In CD ohjelma

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi qrf 18.12.2003.

1. qrf

qrf Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Onko kenelläkään kokemusta moisesta ohjelmasta?
    Voi kaiketi käyttää CDtä "alustamisen" jälkeen kuin esim. korppua eli ei tarvi poltella kaiketi erikseen??
    Kannattaisiko moinen asentaa ja mitenkä em. ohjelmalla alustetut CDt toimii muissa koneissa,missä ohjelmaa ei ole?

2.  
  3. Beaver

Beaver Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tuota ei voi suositella muutakuin tosiaan ihan omaan käyttöön. Vaati joka koneelta tuon IN CD ohjelman. Hukkaa lisäksi tuhottomasti RW:n levytilaa. Esin 650 MT levylle hyötykäyttöön tulee vain noin 533 MT.

4. akukalle

akukalle Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jaa en ole kyllä huomannut tollasta levy hukkaa?? Minulla ainakin toiminut moitteettomasti....
    Ihan hyvä kun tarvii sillon tällön tehdä varmuuskopio jostain tärkeistä hässäköistä....
    Koneessa joissa ohjelma on toimii kuin korppu ja niissä joissa ei ole pystyy lukee ja voi polttaa poltto softalla perään lisää dataa menettemättä aikaisempia....

5. Beaver

Beaver Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Asensin tuon IN CD:n itselleni ja alustin yhden RW Disc 74 min 650 MB. Lopputuloksena oli levyllä Free Space 560414720 bytes = 534 MB. Vain 48 KB kului CD-ltä tuohon formatointiin. Mihin hukkui loput CDRW:n kapasiteetista? Niinkuin tuossa alussa mainittiin, niin tämä on hyvä varmuuskopiointiin omalla koneella. Tiedostoja ei kuitenkaan kannata yrittää siirtää tältä levyltä tuttavan koneelle, koska se ei kokemuksieni mukaan tahdo onnistua. Kaikki eivät uusi kalustoaan parin vuoden välein ja monella on vielä vanha CD-asema koneessaan, joka ei suostu edes lukemaan näitä RW-levyjä. Onpa tullut vastaan ihan uusiakin koneita, jotka eivät tätä yhdistelmää IN CD/RW ole suostuneet lukemaan.

6. qrf

qrf Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kuinkas muuten tuo InCD formaatti oikein sitten poistetaan tuolta CDltä?
    Koitin yhdellä RWllä ja vei tilaa aikas runsaasti tuo InCD formatointi.
    Nyt kun yritin poistaa esim. Alcoholin tyhjennä RW-levyllä,niin CD ei enää tahdo oikein toimia kunnolla..??

7. Cathunter

Cathunter Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse olen käyttänyt jo vuosia pakettikirjoitusformaattia ja pidän sitä todella kätevänä korpun korvaajana. Nykyiset uudet CD/DVD -asemat tunnistavat lähes järkiään tähän muotoon alustetun levyn. CD-valmistajan tukisivut antavat yleensä infoa, mikäli ongelmia yhteensopimattomuudesta päivitetty. Itse olen käyttänyt Roxion tarjoamaa DirectCD:tä sekä nykyisin Aheadin Incd:tä, joka päivittyy kiitettävästi kuten "veljensä" polttosofta Nerokin.
    Formaatin voi alustaa uudelleen em. ohjelmissa keskenään, mutta CD-RW -muotoon lienee mahdoton enää saada. Tilan kutistuminen kuuluu asiaan. Itse suosin käyttää maksimaalisen isoja levyjä tähän touhuun sekä välttämään halpoja/hitaita -räpsyjä. Pitää muistaa, ettei kesto ei ole kiintolevyn luokkaa...

Jaa tämä sivu