Intel® Graphics Media Accelerator 900

Viestiketju Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä -osiossa. Ketjun avasi Corx 24.12.2005.

1. Corx

Corx Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Harkinnassa olisi hankkia tuo HP Nx6110 c-m 360 kannettava, ja tuollainen näytönohjain siinä olisi.
    Pyörittääkö tuo minkäänlaisia pelejä, ja jos, niin minkälaisia?
    Ei varmaan uusimmat pelit pelitä, mutta entä vähän vanhemmat?

2.  
  3. Ylke

Ylke Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Nuo on tunnetusti aika mopoja, taitaa olla integroituna emolevyyn.. Osta ennemmin kannettava jollain paremmalla kortilla kuten 6800go tai radeon x700. Noilla sitten jo vähän paremmin pyörii.

4. Marakus

Marakus Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    10
    :D hah! vuoden vitsi...
    tää luuska ei pyöritä ku 1.6counter strikeä =(
    eli itellä on siis: HP Compaq nx6110, 512mt muistia, intel celeron M 360 1.4GHz, intergroitu näyttis -intel graphics media accelerator 900, tai jossain sit lukee: mobile intel(R) 915GM/GMS, 910GML express chipset family

vakiona tässä oli muistia 256mt, mut onneks tähän laitettiin heti ostaessa lisää muistia(voin kuvitella miten tökkis jos ei olis lisämuistia)

Eli jos olet nyt hankkimassa prikulleen tällaista kannettavaa, ni jätä kauppaan(jos pelikoneeks meinasit), mut onhan näitäkin monia malleja, ja toivon että olen väärässä ja olet hankkimassa jotain parempaa mallia...

Peleistä vielä sen verran: Flat out tökkii oli asetukset miten tahansa, CoD 2 ei asentunut(vanhat näyttiksen ajurit, päivittäminen ei onnistunut), CoD 1.5 pyöri nettipelinä parhailla grafiikoilla vallan mainiosti, Cs condition zero pyörii myöskin täysillä grafiikoilla, Cs Source ei pyöri ollenkaan(fps parhaimmillaan 11, tosin laneilla olin ja pelaajia oli n. 30), battlefield ei myöskään asentunut(syytä en jaksanu selvittää), NFS underground 2 pyöri huonoimmilla grafiikoilla joten kuten, NFS most wanted tökki jo alku valikoissa siihen malliin, että ei kiinnostanut ottaa enempää selville,

tästä voi jo päätellä jotain koneen soveltuvuudesta pelikäyttöön =/
    Itellä tää tosin oli työsuhde käytössä, ja soveltui tekstin käsittelyyn ihan hyvin(miinuksena tulostin liitännän puuttuminen)
    btw. tää muuten käy minulla ainakin melko kuumana jo normi käytössä

5. Corx

Corx Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo, tätä vähän arvelinkin...
    Ostaisinhan minä vaikka timanttinäppäimistöllä varustetun kannettavan, jos vaan olisi varaa.
    Köyhiähän tässä ollaan, joten ainoa vaihtoehto on ostaa sellaisesta kaupasta, jossa pystyy maksamaan erissä, ja Anttila näyttää olevan ainoa vaihtoehto...

Voi prkl, kun on niin vaikeata aina tälläisen tietämättömän miettiä että pyöriikö jossain koneessa pelit vai ei, on se s*****a...

6. -WK-

-WK- Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Joo ei tuolla varmasti kovin raskaita pelejä pyöritetä :| Varmaan jotkut 2000 vuoden tienoilla julkaistut pelit noin karkeasti ottaen olisivat pelattavia. Kaverilla on käsittääkseni samaa sarjaa oleva näyttis kannettavassaan ja kyllä me Unreal Tournament 1:stä ollaan netissä pelailtu ja ei oo valittanu että nykis :)

Tuossa näyttiksessä ei varmaankaan ole T&L-ominaisuutta, mikä tarkoittaa sitä että prosessorin pitää tehdä enemmän työtä ja jos siinä siis on 1.4 Ghz Celeron niin ei se oikein hyvä juttu ole :|

Viimeksi muokattu: 24.12.2005
  7. Corx

Corx Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
  8. -WK-

-WK- Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Tuolla sanotaan että "Näytönohjain, väylä 4 x AGP -väylää käyttävä 3D-näytönohjain" eli käsittääkseni se tarkoittaa että tähän koneeseen voit vaikka sitten myöhemmin liittää Low-Profile -mallisen näyttiksen, joista varmasti löytyy jo ihan "kunnon" pelejäkin pyörittäviä ohjaimia, korjatkaa jos olen väärässä, mutta näin olen ymmärtänyt.

EDIT: Ainakin Radeon 9250 ja 9550:stä ja GeForce FX 5200 ja 5700 LE:stä on olemassa Low-Profile AGP-versiot, ei pitäisi paria kymppiä enempää maksaa. Mitään tykkejä ne eivät siis ole, mutta "aitoja" näyttiksiä joissa on varmasti tuo T&L-ominaisuus.

Viimeksi muokattu: 24.12.2005

Jaa tämä sivu