Isäntäkone on Windows XP Pro ja asiakaskone on sama. Kun yritän jakaa kaapelimodeemin myös asiakaskoneelle isäntäkoneesta saan viestin : LIITTOPALVELU/TAI RYHMÄ EI KÄYNNISTYNYT,virhe ottaessa jakamista käyttöön" . Olen saanut aikaisemmin saman viestin ,ja aina silloin kun asennan isäntäkoneeseen käyttiksen uudelleen. Mistä johtuu ? Olen varma että joko isännästä tai asiakkaasta pitää joku asetus laittaa päälle tai pois koska olen jo kerran saman ratkaissut,en vain nyt muista miten sen tein,NOH! Auttakaa, te viisaat ihmiset!
Liitännäthän ovat varmasti oikein..? Ensinnäkin verkkoyhteys pitää olla jaettuna: Asetukset-->Verkkoyhteydet-->INTERNET-yhteytesi-->ominaisuudet-->lisäasetukset--> Internet-yhteyden jakaminen... Työryhmällä täytyy myös olla sama nimi molemmissa tietokoneissa. Ja kun asennat kotiverkkoa, varmista että asennat verkon toimimaan juuri oikeilla verkkokorteilla (tämä vain jos käytössäsi on enemmän verkkokortteja tai/ja FireWire-kortti/kortteja)
Liitännät ovat oikein,eikä niissä ongelma ole. Olen varma että joku asetus asiakaskoneesta ja sitten tätä ilmoitusta ei tule. Työryhmän nimi on oikein. Verkkoyhteys on jaettu,tai ei koska se ei anna jakaa internetyhteyttä koska tulee tämä viesti. Ja verkkokortit toimivat, koska sanoin että olen jo kerran saanut tämän toimimaan jollakin säädöllä asiakaskoneessa ,mutta mikä se on ? NOH!
Oletko koekillut käyttiksen uudelleenasentamisen jälkeen asentaa kotiverkon kokonaan uudestaan, eli asetukset molempiin koneisiin uudestaan?
Anteeksi kirjoitusvirhe. Niin ja olethan huomioinut että kahden tietokoneen välissä oleva verkkokaapeli ei saa olla ns. normaali verkkokaapeli, vaan sen on oltava ristiinkytketty? Tuollaisesta virheilmoituksesta en ole koskaan kuullutkaan, mutta siihen on luultavasti joku yksinkertainen ratkaisu, kunhan sen keksii.
No niin nyt muistin sen ,asensin isäntään uudelleen Service Pack 1:sen ja jakaminen onnistuu,sehän liittyykin service pack=apupalvelu ongelma = liittoPALVELU ei käynnistynyt. No niin... Nyt on sitten se ongelma ,että yhteys tulee asiakaskoneeseen, koska sen yhteyksistä näkyy isännän jakama yhteys, MUTTA kun avaan IE:n ,ei se vain nettiin yhdistä ! Niimpä : PITÄÄKÖ ASIAKASKONEESEENKIN ASENTAA SP1 ?
En kyllä usko että tarvitsisi asentaa, koska XP SP1:n kuitenkin väitetään olevan yhteensopiva verkossa vanhempienkin windowsien kanssa. Itselläni olis joskun vastaavanlainen ongelma, mutta sain yhteyden toimimaan kun muutaman kerran tein asennuksen uudestaan. En vieläkään tiedä mikä oli vikana, mutta ilmeisesti se vahingossa korjaantui asennuksien aikana. Myöhemmin kun tein asennukset uudestaan uudelleen asennetuille käyttöjärjestelmille, kaikki toimi heti ensimmäisellä kerralla. Ehkä joku joka tuntee Microsoft verkkojen toiminnan paremmin osaisi auttaa..?
Ongelmia oli kans jaetun yhteyden kanssa, mutta korttien uudelleenasennus auttoi. Olin ostanut ja asentanut verkkokortit (ethernet ja HomePNA) eriaikaan sekä viimeisemmäksi firewire-kortti. Jouduin vaihtelemaan pci-paikkoja, joten poistin kortit windowsin ohjauspaneelin kautta ja annoin sen löytää ja asentaa ne itse. Ja kas kummaa, tämän jälkeen verkkoyhteys-wizardi meni läpi ilman herjoja ja nettiyhteys oli jaettu..
Eihän intenet-yhteyden palomuuri vaikuta mitenkään kahden koneen lähiverkkoyhteyteen johon käytetään erillistä verkkokorttia. Jos palomuuri on erikseen lähiverkolle niin se pitää tietysti ottaa pois päältä kokonaan ainakin kokeiluvaiheessa.
No niin,selvitin jo ,asiakkaassa ei oltu määritelty DNS-ip:tä. Ja aluksi IP:n määritys oli kokonaan automaattisella, jolloin se haki väärän osoitteen, laitoin isännästä ensin oikein,sitten asiakkaasta ,mutta yhdyskäytävän muistin mutta DNS unohtui,mutta Kiitos teille!
Nyt toimii netti asiakaskoneessa ,mutta kun asensin ME:n tilalle asiakkaaseen XP Pro:n ,ilmestyi laitehallintaan 2 massatallennusvälinettä ja niihin keltainen huutomerkki ! Mitä nämä massatallennusvälineet ovat ?