mul on elisan netti yhteys ja tossa viikko sitten kävi niin mystisesti että en vain päässyt enää nettiin mutta dc++ jatkoi toimimistaan ihan normaalisti. olisi eri kivaa jos joku osais auttaa?
Kun ei näe tilannetta on vähän paha sanoa, enkä DC++:kaan oikein hyvin tunne mutta voisiko olla niin että nimipalvelin (DNS) olisi jollainlailla sekaisin. Jos DC++ käyttää ip:tä yhteyksiin.
Mikä käyttöjärjestelmä sulla on? jos sulla on windowsin XP ja koneesi on asentanut ittelleen service pack 2:sen niin verkkoyhteydet johtuu siitä. En tiedä mikä siinä on mutta olen huomannut että jos käyttää Elisan adsl:ää ja xp- käyttistä niin service pack 2:sen asentamisen jälkeen ei verkkoyhteydet toimi enää mihinkään suuntaan. Ei edes jos poistaa windowsin palomuurin pois päältä. (ja oli ennen SP2:sen asentamista ladannut f-secureen uudet päivitykset). Sp2:sen asentamisen jälkeen on kokeiltu myös asentaa motukka ja verkkokortti uudelleen, mutta ei tulosta. En tiedä onko oikea ratkaisu poistaa koko service pack 2:nen mutta sen poiston jälkeen kone toimii jälleen kuin tanssi. Olen tehnyt tämän jo kolmessa eri koneessa (kaikissa XP ja elisa ja sama verkko-ongelma).
käyttis on XPpro ja oon asentanu just SP2:sen, eikö löytyis mitään muuta ratkaisua kun se SP2:sen poisto?
nyt tää ongelma alko närästämään tosissaan, soitin elisalle sieltä yhdistettiin symantecille ja sieltä yhdistettiin SP2:sen tukipalveluun ja sieltä yhdistettiin elisalle!!!!!!!!, 1h45min elämästäni meni hukkaan. auttakaa nyt joku
Mä en osaa muuta neuvoa sanoa, kuin että poista service pack 2:nen niin koneesi toimii jälleen. Tosiaan mulla on ollut tuo ongelma nyt kolmessa eri koneessa, kolme erilaista kokoonpanoa. Ainoa yhteinen tekijä koneissa on ollut että kaikissa elisan adsl ja Xp käyttis. Koneet ovat myös sijainneet eri paikkakunnilla, yks Turus, yks Salos ja kolmas Aurassa. Ja niihin on auttanut vain SP2:sen poisto kokonaan, ja sen jälkeen ovat taas toimineet.
Älä ny viitti! Toi yhdistelmä löytyy ja kaikki pelaa mainiosti. Oot itse mennyt kädettämään nyt jotakin asennuksessa tai asetuksista. @sotilas: Ootko koittanut meneekö ping perille ihan ok (start -> run -> cmd ja ok. Kirjotat vaikka ping www.google.fi) Jos menee paketit perille, ei ole nettiyhteyksissä eikä sen asetuksissa vika. Tarkasta alkuun palomuurin asetukset netin suhteen. Windowsin oma palomuuri kai pois päältä? Ei kahta tarvi samaan aikaan. Ja etkö muka saanut yhtään mitään vinkkiä missä vois olla vika tuon rumban jälkeen?? _X_X_X_X_X_[small]Hyviä oppaita suomeksi: http://www.nefernetti.com/oppaat.htm Muista myös säännöt! http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/2717[/small]
Mulla oli myös ongelmia SP2:n asennuksen jälkeen Internetin kanssa.Masiina ei tunnistanut mun IP-osoitetta tai jotain sellaista. Mutta asia korjaantui palomuurin asetuksilla (F-Secure). Se nimittäin esti tunnistamisen. Poistin myös käytöstä SP2:n oman palomuurin.
kun soitin elisalle ne ehdotti just tota pingiä ja kun se ei toiminut, niin ne yhdisti mut nortonille(sieltä sanottiin että ei nortonissa oo mitään vikaa ja yhdisti mut microsoftin SP2 tukeen ja ne ehdotti jotain ihan perus asetusten tarkastamista ja kun se ei toiminut tukihenkilö ohjasi mut mun palveluntarjoajan asiakaspalveluun ja siinä vaiheessa meni hermo. windowsin palomuuri on pois päältä. ja semmonen erikoisuus vielä että netti toimii joku 2-5min käynnistyksen jälkeen.
Tässä suora linkki http://www.easytel.fi/kysymyksia_vastauksia/ohjeita_adsl_yhteyksille.htm?#PATKII Eli yksinkertaisesti rakkaamme Bill Gates haluaa olla yhteydessä sinuun useammin ja boxisi tunnistaa sen "hyökkäykseksi" ja ei halua vastata, lopputuloksena: Netti ei toimi. Lukekaahan kaikki tytöt ja pojat tuo, sillä se koskee varmaan monia muitakin boxeja kuin nuo telewellin. Bioskoodin päivittämisellä hoituu.