Hei Mulla on dynaaminen ip-osoite niinkuin aikamonella muullakin. Onko mahdollista vaihtaa tcp/ip asetuksista pois "hae ip-osoite automaattisesti" ja pistää "käytä seuraavaa ip-osoitetta" kohtaan sama ip mikä on esim nyt käytössä? kattoisin ipconfigista kaikki osoitteet sun muut käytävät ja sitten vaihtaisin tcp/ip asetuksista manuaaliseksi ja sinne ne kaikki tiedot. Toimisko sitten kokoajan samalla ip:llä. Vai onko jotain muita ehdotuksia että saisi ip osoitteen pysymään samana vaikka käynnistän koneen uusiks.... ps. tais kysymys tulla aika epäselvästi esille...
osta ISP:ilta kiinteä IP osoite. tai http://www.no-ip.com/ tuolta itsellesi osoite joka on aina voimassa.
Pistän samaan ketjuun kysymyksen, että pystynkö halutessani vaihtaa IP-osoitetta itse? Liittymä on Sonera ADSL.
Muutamaksi päiväksi adsl purkki irti seinästä, niin sit vaihtuu, muita keinoja ei oikein taida olla, tai en oo ainakaan ite kuullut.
Kyllä pitäis toimii. En vaan osaa sanoa tarkkaa aikaa miten kauan sen piuhan on oltava irti, että se vaihtuu, mutta jos joku tietää tarkempaa aikaa, niin kertokaas??
Mun ei tartte kuin käynnistää kone uusiks niin on heti joku muu ip-osoite. Pitää vaan aina laittaa DC++ aktive ip-osoite uusiks.
kokeile jotain ilmaista dynaamista nimi-palvelua.. esim. no-ip.com ja rekisteröi oma osoite ja laita client softa koneellesi. oma osoitteesi on sen jälkeen esim: mun_ip.no-ip.com vaikka ip:si muuttuisi, saat koneeseesi yhteyden käyttämällä tuota nimeä.
kyllähän tuo ip vaihtuu verkkokorttia vaihtamalla ja/tai mac-osoitetta manipuloimalla... mitään hyötyä siitä ei tosin taitane olla, ellei sitten keräile banneja hubeille tms.. ps. verkkokortin sillä voi kyllä saada sekasin...