Ongelma Instagram hakkerointi

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi PETE11 03.03.2023.

  1. PETE11

    PETE11 Regular member

    Liittynyt:
    22.10.2006
    Viestejä:
    789
    Kiitokset:
    8
    Pisteet:
    28
    Mulla on tilini hakkeroitu Instagramista. Eilen siellä komeili vielä kuvani mutta tilin nimi oli muutettù. Tänään oli kuva muutettu samoin tilin nimi eilisestä. En saa palautettua tiliäni millään tavoin. Koodi jonka he lähettävät on väärä. Varmaan hakkerien lähettämä. En siis pysty kirjautumaan sisälle. Onko tuonne mitään suoraa sähköpostia, siis Instagramiin jonne voi ottaa yhteyttä tälläisissa tapauksissa.

    Siellä ei mitään vaarallista ole, mutta keljuttaa tosi paljon.
     
  2.  
  3. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,860
    Kiitokset:
    1,248
    Pisteet:
    223
    Ei taida olla mitään suoraa osoitetta olemassa. Oletko käynyt seuraavat ohjeet läpi.

    https://help.instagram.com/368191326593075
    https://help.instagram.com/374546259294234/?helpref=hc_fnav

    Jos se palautuskoodi on tullut oikeasta osoitteesta, niin ei siihen ole hakkerit päässyt käsiksi. Jos olet epävarma onko kyseessä oikea sähköposti (oletan, että tarkoitat sähköpostin kautta tullutta koodia) Niin ota siitä sähköpostista kuvankaappaus ja liitä tänne. Voit peittää itseesi liittyvät tiedot. Tai ainakin kerro mikä se osoite oli josta koodi tuli.
     
    Viimeksi muokattu: 03.03.2023
    PETE11 kiitti tästä.
  4. PETE11

    PETE11 Regular member

    Liittynyt:
    22.10.2006
    Viestejä:
    789
    Kiitokset:
    8
    Pisteet:
    28
    Mulla on tällä hetkellä käutössä vain puhelin. Huomenna saan käyttöön läppärin. Nuo linkit mitkä laitoit ölen niissa käynnyt. Ei auta. Pääsen tuon ensimmäisen linkin jälkeen kohtaan missä rastitan että tilini on hakkeroitu. lähettävät koodin mesengeriin jonka syötän kahteen kertaan valitulle kohdalle. Siinä on 6 numeroa. Ilmoitetaan että kyseinen koodi on väärä. Näen että tilini on muuttanut nimeä ja profiilì on naìsen.
    Keljuttaa tosi paljon, mutta lähetän kuvsnkaappauksen huomenna tai ylihuomenna.
     
  5. PETE11

    PETE11 Regular member

    Liittynyt:
    22.10.2006
    Viestejä:
    789
    Kiitokset:
    8
    Pisteet:
    28
    Infoa tästä tilanteesta.. Sain käyttööni läppärin joka helpottaa työskentelyäni. Yritin tuon to ja lauantai välisen ajan palauttaa tiliäni joko sähköpostin kautta tai mesengerin kautta. Aina tuli vastaus että on väärä koodi. Sain la iltana tiliäni hallinoivan henkilön profiilikuvan pois mutta luultavasti siinä katosi koko tili. Facebookin kautta yritin linkittää Instagram tiliäni mutta sitä ei löytynyt. Niinpä loin uuden tilin Instagramiin. Varmistin tämän uuden tilini kaksoisvarmistuksella.

    Kuitenkin tämä vanha tilini näkyy Instagramissa. Viestejä joita olen joihinkin muiden kuviin laittanut ja siihen on vastattu. Näkyy tämä minun vanha tilini. Tämä minun vanha tilini linkittyy tuohon henkilöön joka hallinnoi minun tiliäni torstaista lauantaihin saakka. Se on yksityistili ja osa minun kavereistani oli luulut tätä minuksi tuon torstai ja lauantai välisen ajan ja alkanut seuraamaan. Tai pyytänyt seurantaa ja hän oli hyväksynyt. Mitä teen että saan oman vanhantilini pois tältä kyseiseltä henkilöltä. Pyysin yhtä tuttavaani joka oli alkanut seuraamaan tätä tiliäni katsomaan löytyykö sieltä minun kuviani. Hän lähetti kuvankaappauksella kuvia mulle. En nähnyt siellä omia kuviani. Ingstagramissa on 4-5 kpl samansuuntaisia tilejä mitä tuo kyseinen tili on. Tarkoitan että tilin nimi pienillä muunnoksilla löytyy useita.
     
  6. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,860
    Kiitokset:
    1,248
    Pisteet:
    223
    Alla on yksi linkki jota kautta pitäisi saada tukea, mutta en tiedä onko se samantapaista kuin jo olet kokeillut.

    https://www.instagram.com/hacked/

    Valitettavasti näiden isojen yritysten tuet on siinä mielessä huonoja, että on vaikea saada ihmistä kiinni missään vaiheessa. (Paitsi ehkä jos on ministeri, köh, köh)

    Joillain peliyrityksillä on mahdollista saada palautteen avulla tili jäädytettyä siksi ajaksi kun varmistetaan kuka on tilin oikea omistaja. Tiedä sitten miten Metalla asiat toimii. Nythän ne on jotain maksullista tilivaihtoehtoa kokeilemassa, jossa saisi suoran yhteyden tukeen.

    Hmm. Jostain syystä tuo linkki ei meinaa aueta, itselläni ainakaan, sinne minne pitäisi.

    Jos joku muu viitsii koittaa toimiiko tuo linkki.

    Hmm2: Jatkan ihmettelyä. Chromen incognito-tilassa sei ei aukea, mutta normaalisti kyllä.

    Siitä pitäisi aueta alla olevan kaltainen sivu.

    Instagram tuki.
     
    Viimeksi muokattu: 08.03.2023
    PETE11 kiitti tästä.
  7. PETE11

    PETE11 Regular member

    Liittynyt:
    22.10.2006
    Viestejä:
    789
    Kiitokset:
    8
    Pisteet:
    28
    Olen käynnyt tuolla sivulla useita kertoja ja tunnen sivuston. Löysin vanhan tilini kautta yhden vastaukseni ja se meni suoraan tuolle kyseiselle henkilölle joka hallinnoi minua vanhaa tiliäni. Sain sen kautta ilmiantaa hänet. En tiedä tapahtuuko mitään mutta ilmiannoin hänet hetki sitten. Haluaisin että nuo vanhat tilini tiedot jäisivät pois näkyvistä Ingstagramista. En enää ala murehtimaan tuota.

    Mutta yleensä tästä tapahtumasta. Sellainen raiskattu tai pieksetty olotila oli koko ajan päällä. Torstaista lauantaihin saakka. Vaikkei mulla mitään arkaa tavaraa ollut siellä ja minun ei sen puolesta tarvinnut murehtia. Melkein yöunet meni silloin kun tämä episodi oli päällä. Ehkä kuitenkin opettavainen opetus tulevaisuutta ajatellen. Nyt mulla on kaksoisvarmistus tililläni ja palautuskoodit tallessa. Minun mielestäni tämän kokemuksen valossa pitäisi kehittää miten saisi nopeasti ilmoitettua yhdestä paikkaa vaikka sähköpostilla tms. Jos hakkerointi on tapahtunut. Tämä on järjestetty hankalaksi varsinkaan jos ei pysty kirjautumaan enää tilille.
     
  8. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,860
    Kiitokset:
    1,248
    Pisteet:
    223
    En tosiaan tiedä, kuinka Meta ja Instagram toimii. Mutta yleisesti sanoen. Siinä vaiheessa kun tiliä koitetaan palauttaa tai saada suljettua taikka jäädytettyä. Ei minkään asian pitäisi kulkea sen kaapatun tilin kautta. Koska silloinhan sen tilin kaappaaja voisi aina estää muutokset. Kaiken viestittelyn pitäisi tapahtua tuen ja asianomaisen sähköpostin tai muun vastaavan, ei tiliin liittyvän mekanismin kautta, tilanteessa jossa hallinta tiliin on menetetty.

    Esimerkkinä: olen yhden peli-tilin saanut palautettua oikealle käyttäjälle lähettämällä sähköpostia valmistajan tukeen. Sieltä jäädytettiin peli-tilin käyttö ja kyseltiin muutamat kysymykset ja hetken kuluttua tili oli takaisin oikealla omistajalla. Asiaa ehkä helpotti, tai nopeutti, tässä tapauksessa se, että minä olin maksanut pieniä pelin sisäisiä ostoksia joista oli esittää sähköinen kuitti, mutta palautus olisi toki kyllä onnistunut ilman ostoksiakin.

    Mutta kuten totesit. Näistä opitaan. Kaksivaiheinen tunnistus on hyvä keino estää väärinkäytökset.
     
    PETE11 kiitti tästä.
  9. PETE11

    PETE11 Regular member

    Liittynyt:
    22.10.2006
    Viestejä:
    789
    Kiitokset:
    8
    Pisteet:
    28
    Totean lopuksi että olinkuin kuumilla hiilustoilla kun etsin linkkiä tai ohjetta joka johtaisi minut sellaiselle väylälle josta voisin olla suoraan yhteydessä johonkin tukihenkilöön joka pystyisi minua auttamaan. Ohjeita oli paljon muttei yhtään sellaista jolla pystyisi suoraan välittämään ongelmani. Uskon että tämä on laajempi ongelma. Tai ainakin kehittämisen arvoinen asia. Varsinkin siinä tilassa kun ei pääse kirjautumaan tilille.
     

Jaa tämä sivu