ip-osoitteen yllättävä vaihtuminen???

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi cr3tin 24.02.2004.

1. cr3tin

cr3tin Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Siitä lähtien kun pari kuukautta sitten sain kiinteän nettiyhteyden netikalta niin mulla on ollut sama ip-osoite koko ajan. Tänään sitten yhteys katkes pariksi tunniksi (on sattunut joskus ennenkin) ja kun se rupesi taas toimimaan niin ip-osoite oli vaihtunut. Ennen kuin humoasin sen vaihtuneen niin otin kyllä ipx/spx protokollan käyttöön. Voisiko tällä olla jotain merkitystä? Ei tästä kyllä mitään haittaa ollut, kotiverkkoa piti vain vähän säätää.

2.  
  3. teemu103

teemu103 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    sinullehan tulee ip osoite dhcp palvelimelta, jos sinulla on ollut verkko käytössä jatkuvasti niin et ole voinut uutta ip osoitetta saaha. nyt kun sinulla sattu olemaan verkko käyttämättä niin se pysty päivittään sitä ip osoitetta, uskoisin ainakin.

4. cr3tin

cr3tin Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mutta kun verkko on usein ennenkin ollut käyttämättä.

5. Tuff

Tuff Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Yhteys on voinut katketa esim. ISP:n ongelmien vuoksi.. ja yleensä liittymiin ei kuulu kiinteää ip-osoitetta (kysy isp:ltä).
    joten ip-voi vaihtua ainakun yhteys menee syystä tai toisesta poikki.
    ja onpa tullut sellaistakin vastaan että jotkut ispit pakottaa ip:n vaihtumaan..

6. Pete-74

Pete-74 Guest

Mulla kävi samaten kun palveluntarjoajalla oli ongelmia.Vaihtu kans ip (kiintee) pariks päiväks mutta laittoivat vanhan ip:n takasin ihan itsestään siis ei tarttenut mitään ilmoitella et kyllä se siitä korjaantuu ja jos ei korjaannu ni kilautas palveluntarjoajallesi niin sitten ainakin luulis korjaantuvan.Siis jos haluat sen vanhan ip:n takasin.

7. cr3tin

cr3tin Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    En mä taida sinne soittaa, koska oikeastaan mulle on ihan sama mikä mun ip on. Rupesi vain vähän ihmetyttämään tuo ip:n yllättävä vaihtuminen.

8. DimaWee

DimaWee Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ei tartte aina säätää sitä kotiverkkoa kun ip vaihtuu jos laitat sille oman aliverkon.

Jaa tämä sivu