hyvä 5.1 tai 7.1 kaiutin setti?

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi blacknen 12.06.2007.

1. blacknen

blacknen Member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    18
    Osaisko joku suositella tai kertoa omia kokemuksia 5.1 tai 7.1 kaiutinpaketeista? Tarkoituksena olisi liittää tälläiset emolla olevaan 7.1 äänipiiriin pelikäyttöä varten. Musiikin ja elokuvien toistoon minulla on eri vehkeet.

E: typo

Viimeksi muokattu: 12.06.2007
  2.  
  3. puppe_b

puppe_b Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse olen omistanut kolme 5.1 settiä eli jonkin verran kokemusta löytyy. Tietokonetta varten, varsinkin jos tulee vain pelaamiseen, kannatta ostaa 5.1 setti (tai 2.0 / 2.1 tietyillä varauksilla). Tuo 7.1 voidaan unohtaa koska kaiuttimien sijoittelu vaikeampaa, pelien 7.1 äänituki on niin ja näin, euroja hukkaan, mielestäni 5.1 riittää.
    Tällä hetkellä paremmassa koneessa on kiinni Logitech X-530 5.1 setti ja olen ollut todella tyytyväinen. Varsinkin pelikäytössä surround äänet nostavat tunnelmaa ja auttavat pelaamista. Hintaa paketille hieman yli 60€.

Paljonko ajattelit käyttää rahaa kaiuttimiin?

(Kallein ja paras vaihtoehto olisi Logitech Z-5500 (5.1) setti n.300€)

4. blacknen

blacknen Member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    18
    Juuri joku tuollainen max. 100€ setti on se mitä haen.

5. puppe_b

puppe_b Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Siinä tapauksessa päätyisin Logitechin X-530 tai X-540 settiin. X-540 on paranneltu versio X-530 setistä, joten 10€ lisäys kannattaa (70€+). Tuohon 100€ sisään mahtuu vielä postikulutkin.

6. blacknen

blacknen Member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    18
    Laitoinpa sit tuon X-540 paketin tilaukseen. Miten keskiäänisen kiinnitys hoituu? Oletko laittanut sen seinälle, näyttöön jotenkin vai pidätkö sitä pöydällä näytön edessä?

7. puppe_b

puppe_b Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Laitoin keskiäänen litteän näytön alle pöydälle, siinä oli juuri sopivasti kaiuttimen verran tilaa.

Tämä voi kuulostaa hölmöltä, mutta muista laittaa CENTER kaiutin keskelle; monelta löytyy etukauitin jostain aivan muualta, ja edsestä tulevat äänet sekoittuvat sivulta tuleviin =/ . Basson voimakkuus kannattaa asettaa sinne puoleenväliin tai alle. Kannattaa käyttää aikaa jokaisen kaiuttimen äänenvoimakkuuden säätämiseen, niin ääni on tasapainossa siinä kohtaa missä istut. Harvoin törmää tilanteeseen missä kaikki kaiuttimet ovat yhtä kaukana kuuntelijasta ja tämän takia säädöt ovat tärkeitä; esim. ethän halua että taka-vasemmalta tuleva ääni on huomattavasti kovempi kuin muista kaiuttimista tuleva ääni. Itselläni keskik. 90%, vasen ja oikea etuk. 85% ja taka-kaiuttimet 70%. Että semmosta...

Jaa tämä sivu