Eli onko mahdollista hankkia semmoinen ip numero joka muuttuu esim. päivittäin ja maksaako se enemmän entä voiko sen vaihtaa vaikka edes yhden kerran? en oikein löytänyt welhon sivuilta tietoa . isp on siis welho
Jos käyttäjä ei ole erillisesti pyytänyt palveluntarjoajaltaan kiinteää IP-osoitetta, hänen IP-osoitteensa vaihtuvat tietyin väliajoin. IP-osoitteet tulevat tällöin DHCP-palvelimen kautta. Usein käyttäjällä pysyy kuitenkin sama IP-osoite melko pitkään, vaikka IP:t tulevatkin DHCP:n kautta. IP-osoitetta ei siis vaihdeta aivan tuosta vaan. Jos haluaa käyttää toista IP:tä verkossa, voi tietenkin laittaa Internet-asetuksista välityspalvelimen käyttöön, jolloin saa eri IP:een.
Eikös verkkopelaamisessa statsit ja bannit perustu juuri IP-osoitteeseen. Kuinkas sitten kun IP vaihtuu, olenko sitten peliservun kannalta uusi pelaaja ?
Welho Pro:n IP:n sai vaihdettua kun otti modeemin irti ja jonkun ajan kuluttua laittoi uudestaan kiinni. Muista liittymistä en osaa sanoa toimiiko kikka.
Yleensä ip vaihtuu, kun esim. sammutat netin ja pistät uudelleen päälle. Kone joutuu kyselemään ja hakemaan palveluntarjoajan dhcp-palvelimelta uudelleen ip-osoitetta, mutta jos sama osoite on vapaana, niin voi olla että saat saman. Voit koittaa myös komentoriviltä vaihtaa...start -> run.. cmd ja ok. Kirjotat ipconfig /release ja sit ipconfig /renew.
Niin miten tuo juttu on jos ne esim pitäis tilastoja pelisrvulla ip:n perusteella niin meneekö vanhat tilastot sitten pois ku saa uuden ip:n. Ja kuinka kauan se ip pysyy käytännössä samana tossa DHCP hommassa. Voiko se olla jotain puol vuotta ??
Ainakin niin kauan kuin kone on päällä. Kun sammutat/käynnistät uudelleen koneen, niin kone hakee sulle uudelleen osoitteen, joka voi myös pysyä samana, jos se on sama osoite on edelleen vapaana. Tiedän yhden tapauksen, että on yli vuoden jo onnistunut pitämään saman osoitteen.
Jos on erillinen ADSL-boksi ja natti siinä päällä niin ip-pysyy aika kauan samana. Mulla ollu noin pari kuukautta ku ei oo boksia tarvinnu buuttailla. Tuo mikan konsti ei toimi muuten kuin jos sulla on adsl-modeemi, joka on koneessa sisällä eikä kiinni verkkokortissa niin kuin useimmilla nykyään on. Useimmat pelit taitaa pitää statseja just cd-keyn perusteella.
Kokeilin tuota mutta kuten tässä aiemmin mainittiin, sama osoite tuli takaisin. Itse asiassa sama osoite on tainnut olla mulla jo pitempään. Jeps, näinhän se tietysti on, en vain sitä heti muistanut.
Mulla on welhon kaapelimodeemi ja menee antenni pistokkeeseen niin onko sen ip:tä varta vasten mahdollista vaihtaa vai pitääkö siitä maksaa jotakin ja voiko sen tehdä kotikonstein?
Useimpien nettiyhteyksien IP:t vaihtuu joko tasaisin aikavälein tai verkkoon kirjautuessa. Vaikea uskoa että verkkopelien tilastot perustuis IP:hen kun se vaihtuu hyvin usein ja NAT:in (PAT)takana olevat voisivat kartuttaa samaa pistesaalista. Soneran HOAS netissä ja mahdollisesti muissakin soneran verkoissa IP osoite on aina sama samalle verkkokortille. Welhossa muistaakseni vaihtuu IP vähän väliä. IP voi myös vaihtua kesken nettiyhteyden pari tunnin välein jos palveluntarjoaja niin haluaa. Olen tämmöisen yhteyden nähnyt Elisan ADSL verkosta.
mun kaverilla on sellanen soneran laajakaista et siinä pitää aina yhdistää eriksee sinne soneralle, ja sillä sitten vaihtuu aina ip kun joutuu yhdistää. mun baanassa aineki vaihtuu jos motukka on kiinni about puol tuntia...