siinä on enemmän ominaisuuksia, hieno iso kosketusnäyttö, WLAN ja kaikkea muuta mahtavaa... Jos ostat touchin, et tule pettymään.

8. firece

firece Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Paitsi testejen mukaan huononpi äänenlaatu. Sitten tuo wlan itse en ainakaan näe kauhean hyödyllisenä.

9. alealeale

alealeale Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ajattelin ostaa sonyn ja jotkut 80 euron kuulokkeet, koska noita Ipodin lisä-ominaisuuksia en oikeestaan tarvitse kun mulla on psp jolla voin pelata, katsoa leffat ja siinä on myös WLAN (jolla en tee mitään). Pystyn myös katsomaan leffat paremmin psp:lla, koska siinä on hiukan isompi näyttä. Eli taidan ostaa ton Sonyn taskusoittimeksi ja muut multimedia jutut hoidan psp:lla.
    Huomasin muuten että noilla on aika paljon painoeroa (sony 53g vs. Ipod 120g) , Ipodissa on myös pakko käyttää Itunesia joka on omasta mielestä melko veemäinen juttu toisin kun tossa Sonyssa lisäksi sonyn akkukesto 30-33h ja Ipodilla 22h. Ipodin mukana tulee myös ne paskat kuulokkeet jotka ei pahemmin houkuta.

Muuten Ipod Touch olis varmasti hyvä, mutta toi psp tais ratkasta homman Sonyn eduksi.

Viimeksi muokattu: 30.01.2008
  10. questo

questo Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    ipod classic 80gb ja tiedostoa mahtuu! (tai vaihto ehtoisesti 180gb)

11. aksu13524

aksu13524 Guest

siin sonyn soittimes ei oo muuten suomenkielist valikko et se on aika iso miinus ELLEI osaa enkkuu

12. alealeale

alealeale Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ootko varma? Jos tossa ei ole suomen kieltä niin taidan ostaa ton Ipod Touchin vaikka se onkin isompi ja siinä on huonompi akun kesto. Voisko joku Touchin omistaja kertoo ton äänenlaadusta,käytettävyydestä ja akunkestosta hiukan. Mut onhan ne kosketusnäytöt ja muut ominaisuudet ihan hyödyllisiä ja käytettävyys on varmaan todella hyvä.

Tässä viellä Mikrobitin viikon kokeilu Ipod Touchista.

http://www.mbnet.fi/viikonkokeiltu/tuote/apple_ipod_touch.aspx

Ja kiitti tärkeestä tiedosta aksu13524:selle

Viimeksi muokattu: 01.02.2008
  13. microbi

microbi Active member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    68
    Itselläni tuu ipod touch 8 g-version. Olen ollut todella tyytyväinen. Ja sanotaan musiikin laadusta sitten mitä tahansa, ei hifi-elämyksiä tällaisilla vempeleillä millään saada eikä pitäisi sellaisia edes hakea mielestäni? Musiikki kuuluu hyvin ja sopii omaa käyttööni mainiosti - kun liikun & teen töitä, laatu riittävä.

Suurin hyöty itselläni on ollut tuosta wlan-ominaisuudesta. Ei se mitään suurta herkkua ole tuollaisella pinellä näytöllä + isoilla sormillani mutta täyttää tehtävänsä mainiosti = sähköpostit ym. perus selailut. suurin miinus on Flash-tuen puuttuminen ja sekä maksavat lisäsovellukset.

Eli jos tarvitsee myös nettiä eikä vain musiikin kuuntelua - touch on siihen oiva valinta. Pelkkään musiikin kuunteluun hankkisin varmasti jonkin toisen laitteen.

14. Pihlis12

Pihlis12 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Suositan tuota Ipod Touch :ia. Sen kun Jailbreikkaa niin sitten tuosta laitteesta saa niin paljon hyötyä irti. Muut soittimet kalpenee siinä vaiheessa :)

microbi toikin tuossa viestissään jo kaikki muut ominaisuudet tuosta laitteesta. Itse mm. tykkään pelata noita vanhoja ScummVm klassikkoja tuolla laitteella.

Viimeksi muokattu: 08.02.2008
  15. EmmaH

EmmaH Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tunnen itseni tosi tyhmäksi uuden iPodini classicin ja iTunesin kanssa.
    Nyt olen onnistunut lataamaan musiikkia tuhoamatta vanhoja, mutta valokuvien vienti toisesta kansiosta ei onnistu millään, vaan iPod hävittää aina vanhat alta pois. Tylsää. Laite olisi tosi vänkä konsti kuljettaa mukanaan dataa (digikuvia ym) esim. sukulaisiin.
    En siis pysty kai lataamaan siitä mitään ulos toiselle koneelle?
    Miten saan sinne liikkuvaa kuvaa esim video kameralla otettua.
    Pitääkö kaikki data ladata ja tallentaa ensin koneen kovalevylle ja pitää siellä tismalleen sellaisena kuin iPodissa. Eikö synkronointia saa pois päältä kaikkialta. Kyllä Creativen käyttöliittymä on tuhat kertaa loogisempi kuin iTunes.
    Mitä hyötyä mulle on tuosta 80 gigan muistista, jos joudun kaikesta pitämään kaksoiskappaleet koneellani. Onko ohjelma tosiaan näin kökkö?

16. aksu13524

aksu13524 Guest

joo ei mitään alealeale luin ton tm lehdestä en ny muista numeroo mut siin arvosteltii se sony:n ipod(nano) craetive zen(aion ostaa(ehkä)).muuten katoin youtubes semmooseesen videon jos testattii se ipod:in näyttö.terottimen terällä raapi mut ei naarmun naarmuu(=

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 10.02.2008
  17. Kaakatus

Kaakatus Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Viimeksi muokattu: 10.02.2008
  18. alealeale

alealeale Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Se on muuten tm 22/07 (kävin vuokraamassa kirjastosta). Ipod Nano ja sony jaetulla ekalla sijalla (arvosana 8.2) ja Creative niukasti kolmantena (arvosana 8.1). Oon nyt kallistumassa tohon Ipod Touchiin. Kaverilla on semmonen koulus ja sano sitä hyväks ja näytti paljon pienemmältä kuin kuvissa.

Pari kysymystä Ipod Touchista (jos viittitte vastailla)

Kulkeeko hyvin taskussa?

Onko äänenlaatu hyvää (onko kohinaa tai muuta häiritsevää)?

Onko leffoi ja muita videoita hyvä katsella ja kuinka helposti niitä saa siirrettyä?

Kestääkö akku tarpeeksi?

Saanko sillä coverflowilla näkymään levyn kannet jos siirrän mun kaikki veisut itunesilla Touchiin jotka kaverini on kopioinu mun koneelle? (Itunesissa näkyy siel storessa kannet kun toistan jotain biisii).

Mitä ja mistä ootte ladannu jailbreikattuun Touchiinne ja onko helppoa(siis ohjelmien lataus ja asennus)?

Kiitos etukäteen!!

Viimeksi muokattu: 13.02.2008
  19. Pihlis12

Pihlis12 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Kulkeeko hyvin taskussa?
    Itse pidän takin rintataskussa, siinä se kulkee mukavasti. Laitteen metallinen takapuoli naarmuuntuu helposti, etupuoli ei naarmuunnu.

Onko äänenlaatu hyvää (onko kohinaa tai muuta häiritsevää)?
    En ole huomannut mitään rätinää tai muita laatu ongelmia kuuntelemalla.

Onko leffoi ja muita videoita hyvä katsella ja kuinka helposti niitä saa siirrettyä?
    On hyvä katsoa. Itse siirrän dvd:ni (Simpsonit jne. tv-sarjat) DVD Decrypter :llä koneelle ja Videora iPod Converter :lla muutan ne .mp4 muotoon. Videora iPod Converter osaa hallita käännöksen yleisimmistä video formaateista. iTunesilla siirrän videot laitteeseen.

Kestääkö akku tarpeeksi?
    Kestää, valmistaja ilmoittaa 22h musiikkia ja 5h videota. Verkkokaupasta saa ostettua 14,xx eur verkkovirtalaturin niin laitetta ei tarvitse kytkeä tietokoneeseen. Joten lataus on helpompaa.

Saanko sillä coverflowilla näkymään levyn kannet jos siirrän mun kaikki veisut itunesilla Touchiin jotka kaverini on kopioinu mun koneelle? (Itunesissa näkyy siel storessa kannet kun toistan jotain biisii).
    Itse olen hanskannut nuo kannet siten että määritän ne iTunesilla kappaleille. Kuvat olen hakenut yleensä netistä.

Mitä ja mistä ootte ladannu jailbreikattuun Touchiinne ja onko helppoa(siis ohjelmien lataus ja asennus)?
    Jailbreikkaus asentaa Touchiin installerin ja siihen määritetään sourceja joista noita ohjelmia ladataan. Tuo installeri asentaa myös tuon ohjelman automaattisesti. Mikäli haluat asentaa esim. ScumVm emulaattoriin pelejä niin tulee nuo pelit siirtää tuonne iPodiin muita keinoja käyttäen, niitä on jokunen tapa. Itse en ole Jailbreikannut tuota 1.1.3 -versioon koska se aiheutti itselleni niin paljon ongelmia.

Viimeksi muokattu: 14.02.2008
  20. pseDe

pseDe Guest

touchia suosittelen.

21. alealeale

alealeale Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ostan Ipod touchin parin päivän sisällä,koska siinä on wlan, 3,5 tuuman näyttö ja sen voi jailbreikata. Kiitos kaikille jotka on auttanu mua valinnassa ja kiitti myös Pihlis12 vaivannäöstäsi (helpotti tosi paljon valintaani).
    Tuun sit parin päivän sisäl kertomaan käyttokokemuksia (=

Viimeksi muokattu: 02.06.2008

Jaa tämä sivu