1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Hyvä 32" HDTV töllö

Viestiketju Televisiot -osiossa. Ketjun avasi kelpaako 10.07.2006.

  1. kelpaako

    kelpaako Guest

    Moro!
    Etsiskelen hyvää hinta-laatu suhteeltaan olevaa telkkaria.
    Vaatimukset olisivat seuraavat.
    -1080p tai vähintää 1080i reso
    -Mahdollisuus ostaa kaupasta, EI netistä
    -Mieluiten Philips, Samsung, tai Panasonic
    Ja tietty olisin onnellinen jos se ei ihan kauheita maksaisi.
    Jos tiedätte jotain vertailuja niin linkkiä vaan.
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 10.07.2006
  2.  
  3. Sokar80

    Sokar80 Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    2,319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    toi on hyvä asia ite en enään osta mitään netistä kustu liian monta kertaa linsiin
    teettää hankaluuksia muutaman olen nähnyt mutta oli siellä 6000€ ylöspäin mutta varmaan tulee hinta parissa vuodessa alas kuten HDTV plasmojen ja LCD töllöjen
    no samsung minä ottaisin

    DiBOSS LT-40H5LPH 40" samsung panelilla

    http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=17229

    tämä alla oleva linkki on tosi hyvä olen nähnyt tämän liikeessä siinä oli X360 consoli kiini stokan tv osastolla näytti hienolta kuva

    http://www.samsung.com/fi/products/tv/lcdtv/files/le-32r71b_fi_b2c.pdf

    http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=6420

    jos haluaa 40" niin tää alla oleva on hyvä
    [bold]Samsung LE-40R72B[/bold] tätä olen ite katsellut että voisi tossa kesän jälkeen viedä kotiin kun tulee enemmän tv:eetä katottua

    http://www.samsung.com/fi/products/tv/lcdtv/files/le-40r72b_fi_b2c.pdf

    mulla oli 42" Plasma myin pois kun en pitänyt nyt vain LCD kattelen ostos mielessä
     
  4. kelpaako

    kelpaako Guest

    Juu kiitoksia noista oli paljon apua.
    Ëiköhän toi Samsung 32" mee ostoslisatalle. Mikä reso siinä on kun lukee 1366x768 eli onko se 1080i?
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 11.07.2006
  5. Jouko?

    Jouko? Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    14.07.2004
    Viestejä:
    3,858
    Kiitokset:
    32
    Pisteet:
    78
  6. jusunakki

    jusunakki Regular member

    Liittynyt:
    10.12.2004
    Viestejä:
    1,254
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Turha murehtia vielä 1080i/p resoita kun et sillä vielä mitään tee, etkä varsinkaan 32" kokoluokassa (tulevaisuudessakaan). Suosittelen lämpiästi Samsung r7 -sarjalaista. 32" Gigantista 1399€

    Ja 32" luokassa ei taida edes olla 1920x1080p resoisia, tai ainakaan sellasia joissa 1080p toimisi ongelmitta. Toimivat(?) maksaa sitten jotain 5000+€
     
    Viimeksi muokattu: 11.07.2006
  7. Sokar80

    Sokar80 Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    2,319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    ei ja kuten tossa yllä sanottiin niin et tee sillä mitään 1080i\p töllöllä

    katoin tossa alku kesästä kun CES 20006 messut tuli DW kanavalta englanniksi siinä esiteltiin eri töllöjä esim 60" LCD ja 100" plasma jossa 1080p "paneli" toimittaja kysyi että mitä toi hyödyttää kuvan lattun niin ne sano että jos on rahaa niin tää on kuin 800hp auto eli voi kehua kavereille että on 100" 1080p HDTV töllö vaikka kuva on vain vähän parempi kuin "halpa" LCD töllö

    mutta oikeesti vaikka lähes ainut laite mikä toistaa 1080 kuvaa on X360 niin ei sen video lähdöt ole kummiskaan High-end liittimiä vaan suuniteltu perus LCD 32"->50" LCD ja 42"->60" plasma käyttöön kun 90% omistaa kummiskin perus kuva putki tai 32->42 LCD\Plasma töllön

    http://en.wikipedia.org/wiki/High-definition_television

    http://en.wikipedia.org/wiki/1080p#Production_standards

    [bold]no 1080p broadcasting actually exists at this time 2006[/bold] joten mietikää mitä tarvitsette tai on hyötyä oikeesti

    720p - 1280x720 pikseliä, progressiivinen, 50 tai 25 kokokuvaa sekunnissa.
    1080i - 1920x1080 pikseliä, lomitettu, 50 puolikuvaa sekunnissa.
    1080p - 1920x1080 pikseliä, progressiivinen.

    perus DVD-videon resoluutio on korkeintaan 720×576 pikseliä(PAL 60Hz ) tai 720x480(NTSC 50Hz)

    Teräväpiirtotelevisioiden (HDTV) suurimmat kuvan lähetystarkkuudet ovat jopa 1920×1080. Harvat televisiot tosin pystyvät tähän tarkkuuteen vielä harvemmät lähettää taikka laite toistaa tätä formaattia

    http://www.direct-comtech.com/extraGraphics/hdtv.jpg

    http://hdtv.com.pl/upload/rte/artykuly/co_to_hdtv/cop.gif
     
    Viimeksi muokattu: 12.07.2006
  8. hebe72

    hebe72 Regular member

    Liittynyt:
    10.06.2005
    Viestejä:
    213
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tuossa mustassa Samsungissa on se huono puoli että ne kiiltävät reunukset heijastavat valoa silmiin.Luin tämän MikroBitin testistä 07/06.
     
  9. Sokar80

    Sokar80 Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    2,319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    no sitten aurinko lasit nokille ;)

    no joo taas jokin muka "vika"

    jos on niin kirkasta kotona että tv reunuksen kiilto häiritsee niin eiköhän sillon se "kirkas" valo myös häiritse itse kuvaa aivan kunten jos pc LCD näyttö osuu aurinkon valoa niin et näe oikein mitään

    ainakin verkkokaupan tai stokman loiste putket katossa eivät ole häikäissyt mun silmiä kun olen kattonut ja verrannut eri LCD töllöjen kuvaa
     
  10. ekojari

    ekojari Guest

    Itselläni on ollut pari viikoa Samsungin LE32R72B enkä ole kyseistä häikäisy ilmiötä huomannut.
    Toinen asia jolla myyjä liikkeesä peloitteli, koska olisi mielummin myynyt toisen merkkisen television on, että kehyksiin jää helposti sormenjälkiä. Varmasti jääkin, mutta television kotiin kannettuani en ole itse laitteeseen joutunut koskemaan, koska kaukosäädinkin on keksitty.
     
  11. jusunakki

    jusunakki Regular member

    Liittynyt:
    10.12.2004
    Viestejä:
    1,254
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Kiiltely on mielestäni vain plussaa, sillä se on hieno.
    Pöly tosin näkyy siinä aika herkästi niin siitä miinus :)
     
  12. Sokar80

    Sokar80 Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    2,319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    joo nyt kävin ajan kanssa kattomassa LCD vs Plasma töllöä ruokatunnilla tai no oli se 52min perjantain kunniaksi

    stokkalla oli nyt vierekkäin Samsung Le-4R72B 40" LCD -> Samsung LE-32R72B 32" LCD -> ja Samsung Ps-42P5H 42" plasma ny niillä oli digi boxista BBC kaapeli kanava päällä (itelläkin on welho) ja kuva näytti hienolta sen mitä 12->15min katoin sitä niitä noin 60sentin päästä ruudusta

    mitä ite näin erot niin tässä

    PLasma :
    hyvät värit
    tumma kuin mun kuva putki töllössä eli harmaa sävyt oli kunnossa
    ei näkynyt pehmeyttä kuvassa kun jokin liikku
    hahmon tai esineen ääri viivat suttuisia

    LCD :
    värit OK punanen ei ollut kirkaan punainen kuten Plasmassa vieressä ja musta ei ollut piki mustaa
    huono contrasti miehellä oli kuvassa tumman harmaa puku ja musta liivi oli vaikea havaita liivien ja puvun takin ero hetken päästä siinä oli nainen jolla musta jakku jossa ruskeita pysty raitoja ja housuissa harmaita raitoja oli vaikeata nähdä raidat vaikka viereinen plasma ne näkyi
    liikuvassa kuvassa ei ollut virheitä tosin tää LCD on 8ms paneli
    kuva oli kirkas taikka terävä ääri viivat näky selkeästä mikä taas oli plasmassa puhmeän suttuinen

    kysyin myyjältä että on säädöt kunnossa myyjä otti kapulan mukaan ja meni menuun kaikki "kuvan parannukset oli päällä kummassakin ja hän tarkisti jos lapulta että väri,contrasti,ym asetukset oli kunnossa ja ne oli eli häiritse myyjää klo 10:30-11:30 välisenä aikaa siellä ei ollut muita ihmisiä joten myyjä juotaa "apuun"

    nyt en tiedä kumpi LCD vai plasma

    LCD :
    kuva on kirkaampi ja yksityis kohtaisempi ääri viivat näkyy selkeästä mutta tummisssa kuvissa huono laatu

    Plasma :
    loistavat värit contrasti\mustan toisto kyky melkei kuin kuva putki töllössä mutta utuiset ääri viivät väri kuva kohinaa silmin havaittavissa

    ehkä odotan vuoden kun kummiskin on 32" kuva putki töllö ja DLP video tykki jossa leffat katon
     
  13. jahlberg

    jahlberg Regular member

    Liittynyt:
    03.05.2005
    Viestejä:
    171
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mä olen ite kans katellu tota samsungin r7 32", mut toisena vaihtoehtona on benq:n 37" olis hintaa noin 1600€ tuolla marekissa ja on 1920x1080 reso tossa olis linkkiä.
    Ei toi vaan silleen sisustuksellisesti katottyna ole kovin hieno eikä tule kaiuttimia mukana maksais kai 200€ lisää jos haluaa ne kans, mutta mitä niillä edes tekee jos omaa kotiteatterin

    http://www.mareks.fi/?p=productsMore&iProduct=32
     
  14. Sokar80

    Sokar80 Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    2,319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    ei vaikuta hyvältä tosin en ole nähnyt kuvaa mutta kuten tossa yllä sanoin niin ainakin mun silmin oli LCD ja Plasmassa harmaa sävy eroja

    mitä ite katoin oli LCD 5000:1 vs Plasma 10 000:1 contrasti ero silmin nähtävissä Plasman eduksi

    havaintoon ei vaikuttanut tehdas arvot kun en tienyt mitään tästä 42" Plasmasta ennen kuin menin kotiin nettiin

    samasta syystä ostin aikoinaan DLP tykin koska contrastin toisto kyky eli musta oli mustaa eikä harmaa kun LCD tykissä jotkut "valittivat" että näki Rainbown Effect mitä ite en ole nähnyt koskaan tää on nyt 4:jäs eri DLP video tykki

    mietin että toi plasma on muuten hyvä mutta kuvan tarkkuus ei ole paras läheltä katsottuna tosin oma sohva on n:3,8m päässä töllöstä ja stokmann ei voinut mennä kuin 60-sentin päähän kun tuli hylly vastaan ja pleikkarissakin on lankaton ohjain joten pelailen sohvalta kasin mistä katon myös töllöä joten en ole nenä kiini ruudussa koskaan

    tosin toi 42" plasma on kalliimpi kuin 40" LCD

    onko omia mieli piteitä tai kokemuksia näistä kahdesta töllöstä teillä

    [bold]Samsung Ps-42P5H 42" plasma [/bold]

    [bold]Samsung LE-40R72B 40" LCD [/bold]

    [​IMG]<--Plasma vs LCD -->[​IMG] For Happiness ---> [​IMG]
     
    Viimeksi muokattu: 15.07.2006
  15. pain83

    pain83 Member

    Liittynyt:
    14.11.2005
    Viestejä:
    37
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    No vittu johan on taas Benq:lla näyttö. Ehdin jo innostua, mutta sitten lannistuin...

    Display Compatible: HDTV Compatible 480i / 480p / 720p / 1080i

    Eli paneeli on aito 1080p, mutta se ei hyväksy 1080p signaalia sisään joten turha kapistus. En ymmärrä mikä järki tällaisia näyttöjä on ees kyhätä.
     
  16. tubbana

    tubbana Active member

    Liittynyt:
    01.10.2004
    Viestejä:
    1,316
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Ja turha muutenkaan intoilla halpojen 1080p näyttöjen perään, ei se resoluutio millään tavalla automaattisesti sitä kuvaa paranna. Varsinkaan jos telkkari muuten on susi
     
  17. Sokar80

    Sokar80 Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    2,319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    niin turha haahuilla muutenkaan 1080p ym High-End LCD ? plasmojen perään koska ei ole kunnon kuva lähteitä

    JOS katot PERUS DVD jopa hyvälläkin DVD soitimella tai digi boxi on tv lähetysten vastaanottajana tai aijot ostaa PS3 JA X360 niin minä en ainakaan tuhlaisi 5000->8000€ johonki 1080p native reson näyttöön kun ei ole mikä hyödyntäisi sitä 100% laadulla

    moni kaverin kaveri aina haaveilee tai sanoo että ostan nyt sen ja sen mutta sitten niillä on 21" väri kuva putki töllöä kotona ja verkkokaupan 68€ DVD soitin ei tiedon keruussa ole mitään vikaa

    mutta kuinka moni tän foorumin kirjoitajista oikeesti aikoo ostaa HD-DVD\Blue Ray dvd soittimen seuraavan 6-vuoden aikana se on nyky LCD\Plasmojen elin ikä joten jos taulu töllö on nyt ostettava niin ostaa jonkun Samsung LE-40R72B 40" LCD-TV Resoluutio: 1366 x 768 (WXGA) se hajoo noin 6-8 vuoden päästä sitten ostaa High-End taulu töllön tai sama se on mihän kukakin rahat tuhlaa minusta vaan on tyhmää ostaa jotakin joka hyöty ei näe olisihan Ferrari modena 360 kiva kesä auto mutta ei sillä suomessa tee mitään paitisi kehua kavereille on isompi miehen jatke tosin en tiedä miten NÖRTTI kehuu että ostin 1080p native reson taulu töllön ei sillä ainakaan naisia saa ja muutenkin rahoilla kehuminen on kyöhien itese pönkötystä että nyt mulla on rahaa ja niin edelleen niin ja tuskin 1080p töllöllä saa parempaa kuva elämystä kuin samsung 42" LCD töllöllä

    ite en aijo ostaa ainakaan ekan sukopolven HD-DVD tai Blue Ray DVD soitinta ja se PS3 jää ainakin 2007 kesään saakka kaupan hyllylle kun olen oppinut älä osta ekojen joukossa muuten kärsit kaikista lasten taudeista

    no toivon mukaaan kukaan ei vedä porkanaa mun tekstistä nenään ;)
     

Jaa tämä sivu