Ideoita tälläiseen ongelmaan: Kun yritän asentaa integroidun äänikortin ajureita asennus ei mene loppuun ja valittaa että "Microsoft Bus Driverit" pitäisi olla ladattuna. Mistä tuommmoiset ajurit saisin tai voiko tuon kiertää jotenkin? Emolevynä on siis Asus P5L 1394. Toivottavasti täältä löytäisi apua Tulikohan väärälle alueelle:/
Tarvitaan hiukan lisää tietoja: viitsitkö kertoa, saisihan sen tietysti hakemalla emolevynkin mukaan, mikä integroitu äänipiiri siinä on sekä onko koneessasi XP SP1 vai SP2. Ratkaisu riippuu noista tiedoista, ja sitten ei tarvitse eri vaihtoehtoja testata.
SP2 on käytössä. Ja mistä saisin äänipiirin selville, kun windows ei tunnista sitä ollenkaan ja emolevyn manuaalista en ainakaan löytänyt. Mutta ajureita kun asentaa niin ylhäällä lukee: Realtek High Definition Audio Drivers R1.47. Kiitos vastauksestasi. E: Löysin sittenkin manuaalista tämmöisen: Realtek ALC883 onkohan tuo mahdollisesti äänipiiri? :S
Kokeile ensimmäiseksi asentaa ajuri tästä: http://support.microsoft.com/kb/888111/fi Jos ei auta, niin kerro, sillä on muitakin keinoja. Äänipiiri on melkoisella varmuudella juuri mainitsemasi, sillä saamasi virhesanoma on juuri sille tyypillinen.
Pitäisikö minun ottaa yhteyttä siis Microsoftiin saadakseni nuo käsiini? Olen tämän avulla yrittänyt ratkaista ongelmaa ja tuossa kerrotaan juuri tuosta sinun laittamastasi linkistä. Luin tuon koko threadin ja kokeilin joitakin tapoja enkä saanut niillä toimimaan. Pitäisikö sitä ostaa suosiolla erillinen äänikortti, kun tämä tuntuu olevan niin vaikeaa. Olisi kyllä mukava saada tämäkin toimimaan.
Eikö niin, että tuskin mikään ei ole mahdotonta. En lukenut kokonaan M-softin linkkiä ja kuvittelin, että siinä ilman muuta on ladattava ajuri. Mutta tuhat tappuraa, ei olekaan. Kuitenkin silmäni eivät näy enää pysyvän kiinni, joten eikö palata huomenna - äh tänään myöhemmin asiaan. Tutkin sitä lisää silmät auki :-D Ensiksi tehdään kaikki mahdollinen ja vasta sitten alistutaan lisäkorttiin!
Eikös jatketa taistelua. Tässä taas kokeiltavaksi Realtecin ajuri, jonka pitäisi sisältää puuttuvat osat, 1. linkki. Seuraava linkki 2. on vastaavaan Intelin draiveriin jos se lähtisi sitten asentumaan. Ennen uusien asentamista poista entinen jos sellainen on. http://www.realtek.com.tw/downloads...=24&Level=4&Conn=3&DownTypeID=3&GetDown=false http://downloadfinder.intel.com/scr...l_Desc.aspx?agr=N&DwnldID=7525&ProductID=1861
Noniin. Nyt kokeilin kumpaakin noista, eikä mitään vaikutusta. Edelleenkin Control Panelin Sounds and Audio Devices valikossa lukee "No Audio Device". Tai siis kyllähän nuo ajurit asentuu, mutta ei vaan toimi. Kaikki ajurit mitä olen tähän mennessä koittanu on asentunut paitsi emolevyn mukana tulleet. Mikähän tässä nyt sitten mättää? Otin viel muutamia screenejä ongelmasta: Kuva 1 , Kuva 2 , Kuva 3 , Kuva 4 , Kuva 5 , Kuva 6
Olisiko tuosta apuja? http://geekswithblogs.net/lorint/archive/2006/06/11/81540.aspx ,siellä samoja ongelmia ja saaneet ratkottuakin.
Laitoin itse vähän ylempänä saman linkin ja olen yrittänyt tuolta jo montaa eri keinoa. Pitää lukea se vielä kerran läpi.
Ei siitä taida keinoja löytyä kun ei löytynyt noista muistakaan jotka ovat maailmalla auttaneet. Tämä voi merkitä jotakin siihen suuntaan, että vika on vain koneesi asetuksissa tai itse äänipiirissä. Kai olet tutkinut, että BIOSissa EI ole kytketty onboard ääntä pois? Keinot alkavat olla vähissä, mutta ei vielä ihan loppu. Mikä prossu sulla on? Tutki sen mukaan, mikä on sen ajuri ja asenna se (uudelleen). Miten nyt ääniajurit asentuisivat? Onko se uusi kone, takuu? Ovatko äänet siinä aikaisemmin toimineet? Ihmettelen sitä, että ovatko Windowsin ääniasetukset sitten oikein. Silloin jos eivät ole on tuloksena samanlaiset harmaat säätimet ym. Toisaalta ilmoitus puuttuvasta laitteesta ei kuitenkaan kuulu Windowsin toimimattomiin ääniasetuksiin. Hm.
Äänipiiri ei ole kytketty pois biosista. Kone on noin viikon vanha(eli ei ole aikasemmin toimineet) ja takuut on. Voisin tietysti vielä yrittää asentaa windowsin uudestaan ja KAIKKI ajurit uudestaan jos lähtisi niin pelittämään. Kiitos sinulle kuitenkin hyvistä neuvoista.
Voithan uteliaisuuden vuoksi niin tehdä. Sitten on motivaatiota viedä takuuhuoltoon jos ei sittenkään pelitä ;-) Tietysti voi moni sanoa, että huoltoon vaan ilman muuta, niiden tehtävähän se on! Tietysti voisit myös soittaa sinne huoltoon ja kysyä, onko tämä ongelma heille kenties tuttu ja voiko itse jotakin tehdä. Olisi kiva tietää miten tämä projekti etenee, jos viitsit joskus kertoa.
Noniin asensin uudestaan eri windowsin. Ennen oli siis WinXP Pro ja nyt asensin WinXP Homen. Äänet toimii moitteetta ja kysyi ääni ajureiden asentamista ensimmäisenä. Ei sitten mitään hajua mistä ongelma johtui, mutta tärkeintä että toimii
Kukapa näistä aina tietää, mutta hyvä että nyt toimii. Sinuna voisin soittaa silti uteliaisuuttani huoltoon ja kysyisin onko pulma tuttu.
Piti tänne ihan rekisteröityä, syystä että pitää antaa suuri kiitos, koska tästä osiosta löytyi ratkaisu minun ongelmaani! Kiitos todella paljon ja selkeistä ohjeista...
Kiva, että oli jotakin hyötyä. Tämä edellä oli vähän sellaista hakuammuntaa, niin kuin useinkin kun vikoja yritetään korjata. Huono puoli oli, että se alkuperäinen vika ei selvinnyt ja katosi varmaan bittiavaruuteen. Mikähän oli omalla kohdallasi ratkaisu? Näistä on aina hyödyllistä kertoa, meille muille tiedoksi ja opetukseksi.
No hei vaan. Ohjeesi http://www.realtek.com.tw/downloads...=24&Level=4&Conn=3&DownTypeID=3&GetDown=false kohta auttoi minua ja nyt äänet toimii, kyseessä myös ilmeisesti intergroitu äänikortti asia, se bus driver puuttui vaikka kone väitti ettei ole mitään laitteisto ristiriitaa ja kaikki muka toimii hyvin. Valitettavasti en osaa hirveän hyvin tarkentaa, olen aloittelijan ominaisuudessa vielä.
Kovasti kiitoksia raportista. Meikäläiset jotka yritämme neuvoa toivovat aina, että loppputulos kerrottaisiin, oli millainen tahansa. Siitä on suuri apu esim. juuri niille, jotka saattavat etsiä ratkaisuja omiin ongelmiinsa tuota ketjua lukemalla. Tnx.