Iltaa,olen tuskaillut jo koko päivän saman ongelman kanssa. Eli latasin sekä Kerio- että Zonealarmpalomuurit koska halusin kokeilla kummalla DC++ toimii paremmin. Kummallakaan en sanut itseäni active-tilaa joten yritykseni epäonnistui. Nyt kummiskin haluan päästä molemmista palomuureista eroon koska kummallakaan en pääse nettii.Tänne pääsi kirjoittamaan koska otin tilapäisesti käyttöön Windownsin oman palomuurin. Eli miten saan poistettua nämä palomuurit kokonaan koneelta koska esim. kun yritän poistaa Zonealarm-kansiota tulee teksti" Ei voi poistaa zatutor:Käyttö estetty. Varmista että levy ei ole täynnä tai kirjoitussuojattu ja ettei tiedosto ole käytössä. Keriopalomuuria en enään löudä etsi-toiminnolla mutta kun laitan koneen kiinni ja aukaisen uudestaa kerio lähtee päälle.Eli aika pihalla olen nyt näiden kanssa ja olisin todellakin avun tarpeessa. Jos joku viisaampi voisi neuvoa minua kannattaako molemmat poistaa vai kumpi sopii paremmin DC++:lle? Koska kummallakaan en löydä mitään DC:stä,en edes passiivina.
Vika on siinä että sinulla on KAKSI palomuuria. Niin ei saa olla. Kone menee siitä sekaisin. Aloita ruudusta a) ja asenna kaikki ,myös windows uudestaan. Pääset helpommalla kuin tuon korjamiseen. Jos haluat kokeilla useampaa palomuuria niin asenna yksi ja jos ei hyvä poista se kokonaan ja asenna seuraava jne.
Se on sama se, kumpaa käytät, joten poista ensin molemmat ohjauspaneelin kautta. Sen jälkeen asennat niistä toisen. Aktiivi tila toimii heti kun avaat nattiin (adsl-modeemisi) portin ohjelmalla jota se käyttää. Muista kertoa meille boksisi malli, joten voimme auttaa hieman paremmin.
@JM81: Laita HjT-loki, ohjelman saat täältä -> http://koti.mbnet.fi/pattaya1/HijackThis.exe . Tallenna hakemistoon c:\hjt, käynnistä, klikkaa do a system scan and save a logfile ja lähetä loki tänne. Olemme pyytäneet sitä aikesemmin mutta ei näkynyt. Suosittelen tällä kertaa sitä todellakin lähetettäväksi.