1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

"IP-osoite on jo käytössä" +verkkokorttiongelmat

Viestiketju Ajuri- ja softaongelmat -osiossa. Ketjun avasi Jaxz 23.08.2004.

  1. Jaxz

    Jaxz Member

    Liittynyt:
    26.05.2004
    Viestejä:
    24
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Sain kiinteän nettiyhteyden ja pitkästäaikaa asensin sit verkkokortin koneeseeni. Kortti asentui ongelmitta ja ip-osoitteet sain myös asetettua kohdalleen. Verkko ei vain alkanut toimia.
    Ajattelin että kokeilen vaihtaa verkkokortin toiseen pci-väylään. Kun olin vaihtanut, jälleen korttiasentui ongelmitta, mutta huomasin oudon seikan. Windows numeroi kortin "Realtek RTL8139(A) PCI Fast Ethernet Adapter #5" Tjsp. Aloin tutkia asiaa niin myös verkkoyhteyksissä oli jotain "Local area connection 5" Eli näytti siltä että minulla olisi ollut useampia yhteyksiä koneessani vaikka ei ollut kuin tuo yksi.

    Löysin Windowsin (XP) helpistä työkalun jolla voi tutkia noita verkkoyhteyksiä.. se löysi kaikki vanhat yhteydet (niin adsl kuin hpna ja vanhan verkkokortinkin asennuksen) ja se näytti myös nuo local area connection:itkin.

    Nykyisen verkkokortin asennuksen jälkeen kun yritin asettaa ip-osoitteet niin windows valitti että kyseiset asetukset ovat jo käytössä tosella yhteydellä..

    Mitä siis teen?
    kuinka saan nollattua nuo windowsin verkkoyhteysasetukset. Olen jo yrittänyt windowsin (XP pro eng) korjausasentamista. Ei auttanut. Yhteyttä on kokeiltu toisella koneella jolla se toimii.
     
  2.  
  3. gain

    gain Active member

    Liittynyt:
    10.08.2003
    Viestejä:
    1,005
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Sulla on siis kiinteä ip-osoite, josta maksat erillisen maksun?

    Tuli vain mieleen, että jos sulla on laajakaistayhteydessä kuitenkin DHCP-palvelin käytössä, joka antaa sun koneelle ip-osoitteen. Se voi meinaan aiheuttaa ongelmia, jos olet määrittäny ip-osoitteen ja samaan aikaan palveluntarjoaja yrittää DHCP:n kautta lähettää sulle uutta ip:tä.
     
  4. Jaxz

    Jaxz Member

    Liittynyt:
    26.05.2004
    Viestejä:
    24
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla on kiintee IP-osoitte. Ja 100 meganen verkko. ei mitään laajakaistahömpötyksiä. Sain verkonvalvojalta paperin jossa on IP-osoite, aliverkon peite, "default gateway" ja DNS serverien osoitteet. Tavallisestihan pitäs verkon toimia asettamalla noi mutta jostain syystä ei nyt toiminutkaan..tulee vaan em. ongelmat eteen.
     

Jaa tämä sivu