1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Hyviä kannettavia mp3-soittimia

Viestiketju Yleistä keskustelua digitaalisesta musiikista -osiossa. Ketjun avasi -jube- 28.09.2003.

  1. -jube-

    -jube- Member

    Liittynyt:
    28.09.2003
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kertokaas kokemuksia kyseisistä laitteista, hyviä/huonoja puolia. Päässä on pyörinnyt ajatus tällaisesta joten valaiskaa mua .Eli mielipiteitä kehiin!
     
  2.  
  3. gain

    gain Active member

    Liittynyt:
    10.08.2003
    Viestejä:
    1,005
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Jos haluaa näppärän soittimen, joka ei vie paljon tilaa ja kulkee kätevästi mukana, niin Creativen Nomad Muvo on aika hyvä vaihtoehto. Siinä ei oli mitään erityisiä herkkuja, mutta on tällä hetkellä ilmeisesti yksi markkinoiden pienimmistä mp3-soittimista. Suunnilleen tulitikkurasian kokoinen.

    Siihen on lisäksi helppo ladata kappaleita. Ei muuta kun, ottaa muistin irti ja laittaa koneen USB-porttiin ja eikun lataa kappaleet sinne. Siihen on saatavilla sekä 64 ja 128 muisteja. Lisäksi muisti toimii muutenkin kätevänä tiedonsiirron välineenä. Hintaa soittimella on suunnilleen 110 € - 190 €, vaihtelee liikkeittäin.Mutta jos kaipaat soittimeltasi hieman enemmän ominaisuuksia, niin sitten kannattaa ehkä katella jotain toista soitinta.
     
  4. -jube-

    -jube- Member

    Liittynyt:
    28.09.2003
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Muvosta ja Magic Starista olen kuullut mutta minkäslaisia muut ovat? Aiptek MP3 Combo Player ja Procaster MP3/WMA-soitin kiinostava henk. koht. paljon koska molemmilla on alle 100€ hintaa. Onko kellään kokemuksia niistä?
     
    Viimeksi muokattu: 28.09.2003
  5. handeran

    handeran Regular member

    Liittynyt:
    28.06.2002
    Viestejä:
    373
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  6. -jube-

    -jube- Member

    Liittynyt:
    28.09.2003
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Onhan se melkein sama aihe, mutta itse en haluaisi mp3-cd-soitinta vaan ihan mp3-soittimen, jolle ladataan biisit usb-väylän kautta. Eihän ne cd-soittimet mahdu edes taskuun ;)
     
    Viimeksi muokattu: 29.09.2003
  7. handeran

    handeran Regular member

    Liittynyt:
    28.06.2002
    Viestejä:
    373
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  8. -jube-

    -jube- Member

    Liittynyt:
    28.09.2003
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Taskuun mahtuminen oli lähinnä vitsi... Mutta kuten sanoin kiinostusta herättää enemmän usb muisteinakin käytettävät soittimet etenkin ne jotka maksavat alle 100€. Muvo kyllä vaikuttaa mielenkiintoiselta kun kerran 110€ + postimaksu.
     
  9. heappi

    heappi Regular member

    Liittynyt:
    28.08.2003
    Viestejä:
    715
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse aikanaan turhauduin Iomegan HipZip:iin, joka käytti 40MB clik!-levyjä.

    Kun miettii että biisien koko on ~1MB/minuutti, niin voi laskea että Iomegaan menee 40 minuuttia ja esim. tuohon 128MB MuVoon 128 minuuttia -- tuo on loppujen lopuksi aika vähän, jos ei halua kuunnella samaa kahta levyä uudestaan ja uudestaan.

    Niin, ja voihan tuota sisältöä tietysti vaihtaa mutta omasta mielestäni se on jokseenkin rasittavaa joka ilta vaihdella sitä sisältöä.
     
  10. elisa

    elisa Member

    Liittynyt:
    14.06.2002
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    ProCaster Classic MP3/WMA 128Mt soitin meni juuri huoltoon kun lakkasi toimimasta. USB kanssa toimi mainiosti mutta kun kävin lenkillä niin kesken lenkkiä vaan lakkasi toimimasta. Kokeilin vaikka kuinka monen eri patterin kanssa mutta ei vaan herännyt henkiin, mutta kun laittoi USB kautta koneeseen kiinni niin toimi ihan OK. En tiedä missä ongelma oli. Mutta koska ehdin käyttää laitetta vain 2 päivää niin takuuseenhan se meni.

    Toivottavasti ei ollut Suomen talvi liian kova memorystick soittimelle, koska on todella kätevä laite. Äänilaatu oli minusta hyvä moiselle laitteelle.

    Koko pointti minusta "taskuun sopivilla" soittimilla on se että ne ovat erittäin pieniä eikä sellaisia, että okei, vaikka isoon taskuun mahtuisikin, niin ei ole kovin kiva kävellä hirveä järkäle taskussa tai vielä vähemmän hauskempaa lenkkeillessä.

    ProCasterin kokoinen laite on juuri hyvän kokoinen moiseen. Vanha Minidisc soitin sai siirtyä tieltä koska ProCaster on 3 kertaa pienempi.
     
  11. Chooser

    Chooser Guest

    Mulla on sekä Creativen Zen 30GB sekä MuvoNX, enkä pois vaihtaisi. Tseni toimii kokonsa vuoksi myös musa arkistona. En oo tainnu koskaan käyttää sitä "kovalevynä". Muvo taas on ehdoton reissussa!!
     
  12. heappi

    heappi Regular member

    Liittynyt:
    28.08.2003
    Viestejä:
    715
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Zeni on joo aika hyvä.

    Mulla on 20GB versio, eikä ole vielä lähellekään täynnä vaikka olen lähes kaikki omat CD:t ripannu mp3:ksi. Onhan se vähän iso ( == en käyttäisi juostessa/urheillessa), mutta työmatkoilla jne se on todella hyvä.
     
  13. Chooser

    Chooser Guest

    Heh, sama täällä... Kaikki CD:ni on ripattu ja tyhjää tilaa vielä 21GB jäljellä... Ja ei muuta kuin levykauppaan!
     
  14. mummo999

    mummo999 Guest

    philips exp sarja rulettaa, ne ei pätki ja voit selaa albumeita
     
  15. Chooser

    Chooser Guest

    Missä soittimessa ei voi selaita albumeja? Taitaa olla aika harvassa ne laitteet...
     
  16. Chooser

    Chooser Guest

    Itse asiassa parasta mitä Creativen laitteet tarjoavat, on niitten mukana tuleva softa MediaSource. Ihan ehdoton! Hakkaa iTunesin mennen tullen...
     
  17. heappi

    heappi Regular member

    Liittynyt:
    28.08.2003
    Viestejä:
    715
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    MediaSource? Oon tainnu missata...

    ostin oman laitteeni jenkkilästä ja siinä tuli mukana Creativen PlayCenter, en muista kylläkään katsoneeni oliko siinä CD:llä jotain muita softia.
     
  18. Chooser

    Chooser Guest

    Taitaa tulla nykyisin miltei kaikkien Creativen tuotteiden mukana? Ainakin sekä Zenin että SB:n mukana. Mikä sitten mahtaa tilanne olla jenkeissä, en tiedä.
     
  19. NetGal

    NetGal Member

    Liittynyt:
    18.12.2003
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Onko kenelläkään muulla ollut ongelmia MP3 soittimien kanssa Suomen pakkasessa? ProCaster Classic ei selvästikään kestä lämpötilan vaihdoksia vaan lakkaa toimimasta heti kun mennään ulos, mutta miten on muut soittimet? Onko esim. Creativen MuVo soittimilla tai Creative Rhomba soittimissa moisia ongelmia ilmennyt? Ihmettelen, miksi näitä soittimia ei tehdä talvi "yhteensopiviksi"... luulisi että kosteus ja kuumuus olisi enemmän haitaksi teknisille laitteille kun kylmyys...

    Olen nyt joulun jälkeen ostamassa uutta MP3 soitinta (mahdollisimman pieni kokoista) ja en haluaisi ostaa mitään mikä menee heti rikki... ehdotuksia ja etenkin kokemuksia olisi kiva kuulla ennen kun menee kauppaan ja ostaa jotain "skeida" kamaa. ProCaster on mutta se ei halua yhteistyöhön ja onhan se vähän hölmöä jos MP3 soitinta voi käyttää vain sisätiloissa, eikö?
     
  20. heappi

    heappi Regular member

    Liittynyt:
    28.08.2003
    Viestejä:
    715
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mulla on vuoratussa toppatakin taskussa toi soitin, niin se pysyy lämpimänä.. :)
     
  21. NetGal

    NetGal Member

    Liittynyt:
    18.12.2003
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mutta eikös se nyt ole vähän hölmöä jos laite ei toimi kun se on farkkujen taskussa pakkasellakin. Kaikki laitteeni tähän mennessä - kannettavat CD-soittimet, MiniDisc soittimet ovat toimineet moitteettomasti pakkasella, mutta tämä pikkulaite ei näköjään kestä. Ja muutakin ongelmia on ollut, mutta minkäs teet. ProCaster on muutenkin vähän epäilyttävä firma... ei ole minkäänasteisia nettisivuja, en tiedä mistä voisi päivittää softaa jos se on edes mahdollista... Taidan ihan sovinnolla vain ostaa vaikka Creativen Nomad Muvon 128 Mt muistilla varustettuna... vai onko siitä ollut huonoja kokemuksia?
     

Jaa tämä sivu