hyvin teeluttuvaa KOTELOA

Viestiketju Uutta tietokonetta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi Pekken 06.02.2008.

1. Pekken

Pekken Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    joo oon tässä katellu kotoleita ja aatelin ehkä ostaa kesäks jonkun hyvin kotelon haluasin panostaa paljon tuuletukseen ja kokoon kumpi on parempi WATERCOOL VAI AKTIIVI tuulettimet ? no niin ei siitä niin paljoa eli siis uutta koteloa kattoisin esim ANTEC P190 hieno ja luulis et on hyvä tuuletus...mitä ehkodatte mikä on hyvin tuulettuva kotelo

onko mun antec sonata 3 huonosti tuulettuva kotelo ?

kiitos, PS: muistakaa antec vaan kiitos

2.  
  3. Pikkupete

Pikkupete Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No jos äänettömän koneen haluat niin vesijäähyn puolelle menee, omia kokemuksia ei ole kuin ilmajäähystä omassa koneessa.

Mutta nyt pari viikkoa ollut mulla tää Antec P182 kotelo, tässäkin läpiviennit vesijäähylle jos sille puolelle valintasi päätyy.
    Oma kotelo on hiljainen ja pysyy viileenä koska on todella hyvin suunniteltu, poweri eristetty ja muutamat coolerit valmiiksi asennettu, mutta ne kyllä pitävät jonkun verran ääntä eli kannattaa vaihtaa, tosin -low asennossa mulla nuo ilmaa siirtää.

Myös tällä kotelolla pärjää pitkälle! Rahansa arvoinen on, Suosittelen lämpimästi.

Viimeksi muokattu: 06.02.2008
  4. Pekken

Pekken Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    en halvais ostaa vesijäähdytteistä koteloa koska en halva viritellä niitä uusiks halvaisin vaihtaa vaan kotelon uusiksi.

onko mahdollista että vesijäähdytteisessa koneessa ne putket alkais vuotamaan ja sit koko tietokone hajois ? oon mietiny tota aika paljon..sen takia en viitis ostaa sitä vesijäähdytteistä ja siitä vielä vähän mikä on hyvä ohjelma jolla näkee FPS.. mulla on FRAPS..onko mitään toista ? ohjelmaa olemssa ?

ja siitä vielä vähän että kanattaako pitää sonata 3 kotelo vai onko vielä joku vielä parempi ja ilmavampi ku P182 toi P190 aika nätin näkönen

vielä vähän mikä kotelo tällä tyypillä on http://www.youtube.com/watch?v=oZagZomTyj4 on meinaan aika hienon näkönen ja vissiin hyvä ilmankierto ?

5. Matti7474

Matti7474 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Herätys Pekken. Mene takaisin kouluun, jos et tuon parempaa suomea saa ulos suollettua. Isot alkukirjaimet ja lauseiden selkeyteen paljon panostusta. Mutta mutta...

Fraps on hyvä ohjelma FPS kattelemiseen. Itse tilasin juuri uutta masiinaa ja koteloksi valitsin tuon Antec P182 ja se on arvostelujen ja kavereiden mielestä helvetin hyvä koppa tuohon hintaan. Toki vaimennusta saa vaihtamalla kotelotuulettimet hiljaisempiin. Vesijäähy hiljaisuuden ja jäähtyvyyden kannalta parempi ratkaisu varmasti, mutta helppouden puolesta P182 on hyvä valinta. Kotelo on villillä arvauksella heitettynä joku Thermaltake. Tuossa muutama vaihtoehto: http://www.jimmspc-store.fi/hae/Thermaltake/off/50 . Ja kylkihän tuossa videossa on auki, joten varmasti näyttää hyvin tuulettuvalta. Sen enempää en tuota kommentoi, koska videosta ei kovin hyvin selvää saa.

Edit: Kyllähän sillä Sonata III varmasti kesänkin potkii ihan hyvin.

6. Pikkupete

Pikkupete Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Matti7474 (Newbie) 6. helmikuuta 2008 @ 20:09

"Herätys Pikkupete. Mene takaisin kouluun, jos et tuon parempaa suomea saa ulos suollettua. Isot alkukirjaimet ja lauseiden selkeyteen paljon panostusta. Mutta mutta.."

Täh? Tarkoitit varmaan Pekkeniä? Vai onko toi mun kirjoittama viesti sun mielestä huonoa suomea? Kummankohan tässä pitäis sit kouluun mennä, jos et osaa edes oikeaa suomea lukea, hä? :D

7. schnappi

schnappi Guest

Voin suositella P18* sarjaa! Ilma kiertää hyvin ja tilava on. Suuri + Emon takaa olevalle tilalle jonne saa johdot piiloon ja saa sieltä ne kulkemaan! Auttaa ilmankiertoon melko paljon.

8. Matti7474

Matti7474 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Sori virheestä. Korjattu oikeaksi.

9. Pikkupete

Pikkupete Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No probs! ;)

10. cLonx

cLonx Active member

Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    68
    Oma Sonatani on varmaan aika teeluttuva kotelo, ties mitä hemmettiä se sitten tarkottaakin. Tuulettuminen tosin erittäin erillainen asia, P182 varmaan ihan jees kotelo, mutta sille hintaa tulee sonataan verrattuna paljon. Budjetinvenytys-kysymys.

11. Pekken

Pekken Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Okei kumpi nyt ois parempi vaihto ehto näistä neljästä.

Antec Nine Hundted
    Antec Sonata 3
    Antec P182
    Antec P190

mikä noista on paras mahdollinen valinta mulle, tässä on mun koneen sisältö.

Q6600 2.40
    Sonata 3
    500w eathwatts mukana
    Kingston 1024MB x 2
    Asus 8800 GTX

millä kotelolla pysyis lämmöt hyvin alhaalla ?

12. CoB92

CoB92 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    nine hundred varmasti pitäisi lämmöt alhaisina mutta se on suhteellisen ahdas ja tuulettimet kovaäänisiä

13. MikroMake

MikroMake Active member

Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    68
    Antec Nine Hundred Case -kotelon miinukset:

- Heikot äänenvaimennusominaisuudet
    - Ei pölysuodattimia
    - Kiintolevykehikoiden kiinnitys kahdeksalla(!) sormiruuvilla
    - Kiintolevyjen kiinnityksessä ei vaimennusta
    - Neljän tuulettimen muodostama melu ei enää hiljainen
    - Ei irroitettavaa emolevykelkkaa
    - Etupaneelin liitäntöjen johtojen pituus

Lähde:

http://www.skenegroup.net/fi/artikkelit/antec_nine_hundred

14. Lantsa

Lantsa Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Taitaa P182 kotelossa pysyä osat aivan tarpeiksi viileinä ja se on myös hiljainen. Osta se, tuskin tarvitset P190:ä jossa on kaksi virtalähdettä. Sonata 3:kin on ihan hyvä, mutta aika ahdas kotelo se on.

Jaa tämä sivu