1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

"ip osoite käytössä"???

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi marzi69 18.03.2004.

  1. marzi69

    marzi69 Guest

    ihmetyttäää taas kummasti,kun netti lopetti eilen toiminnan,eli mulla on soneran kaapeliyhteys,ja ite on määritetty oletusyhdyskäytävät ja ip osoitteet,no tänään sitten laitoin että hakee ne automaattisesti niin johan pääsee tänne! ja ite jos yrittää laittaa ip soitteita esim 192.168.0.100 niin tulee että ip osoite on jo käytössä,vaikka ei ole??? mikä ihme on? tarkastin koneen visuksilta,ei löytänyt. kokeilin sitten vaihtaa esim 192.168.0.102 niin eipä pelaa enää netti,toimii vaan näillä automaattisilla asetuksilla. ei muuten mutta esim. cd++:ssa ei voi olla kuin passiivinen käyttäjä,kun on nää asetukset automaattisesti. Olisin enemmän kuin kiitollinen jos joku osaisi selkokielellä auttaa!!!
     
  2.  
  3. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    192.168.x.x on lähiverkon IP osoitteita.
    Koitappa käydä http://www.whatismyip.com/
    ja pistät tuon IP sinne DC asetuksiin.
     
  4. Tuff

    Tuff Active member

    Liittynyt:
    10.10.2003
    Viestejä:
    3,621
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Ip osoitteita et voi itse määritellä ulkoverkkoon (nettiin) paitsi jos sulla on kiinteä ip ja silloinkin se on se minkä ISP sinulle antaa..
    kyseinen sisäverkon ip minkä laitoit on varattu ehkä esim. modeemissa.
     
  5. marzi69

    marzi69 Guest

    no onko mulla siis mitä mahdollisuuksia nyt sitten ite säätää? Miten tämä homma voi itsestään muuttua,koska aikaisemminhan itse määritin ip;n aliverkonpeitteen ja oletusyhdyskäytävän,tosin sain ohjeet joiden mukaan tein,ja toimi.mikä siis nyt voi olla vikana kun ei toimi itse määrittämät? sen huomaa myös siitä,kun menee ohjauspaneelissa verkkoyhteydet-lähiverkkoyhteys-ominaisuudet ja sieltä tcp/ip asetukset ja itse kun nuo äsken mainitsemani määrittää ja painaa ok niin siinä vasemassa kentässä näkyy ip osoitteena 0 0 0 0 ja aliverkon peite 0 0 0 0 kun on lähiverkko aktiivisena hiirllä kerran klikaten,eli siinähän pitäisi näkyy just ne mitkä just määritin,vaan ei!
     

Jaa tämä sivu