eli mulla oli ollu tollane ongelma netin kanssa jo pitkään ku mulla oli routing motukan asetuksista päällä bridgen sijaan.Nyt vaihdoin siihen tilalle bridgen ja pistin myös windowsin säädöistä ipn ja sun muut dns osoitteet ja kaikki toimi hyvin, pystyin hostaamaan, olemaan dcssä active yms kaikki pelas. Mutta sitten ilmeisesti ip osoite vaihtui ja en enää päässey nettiin ja jouduin resetoimaan modeemin ja sitten oli taas sama vanha routing juttu eli netin käyttö oli suht rajoittunutta. Kun pistän windowsin asetuksista että hae ip osoite automaattisesti niin en pääse nettiin ollenkaan. Miten saisin netin toimimaan silleen että ei aina tarvitsisi resetoida modeemia ja kuitenkin pysyisi tämä oikea ip eikä tuommonen 192.168.1.33. Eli pitäs jotenkin saada se itse hakemaan se ip mutta en pääse nettiin jos kyseinen asetus on päällä. Toivottavasti tajusitte mistä on kyse, kiitos
Tuo 192.168.1.33 on NAT IP eli oletko katsonut ettei modukassa ole NATitus päällä? Itsellä oli kanssa vanhan modukan kanssa samanlainen ongelma, kone sai aina NAT IP:n. Kun yritin vaihtaa modukan asetuksista bridgen (ja jotain muitakin asetuksia) päälle, niin se meni ihan jumiin, niin ettei reset nappulakaan auttanut. Nyt kun on tämä uusi modeemi ollut käytössä, niin ei ole ikinä tarvinnut koskeakkaan säätöihin, ja kaikki on toiminut niin kuin pitääkin. Ai niin se vanha modukka oli Aztech DSL600EU ja firmware 38.2.6.
Auttoiko koneen käynnistys tuohon että ei tarvitse modeemia resetoida? tai sitten Koodi: käynnistä -> suorita -> cmd ipconfig /release ipconfig /renew