Intervideo DVD Copy

Viestiketju DVD-R -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi tonic 24.11.2003.

1. tonic

tonic Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mahtaakohan kenelläkään olla kokemuksia otsikossa olevasta ohjelmasta? Firman nettisivuilla ohjelmasta ei anneta kovin tarkkaa infoa, mutta luvataan paljon: mm. DVD9 --> DVD5 ilman havaittavaa kuvanlaadun heikkenemistä. Itse en väitteeseen usko, mutta onko jollain tietoa mikä on laatu muihin vastaaviin ohjelmiin (DVD2One, DVDXCOPY, jne.) verrattuna?

2.  
  3. MrShavez

MrShavez Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    http://www.cdfreaks.com/article/114/

Katsopa tuolta kohtuullinen vertailu.

Todella hyvää laatua saat Cinema Craft Encooderilla, silloin menujen säilytys tosin vaatii hieman trikkeja (ja ekstrojen).

Omasta meilestäni Instant on oikein hyvä encooderi, varsinkin jos haluaa koko elokuvan kaikkine ekstroineen. Parempaa laatua kuin DVD Shrinkillä, DVD2Onesta ei henk.koht kokemuksia.

DVD:n koon kanssa on kuitenkin ohjelmalla vaikeuksia; tekee yleensä todella reilusti alle 4.37, tai joskus jopa ampuu yli, mutta kokeilemalla saa yleensä 1-3 kerralla oikean kokoisen...

Reilusti hitampi, kuin DVD2one/DVD Shrink, koodaukseen menee n.1.5-3h.

4. Timo

Timo Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Löytyy tuonkin softan laatikko tosta vierestä, mutta käytännössä on area1 leffojen kanssa osoittautunut virattomaksi softaksi. 99% kiakoista ei pysty kopioimaan koska Intervideon DVD Copy on havainnut kiakon olevan kopiosuojattu.

-timo

5. tonic

tonic Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitos vastauksista. Tuo CDFreaksien artikkeli olikin minulle jo tuttu. Harmi vaan, että sillä on jo niin paljon ikää, ettei Intervideon DVD Copy ole ehtinyt mukaan.

Täytyy ilmeisesti opetella käyttämään CCE:tä, kun noilla nopeasti "downsamplaavilla" ohjelmilla tulee yli parituntisista leffoista melko kauhean näköisiä isolta ruudulta katsottaessa.

@Timo: Ongelman pystyy varmaankin kiertämään rippaamalla leffa kovolle jollain muulla ohjelmalla (samalla poistaen CSS, Macrovision, jne.)

6. Timo

Timo Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Voi olla... mä vaan oon niin laiska että sujautan originellin ja aihion koneeseen ja painan DvdXCopy expressistä namiskaa. :) Eli ei ole tullut edes mieleen testata rip-poltto systeemeitä.

Lähinnä johtuu siitä että kertaakaan en oo kopioinu ittelle, lähinnä kaverit haluaa "lainaan" levyjä, mutta 8000km etäisyyden takia mielummin teen pikasen kopsun ku lainailen originaaleja.

XCopy teki esim Final Destination 2:sta aivan loistavan vedoksen... ja muutamasta muustakin, eli eli... mun mielestä noiden kopsujen laatu on ihan OK. Ei niiden priimaa tarvitse ollakaan tämmöseen pikalainailukäyttöön.

Jaa tämä sivu