Mitä mieltä olette kyseisestä soittimesta. Kuulin että jos tuolla meinaa katsoa leffoja niin tekstit tulisi olla mpegssä itsessään. Miten ne tekstit siihen saa ja millä ohjelmalla.
Riippuen kapasiteetista ja mallista. Tarkoittanet uusinta kolmatta sukupolvea, kun vahemmilla ei voi katsoa videoita. Kyllä, elokuvat pitää muuntaa iPodille sopivaksi ja tekstit polttaa kuvaan. Paras ohjelma jonka olen tavannut on Xilisoft DVD Ripper Platinum 4. Maksullinen mutta todella hyvä. Ilmaisiakin on mutta meneekö kikkaluksi Laitteesta muuten, on mun mielestä hyvännäköinen ja toimivanoloinen laite. Osta kunnon kuulokkeet ja 8gb versio ni homma pelittää
Jos nyt menen kauppaan ja ostan tuon nanon niin miten voin erehtyä ostamaan jonkun vanhemman kuin kolmannen sukupolven soittimen joka ei noita videoita toista. Ja miksi nuo aikaisemman sukupolvensoittimet ovat kalliimpia kuin nykyiset (http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/haku.aspx?hakusana=ipod+nano) ja onko tuossa 8Gt mallissa muuta erikoista ja parempaa kuin tuo muistin koko.
8 Gb mallia saa kaikissa väreissä, 4gb mallia vain harmaana, ovelaa eikö totta? Et pysty sekoittamaan uusia ja vanhoja oikein mitenkään. UUSI IPOD NANO VANHA IPOD NANO
VANHIN IPOD NANO Ei noita tosiaan pysty sekottamaan eikä näitä vanhoja edes ole uusina myyty aika päiviin.
Paitsi eräässä Euromarketissa, jossa nuo VANHIMMAT IPOD NANOT ovat normaalilla hinnallaan myynnissä uusien vierellä, siis sillä hinnalla millä niitä myytiin silloin ( 2gb malli 159€)
Oletteko muuten katselleet leffoja nanolla. Saako sillä edes bussimatkaa varttumaan nopeammin vai onko parempi pysytellä ihan musiikkivideoissa.
Ihan musavideoiden kannalla pysyisin kun Ipodin pienehkö näyttö yhdistettynä esim. bussin tärinään, joka heiluttaa kättä ja Ipodia siinä samalla, tekee elokuvien katselusta kovin tuskallista. Toisena juttuna sanoisin, että jos pitkällä reissulla on, ja ei ole mahdollista ladata soitinta matkan aikana, saattaa Ipodista loppua puhti paluumatkalla jos videoita katsoo...
Eikös tohon ole käytössä jotain kannettavia latureita. Jos on niin mikä on suurinpiirtein hintaluokka. Eihän nanossa käy niin että jos videon resoluutio on liian suuri niin se ei pysty toistamaan koko videoa. Kännykässäni käy tuolla tavalla(ääni vain kuuluu).
Nopean Googlauksen jälkeen löysin monia Ipodille tarkoitettuja verkkolatureita ja halvin niistä mitä löysin oli Hama verkkolaturi (korjatkaa jos olen väärässä) Ja mitä tuohon resoluutioon tulee niin itselläni ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia videoitten kanssa, enkä usko että resoluutio Ipodiin niin radikaalisti vaikuttaa. Itse käytän Videoera-ohjelmaa videoiden siirtämiseen ja olen kokenut sen hyväksi ohjelmaksi, eikä ongelmia ole ollut.
Käytä Virtualdubia tekstien polttoon.. Ilmainen ja minulla ei ole ainakaan ollut ongelmia. Ohjeet tässä. Muista vaan, että laitat saman fps:n tekstityksille, polton yhteydessä, kuin normaalisti. Eli yleensä se 23.976. (tai jotain sinnepäin). Ja tekstitykset kannattaa laittaa aika isoiksi, jos meinaat ne nanon näytöstä nähdä (joudun suurentamaan tekstityksiä jonkin verran iPod touchinikin näytölle).
kun käytän tota virtualdubia ja sitten kun valitsen sen filtterin ja valitsen vobsubin. Sitten kun pitää valita se sub tiedosto niin valitsen sen mutta mitään ei tapahdu. mikä vika?
Sain sen tekstityksien laiton onnistumaan mutta kun tekstit oli laitettu elokuvaan niin se kuva ja ääni pätki ihan koko ajan ja alkuperäisesti 700 megan leffasta tuli 61 gigan kokoinen. Jotain taisin tehä väärin mutta mitä
Koon pitäisi pysyä samana. Muista laittaa elokuvan kodekiksi divx ja full processing mode. Mulla kävi joskus samalla tavalla, mutta en muista mikä siinä oli vikana. Ja kun laitat sen konvertoimaan, niin paina sitä save as avi ja laita oikeat asetukset ja save. Sillon se alkaa konvertoimaan. ps. Afterdawnin ohje tässä. EDIT: Noissa ohjeessa voit varmaankin sivuuttaa tuon tekstityksen muuttamisen ssa muotoon. EDIT2: Kirjoitin vahingossa kaverin käyttäjältä terveisin. apuavirus.
Mikähän on kun jos käytän filtterinä text subbia niin tekstit tulevat n. sekunnin liian myöhään ainakin esikatselun aikana. Kun katson leffan ihan normaalisti vaikka windows media playerillä ja käytän vob subia niin tekstit tulevat täysin ajallaan. Tuolla afterdawnin ohjeella olen saanut tehtyä jo parikin kertaa mutta ilmeisesti joissain elokuvissani tekstit eivät ole srt eikä ssa muodossa joten en voi aina käyttää filtterinä tota subtitleriä
itseasias toi on viel halvempi http://www.cdon.com/main.phtml?nav=13614&nav_genre=13189&navroot=905&display_type=&page=shop
Oisko semmosta laturia mitä ei tarviis laittaa verkkovirtaan vaan minkä vois etukäteen ladata ja sitte tökätä nanoon kun on tarvis