1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Hyvä, mutta kohtuu hintainen "dvd-kotiteatteri"?

Viestiketju DVD-soittimet -osiossa. Ketjun avasi Enoxol 07.03.2006.

  1. Enoxol

    Enoxol Regular member

    Liittynyt:
    06.11.2005
    Viestejä:
    280
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Elikkäs ois takoitus ostaa itelle dvd-soitin ja kotiteatteri. Ja nythän kun markkinoilla on niitä kaikenmaailman "kotiteatteri+dvd-soitin" paketteja ties mitä, niin osaisitteko suositella jotain sellasta...

    Hinta ois hyvä, että ei mikään kauheen kallis, mitä halvempi sen parempi (kunhan ei mikään täysin romulaite), kun ei opiskelijan budjetti oikein kalliisiin laitteisiin riitä..

    Kokemuksia? Hinta heittoja? Arvostelujen voittaneita "boxeja"? yms.

    Lisättäköön vielä, että kannattaisiko ostoa mielestänne lykätä, kun oon aatellu tuon Playstation3:sen ostaa, ja sittenhän ei tuota dvd-soitinta niinkään tarvitsisi?
    Ja onko yleensäkkään viisasta ostaa tuollaista pakettia vai kotiteatterit ja dvd-soittimet erikseen?
     
    Viimeksi muokattu: 08.03.2006
  2.  
  3. arcanix

    arcanix Active member

    Liittynyt:
    17.10.2004
    Viestejä:
    2,914
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Jos aiot ostaa vahvarin, kaiuttimet ja soittimen erikseen, niin siihen menee väkisinkin aivan älytön määrä rahaa. Eli paras (edullisempi) vaihtoehto on mainitsemasi kotiteatteripaketti, jossa vahvari on integroitu dvd-soittimeen, ja mukana tulee yleensä 5.1 kaiuttimet.

    Kannattaa etsiä sellaista pakettia, jonka soittimessa on ainakin 2 sisääntuloa äänelle. Näin saat mm. digiboksin ja tuon ps3:sen kiinni kaiuttimiin. Itse ostin tuossa vähän aikaan sitten 129e:lla (alennuksesta, ovh. 149e) gigantista eltaxin 5.1 kotiteatterisysteemin, jonka soittimessa on divx-tuki ja parit audio sisääntulot. Totta puhuakseni soittimessa ei ole vielä yhtään levyä käynyt sisällä, sillä käytän ainoastaan kaiuttimia soittimen kautta (digiboksi & xbox 360), ja dvd:t katson joko pc:n kautta tai xboxilla.

    En ole mikään audiohifisti, minulle kuvanlaatu on enemmänkin tärkeää. Tämä kokoonpano tuli kompensoimaan television olemattomia bassontoistokykyjä, ja hyvin se on hommansa hoitanut. Peleissäkin ihan kiva, kun on 5.1 äänet ja vähän enemmän bassoa.

    Niin ja mikäli ei ole mahdollisuutta kiinnittää pieniä kaiuttimia mihinkään, niin kannattaa metsästää sellaista pakettia, jossa on korkeat lattiakaiuttimet. Olen nähnyt tällaisia mm. gigantissa ja kodin ykkösessä.
     
  4. Enoxol

    Enoxol Regular member

    Liittynyt:
    06.11.2005
    Viestejä:
    280
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tuossa siis on se 2 sisääntuloa? Ja on tuollainen dvd-kotiteatteri boxi?

    Hinta näyttäisi olevan odotettua halvempi... =) mikä on tietysti hyvä juttu... Ja oot ollu tyytväinen?
     
  5. arcanix

    arcanix Active member

    Liittynyt:
    17.10.2004
    Viestejä:
    2,914
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Juu pari rca-sisääntuloa löytyy, ja soittimen lisäksi juuri ne 5.1 kaiuttimet. Ihan tyytyväinen olen ollut, hintaansa nähden aivan loistavat kaiuttimet.
     
  6. Enoxol

    Enoxol Regular member

    Liittynyt:
    06.11.2005
    Viestejä:
    280
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Oon aatellu ostaa jomman kumman näistä: -->

    http://www.gigantti.fi/is-bin/INTER...0S&includepage=inc/product_item_specification


    http://www.gigantti.fi/is-bin/INTER...GS&includepage=inc/product_item_specification

    Kumpaa suosittelette? Tuossa panasonicissa on kyllä enemmän hintaa, mutta onko se sitten kannattavampi?

    Edit:
    Onko noissa kahessa sitten se 2 sisääntuloa?

    Linkki suoraan gigantin kotiteatteri paikkaan...
    Oisko joku muu sitten suositeltavampi? (pysytään siinä hinnassa kuitenkin mielellään alle 300)

    http://www.gigantti.fi/is-bin/INTER...me=productpage_text&windowtitle=Kotiteatterit
     
    Viimeksi muokattu: 09.03.2006
  7. hardhead1

    hardhead1 Member

    Liittynyt:
    22.11.2005
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    eltax saanut kavereilta paljon kehuja, ja mitä ite oon katellu ja kuunnellu ni on ollu hintansa veroinen ja enemmänkin, itse en ostaisi muuta alle 600€ laitetta, jollei jotain älyttömiä tarjouksia ole tiedossa ja voihan hommata paremmat kaiuttimet sisältävän paketin niitä kannattaa kysellä useammasta liikkeestä
     
  8. Enoxol

    Enoxol Regular member

    Liittynyt:
    06.11.2005
    Viestejä:
    280
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    hardhead1

    Niin siis hinta ei saa olla mielellään kovin korkea...
    Mun kaverit tiedä mitään noista vehkeistä, enkä kyllä itsekkään... :)
     
  9. hardhead1

    hardhead1 Member

    Liittynyt:
    22.11.2005
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    kysely kannattaa. mene esim useampaan mustaan pörssiin kyseleen eltexistä, muitakin liikkeitä kannattaa kokeilla. kajarit on pakettien heikoin lenkki ja tehoa yleensä riittää kaikissa, mutta pyydä saada kokeilla jotain tuttua leffaa ja musiikkia paketilla. erot tulee yleensä hiljaisilla voimakkuuksilla monissa on aivan hirveä tyhjäkäynti hurina joka ei lopu aina muuten kuin töpselin irroittamalla kuten esim. baier. kysele myös erillistä kaiutin ja soitin systeemiä niissä on paremmat liitäntä mahdollisuudet, hinta nousee, mutta ei tarvitse uusia kaikkea kerralla. halpa kohtuullinen 5.1 kaiutin+vahv verkkokaupan datadat650 hinta on jotain 50€
     
  10. Enoxol

    Enoxol Regular member

    Liittynyt:
    06.11.2005
    Viestejä:
    280
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ok, mutta onko noista gigantin sivuilla esillä olevista joku, mitä suosittelisitte?
    On mm. helpompi lähteä kyselemään, sitten kun on joku mihin vertailla..
     
  11. hardhead1

    hardhead1 Member

    Liittynyt:
    22.11.2005
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    panasonic on parempi, jos käytät poltettuja levyjä se tukee +-levyjä ja muutenkin kattavempi tuki kokemuksesta panasonicissa parempi ääni ja todellisemmat tehot, ja näkyis olevan kaivatut 2 input audio. liittimet pystyy kyllä jakamaan, mutta se tuo lisää häiriöitä. jos oot pk seudulta niin käy esim kruununradiossa tai muussa vanhassa liikkeessä kysymässä/kokeilemassa miten paremmat vehkeet hoitaa homman. niistä saa hyvän vertailun mitä vois olla ja mihin joutuu tyytymään. koitan kattoo paremmalla ajalla jotain vertailtavaa, olen itsekin samalla asialla ps. kiireellä ei voi tehdä lasta eikä paskaa, halpaa kotiteatteria jota jaksais kovin pitkään kuunnella
     
  12. hardhead1

    hardhead1 Member

    Liittynyt:
    22.11.2005
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    lisäystä edelliseen. mun mielestä eltex tai panasonic, mutta kävisin todellakin kysymässä jostain parempia kajareita eltexiin, jos on n. 300 rahaa käyttää niin sillä n. 200€ saa aikalailla paremmat kuin missään vakio satsissa on. muovi ei voita puuta
     
  13. Enoxol

    Enoxol Regular member

    Liittynyt:
    06.11.2005
    Viestejä:
    280
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Saisin duunista tosi edullisesti tällasen:
    Atech (audio) WE-101
    Onko kellään kokemusta tästä tai mitään sanomista merkistä?
     
  14. NUIJJA

    NUIJJA Active member

    Liittynyt:
    12.01.2005
    Viestejä:
    4,410
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
  15. Enoxol

    Enoxol Regular member

    Liittynyt:
    06.11.2005
    Viestejä:
    280
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Siis jos nyt vaikka tuon ostaisin, joutuisin ostamaan siihen lisäksi vielä vahvistimen ja dvd-soittimen.. nousee hinta nopiasti...

    Pointti olikin siksi juuri se, että ostan tuollaisen boxin... =)
    "laite vaatimukset olisi, että on tuo 2 sisääntuloa äänelle ja kohtuu hintainen...
     
  16. NUIJJA

    NUIJJA Active member

    Liittynyt:
    12.01.2005
    Viestejä:
    4,410
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    DVD, VCD, SVCD, CD,, DVD-RW, CD-R, CD-RW, Kodak CD, HDCD
    MPEG-1, MPEG-2, MPEG-4, DivX Pro, DivX V4.02/5.02/5.03, XViD
    Näillä ominaisuuksilla varustettu dvd-soitin irtoaa n. 50€.
    BENCH ei tarvitse vahvistinta 5.1/3xRCA sisään tuloa, vastaavia laitteitakin löytyy.
     
  17. Enoxol

    Enoxol Regular member

    Liittynyt:
    06.11.2005
    Viestejä:
    280
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No sain ton kotiteatterin ilmaseksi töistä... siis tuon atech WE-101..
     

Jaa tämä sivu