Hei! IE on nyt alkanut käyttäytymään ilkeästi monellakin tapaa. Tulee komentosarja virheitä ja windows update sivu on valkoinen ja kaikkea sellaista. Nyt olen poistamassa/uudelleen asentamassa koko roskan. %windir%\ie7\spuninst\spuninst.exe Tuolla toiminnolla saan uninstallerin tulemaan, mutta sen jälkeen tuleekin aika pelottava ikkuna. Tuossa listassa on melkeinpä kaikki tärkeät ohjelmat mitä tietokoneessani on. Voiko nuo ohjelmat todellakin vaurioutua? Eli onko turvallista jatkaa? Kiitos etukäteen!
Tuo ikkuna on lähinnä sitä tarkoitusta varten, että jotkin ohjelmat saattavat olla riippuvaisia toisista ohjelmista. Harvemmat noista varmaan on riippuvaisia juuri IE7:stä, ja IE7:n poiston jälkeen koneeseen taitaa jäädä alunperin koneessa ollut IE. Toinen vaihtoehto on toki asentaa IE8.
No joo.. Eihän siitä mitään käyny, en oo ainakaan vielä huomannu. Eli jos jollekki tulee tämmöne juttu vastaan, nii ei mitään hätää.
Joo kiitos tiedosta. Ekaks yritinkin asentaa IE7 uusiks ja sitte IE8, mutta ei toiminu, joten nytkun poistin kokonaan. Vanha IE tuli siihen tilalle, mutta kun koitin avata sen, niin kävi näin!
Oot todellakin oikeassa! Ajoin microsoftin "fix it" ohjelman (RegisterWindowsScriptEngine) Ja nyt kun koitan käynnistää IE:n, niin ei tapahdu yhtään mitään. Ja tota sfc /scannow en voi käyttää, koska mun windows levy on hukkunu jonnekki.. Pitää varmaan lainaa jostain.
Mistä on mahdollista saada päivitykset, kun internet explorer ei toimi? Edit: Joo, tää näyttää vähä pelottavalta. Ohjaus paneelissakaan, ei oo enään "internet asetukset" osiota.
Tee se sfc /scannow tai korjaava asennus. Lisäksi tuo linkkaamillani Microsoftin sivuilla oleva SP2:n uudelleenasennus kuulostaisi lupaavalta, mikäli se nyt edes toimii jos koneessasi on SP3. Lisäksi en tiedä toimisikohan tuo IE6:n uudelleenasennus kun se on ilmeisesti tarkoitus tehdä jos käytössä on SP1 tai ei SP:tä? Tällaisissa tilanteissa missä sinä nyt olet kuitenkin seuraa usein se, että XP on asennettava uudelleen
Joo mä teen ton jutun huomenna, kun se vaatii Windows CD:n. Mun oma cd on jossain piilossa, niin lainaan kaverilta. Saa sitten nähdä miten käy. Ja mulla on SP3
Ei toiminu sfc /scannow, eikä mikään muukaan, nyt vielä WMP lopetti toimintansa. Virustorjunnat ja spywaret ja muut on ajettu moneen kertaan, mutta ne ei ainakaan löydä mitään vikoja. No kyllä mä pärjään ilman noitakin, kun päivitykset onneksi tulee automaattisesti.
Kannattaa sitä korjausasennusta kokeilla. Kuten jo sanoin, uudelleenasennus lienee lähellä sillä se on melkein aina sama juttu kun kamaa alkaa katoilla.
radza, käytä sitä viestin muokkausta jos on jotain lisättävää tai korjattavaa. Ei peräkkäisiä viestejä, kiitos.
RADZA ! Et kai ole asentanut uudelleen mikkisoftaa kun ei IE8 asentunut? Turhaa työtä jos niin kerkesit tekee. Syy miksi minulla ja muillakaan ei IE8 asentunut , vaan herjasi kuten ilmoitit, on ADOBE READER 9Aiemmista versioista ei tietoa, mutta jos aiempikin on , niin kannattaa kokeilla ainakin : POISTAKAA SE ADOBEN ASENNUS, BUUTATKAA, JA SEN JÄLKEEN YRITTÄKÄÄ ASENTAA IE8, ja sitten kun IE8 on toiminnassa hakekaa uudelleen adobe koneelle.( (Minulla toimi ja monella muullakin näemmä. Syytä ei varmuudella tiedossa mutta arvailuja sitäkin enemmä. Katsokaa linkki. Ihmettelin syytä asennusvirheeseen ja kikkasin tuosta linkistä ohjetta : http://keskustelu.plaza.fi/muropaketti/bbs/t562772 EDIT : RADZAN viimeisen kuvalinkin IE errori johtuupi khyllä Adobe Readerista, ei mistään muusta!! Minulla oli samanlainen ilmoitus,tein korjausasennuksen winukan levyltä(scannow), ja ei toiminut sittenkään. Poistin Adoben ja sen jälkeen IE meni sukkana koneeseen ilman murinoita. Sitä että IE 7 ei mennyt, tiedä vaikka olis samasta paskasta johtunut sekin, mutta nyt todennäköistä on, että konetta on "säädetty" lukuisilla ohjeilla,ja vielä todennäköisempää on se, että se on entistä enemmän sekaisin, joka taas johtaa koko Wintoosan uudelleenasennukseen ( Omassa tapauksessani en edes yrittänyt poistaa IE 7 vaan latasin täydeltä laidalta suoraan niskaan, ja sinne meni )
Tässä tapauksessa ensin alkoi sekoilla IE7, eikä EI8 asentunut. Tämän seurauksena IE7 poistettiin. Tämän jälkeen jostain syystä ei toiminut edes vanhempi IE joka pysyy koneella IE7:n poiston jälkeen. Tämän jälkeen myöskään IE7 eikä IE8:n asennus enää onnistunut. Tästä päätellen ongelma on IE:n tiedostoissa. Ongelma ei halunnut korjautua edes menetelmillä, joilla huonoksi menneiden IE tiedostojen pitäisi korjaantua. Eli ongelma ei ole IE8 asennus, vaan kaikkien IE versioiden sekoaminen.
Kun on jo noinkin perusteellisesti kokeiltu IE:n poistoa ja korjausta, niin näyttää siltä, että vika on itse Windowsissa. Tullut sinne jo todennäköisesti ennen IE poistoja, koska internetasetukset kadonneet Ohjauspaneelista ja IE8 ei liioin toimi. Tähän ei oikein muu auta kuin Windowsin korjausasennus ja jos sekään ei onnistu, niin uudelleenasennus. Kummassakin tapauksessa tarvitset asennuslevyä, omaa tai jostakin lainattua. Edellytyksenä on, että lisenssikoodi eli Product Key on tallella. Ensiksi kannattaa tietysti kokeilla korjausasennusta, josta täällä on opaskin. Se ei poista ohjelmia ja ajureita, vaan asentaa järjestelmätiedostot uudelleen. Poistaa kyllä Windowsin päivitykset, jotka on päivitettävä uudelleen. Tällä toimenpiteellä pitäisi IE7 alkaa toimia.