Elikkä otsikonmukainen softa olisi nyt haussa. Tärkeinta olisi, että ohjelma pystyy rippaamaan cd:n tasokkaasti ja vikkelästi mp3-tiedostoiksi ja ennen kaikkea olisi [bold]täysin ilmainen[/bold]. Menee hermot, kun jokainen kohtalainen rippaussofta lopettaa toimimasta viimeistään 30 päivän kokeiluajan kuluttua. Joskus oli käytössä sellainen ohjelma, kun CDEX, mutta xp:n kanssa ei minulla ainakaan toimi kunnolla. Pahoittelen, jos tästä on ollut jo kovasti puhetta, mutta pikaisella katsauksella en ainakaan löytänyt vastausta. EDIT: Unohtu vielä mainita, että cddb-ominaisuus olisi kans erittäin kiva olla.
Iyse käytän dBpowerAMP Music Converter:ia joka on todella hyvä ja ilmainen! Ainoa valitus mitä se tarjoaa on joku power pack josta ei tarvii välittää painaa vaan OK Sen saa täältä-> http://www.dbpoweramp.com/dmc.htm PS. kun olet asentanut sen niin ripperi on nimellä "dMC Audio CD Input"
Jaa? Minulla ei kyllä jostain syystä ole enää toiminu tuo dBpowerAMP Music Converter sen jälkeen, kun Power Pack:istä meni trialit umpeen. Kokeilin juuri vielä uudelleen asentaa tuota, mutta tällasta vaan herjaa joka raidalle: "The CODEC required to compress 'tiedostopolku\tiedostonimi' could not be opened.".
Jouko & Suat, eikö teillä muka enää toimi tuo dBPowerAmp? Eihän siitä edes ole mitään trial tms versiota. Itselläni on ollut käytössä jo pari vuotta eikä ainakaan vielä ole ilmaantunut mitään ongelmaa. Homma pelaa ja hyvin pelaakin!
CDex on rippaajien kingi ja siitä ei kandeeraa luopua. Laita se yhteensopivuustilaa (ootko koskaa käyttäny sellasta?), heitä sinne vaikka susikasi. Pitäs toimii. Mulla toimii kyl ilmanki.
Piti varsin kokeilla tota CDex:än uusinta versiota, mutta samaa se herjaa edelleen. Ensinnä jotain itkua ASPI-drivereistä ja kun lataa ajurit, niin ei lähe päälle ollenkaan. BonkEnc kuitenki vaikuttaa edelleen todella hyvältä muutaman rippauksen perusteella. Pitää toivoa, ettei mistään hyppä trial-herjauksia kuukauden päästä.
Latuuttele oikeat ASPI:t täältä afterdawnlista, itsellä samaa valittaa alussa, mutta toimii ongelmitta.
Harvassa grabberisoftassa on vieläkään yhtä hyvää virheidentunnistusta kuin CDex:ssä tai EAC:ssä (Exact Audio Copy). Esim. Audiograbber on kyllä helppokäyttöinen, mutta naarmuisella CD:llä lopputulos on täyttä kuraa - eikä se edes osaa varoittaa lukuvirheistä, ellei sitten tarkistussumma paljasta totuutta. Itselläni CDex v. 1.51 toimii hyvin XP:ssä (SP2).
dBPowerAmp:in perusversio on ilmainen ja toimii, mutta on aika vajaa ominaisuuksiltaan (perus toiminnot kyllä suurinpiirtein löytyy), mutta jos powerpack ob asennettu niin sitten se ei enään toimi tietyn ajan päästä.
itse käytin xp:ssä dBPowerAMP:tä ja toimi hyvin mutta n. puolen vuoden jälkeen sanoi ilmais versio että mp3-tuki loppu osta powerpack nii saat jatkaa....