Ostin tässä paripäivää sitten uuden koneen. Se kyllä oli mieluisa ostos, mutta sitten rupesi vaivaamaan eräs asia: Koneessani on 2-ytiminen prosessori, Intel Core 2 E6850... Aluksi olisi ollut E6750 mutta aateltiin ottaa se uudempi E-malli... Noh, sit luin Q6600 ja Q6700 4-ytimisistä... Teinkö nyt huonot kaupat kun ostin E6850? Olisiko kannattanut ostaa Q6600 tai Q6700? Vai kannattaako mun olla tyytyväinen tähän ostokseeni ja olla huoleti? Kuulin että muutamat pelit eivät tukisi 4-ytimisiä, onko näin? Vai miten juttu menee? Ainiin... Siin on viel Geforce 8800GT näytönohjein... Oliko tuo myös niit hyviä valitsemiani vaihtoehtoja koneeseen?
Koneesi pyörittää kyllä nykypelejä loistavasti! Tällä hetkellä ei tietääkseni mikään peli tue 4-ytimisiä prossuja? Korjatkaa pr00t jos oon väärässä. Tolla näyttikselläkin pelaat todella hyvin! Olisi ehkä kannattanut ottaa esim. e8200, mutta kyllä tossa e6850 potkua löytyy pitkäksi aikaa. Eli turhaan mietit mtn!
Teit huonot kaupat. e6850 on aivan ylihintainen. Olisit mielummin ottanut e8400 60-100e halvemmalla ja olisit saanut paljon tehokkaamman prosessorin. Muutamat pelit tukevat jo neliytimisyyttä esim. supreme commander ja crysiskin taitaa tukea neliytimisyyttä. About kuukausisitten luin testejä e6850 vs q6600 ja niissä peleissä jotka tukivat neliytimisyyttä e6850 pärjäsi heikosti kellotettunakin.
Ei kun oho tuohan onkin järkyttävän ylihintane! Luulin ettei se ois ku n. parikyt euroo enemmä ku e6750, eli teit huonot kaupat mutta kyl tolla prossulla pelaa! Maksoit vaan aika kovan hinnan... E6750 saa n. 70€ halvemmalla ja sen voi kellottaa parissa minuutissa tohon e6850 tehoihin..
Noh, eiköhän tämä mulla mene kyl kivasti vuosia ni kattoo jos sais sitte itse hankittuu paremman neliytimisen... En vaan luota viel neljä ytimisiin kauheesti... Mut kyl tää mulle kelpaa... Ja tuota E8200 tai mikä onkaa ni ei löytyny säkylästä... Enkä jaksais sellasta ruvet odottaa... Ties mistä ne sitäkin hakee... Ja koneen tilaaminen postis on ärsyttävää...
Typerä kommentti. On tosi vaikea ottaa sellaista jota ei mistään ole ollut saatavana moneen kuukauteen. Ja jos kone on jo ostettu niin sillä prossun hinnnalla tuskin enää on merkitystä. Ei silti, aika turhaa on myös kysellä kaupan kannattavuutta tuossa vaiheessa kun kone on jo kotona. Ei muuta kun rajua käyttöä vaan, kyllä tuolla koneella pyörittää lähes mitä tahansa ohjelmia taas muutaman vuoden. Tiedättekö muuten miten tunnistaa mainoksen uhrin? Se hokee täällä aina että: "Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa"...=)
Jaa... minulle ainakaan ei mistään selvinnyt millä hinnalla Dompsu tuon prosessorin sai. Varsin pienestä erosta kokonaishinnassa on kyse. Miten sitten ostaa e8400:n jos saatavuus on olematon? Eipä taida olla mitään syytä katua kauppoja, kone on kotona ja käytössä. Ei siitä koneesta paljon iloa ole jos prosessori puuttuu kun sitä ei kerran oikein mistään saa. Tänäpäivänä on kyllä erinomaisen ihanaa kun tavaraa ei saa. Myynnissä on muka paljonkin eri vaihtoehtoja, mutta jos haluat jotain mukaan... Tulee ihan mieleen neuvostoliiton ajat. Siellä oli tavaraa aika heikosti saatavana.
Kyllä q6600 olisi ollut paljon kannattavampi. G0 stepping kellottuu 3ghz näppärästi ja tehoa löytyy tulevaisuuttakin ajatellen.
Näin on... Ja koko hinta näyttö poislukien, se oli jotain 1400e kivasti yli rajan, mitä mun piti varoa... Noh, sainpa nyt sentään toimivan koneen... Mut tosiaan, minkäs sen enää on itkemistä... Kyllä tällä E6850 pelaa komiasti...
Tarkoittiko tuo "..ethän liikaa?" sitä, ettei mennyt liikaa yli rajojen? Vai mitä se tarkotti? Noh, hintarajasta meni sen verran että sain hyvän koneen sillä hintaa... Ihan siedettävä hinta... Näin ei-kellottajalle tämä prossukin sopi komiasti... En kellottele kauheasti, tai oikeestaan en lainkaan... Mutta kuten tuo Japsu1 ja afterwin sanoivat, on se aika turhaa ajatella mitään E8200... Ja uskoakseni tämä E6850 on niitä koneita Q6xxx ja E8xxx kanssa jotka menee viel tulevaisuudessa, jos vaikka rupeisin kellottamaan tätä joskus... Mutta tulevaisuudessa ne koneet tulee sitten yleens työasioihin... Katsokaas, aikuistuessa rupee koneentarpeet muuttumaan...