suositelkaa hyvä äänen laatuista mp3 soitinta korostan sanaa äänen laatuista.. oisko esim: iriver t20 hyvä? ,muistia en tartte siin kun megan kieppeillä eikä mitää pers reiän kokoisista näyttöö tartte siin olla kuhan tagit vaa näkyy.
Oletan, että tarkoitat 1GB:n kokoista soitinta. Äänenlaatu riippuu suurimmaksi osaksi käytettävästä audioformaatista, ei niinkään itse soittimesta (kunhan taajuusvaste on edes kohtalainen). iRiver on kuitenkin melko tunnettu valmistaja, joten siltä voi odottaa ihan hyvää tekniikkaa. Natiivi tuki Ogg Vorbikselle on myös positiivinen asia; soitin näyttää sisältävän myös taajuuskorjaimen, joten kyllä tuolla pitäisi pärjätä.
No 320vbr mp3 lame ja senkun hd-555 kuulokkeet.. aikaisempi soitin o tollanen ku creative muvo tx. paraneekohan se äänen laatu paljonkin tol iriverin soittimel ,onks mitää hajuu?
HD-555:en impedanssi on liian iso useimmille kannettaville soittimille. Harva kannettava soitin antaa riittävästi tehoa 120:lle ohmille, tai jos antaakin niin taajuusvaste on luultavasti jo aika huono. Jos hommaat erillisen vahvistimen kuulokkeita varten, niin silloin ongelmaa ei pitäisi olla. 320VBR ei ole millään tavalla järkevä ratkaisu, jos haluat "maksimaalisen laadun", niin käytä 320CBR:ää, joka on myöskin aikalailla järjetön ratkaisu. Kyseessä on kuitenkin kannettava soitin ja avoimet kuulokkeet. Soitin vain täyttyy nopeasti, etkä muutenkaan huomaisi eroa pienempään bittivirtaan. Itse olen käyttänyt Ogg Vorbista ja 96kbps bittivirtaa ja laatu on täysin riittävä kannettavaan soittimeen (Etymotic ER-6i kuulokkeilla).
mikä impedanssi 120.. näis senkuis impedanssi o 50 ,puhutaaks me ny samoist impedansseista? kymysys oli siit ,et tarjooks toi iriverin soitin paljonki parempaa ääntä ku toi creativen muvo. ainaski tos muvos jotenki toi taajuus korjain o liian jyrkkä. cbr vbr sama se kuhan ei laske alle 200
Sori, noista kuulokkeita näyttää olevan pari eri versiota liikkellä, sillä joidenkin lähteiden mukaan kuulokkeissa on 120 ohmin impedanssi. Mutta joka tapauksessa, jos aiot saada kaiken irti kuulokkeista, tarvitset erillisen vahvistimen. Vain sinä tiedät itse tarjoaako iRiver parempaa ääntä kuin MuVo. Äänenlaatu on subjektiivinen asia. Tuossa iRiverissä nyt vaikuttaisi olevan paremmin säätöjä. iRiveristä ei näytä olevan näkyvillä mitään käppyrää taajuusvasteesta etenkään 50 ohmin kuormalla, joten paha mennä sanomaan. Mutta ihan vain referenssinä; hyväksi kehutulla iPod Nanolla on jo vaikeuksia 16:sta ohmin kuorman kanssa: Joten voit vain kuvitella mikä tilanne voi olla 50:llä ohmilla... Minkä takia bittivirta ei voisi olla alle 200kbps? MP3:a ei ole ikinä suunniteltu korkeille bittivirroille, joten et hyödy kovinkaan paljoa noin korkean bittivirran käyttämisestä.
89€ hd-555 kuulokkeisiin pitäis vai ostaa about 200€ kuuloke vahvistin..hoh hoijjaa! sen takia mä ostin noi senkut kun ne on vaan 50impee! kyl sen sit parempiin kuulokkeisiin tarvii ostaa jos on joku senkun 600-650 malli kysees mis impedanssit 300!
Sanoppa joku soitin mihinkä löytyy noi käppyrät ja mikä futaa kivasti noitte senkkujen kans..ilman about 200€ kuuloke vahvistinta hintaa sais olla 100-200 ja muistia 512-1g kiitos
Harvasta soittimesta on edes olemassa noin tarkkaa kaaviota taajuusvasteesta, etenkään tietyllä kuormalla. Mutta jos soittimessa on taajuuskorjain (equalizer), niin sitä käyttämällä voi korjata hieman tuota taajuusvastetta. Ja se "parametrinen taajuuskorjain", mitä toisessa viestiketjussasi ihmettelit, tarkoittaa sitä, että soittimeen voi itse korjata eri taajuuksia mittauksien ja omien mieltymysten mukaan. Valmiit asetukset vain korostavat tiettyjä taajuuksia välittämättä soittimen omasta taajuusvasteesta. Parasta olisi tietenkin, jos kokeilisit vaikka kaverin MP3-soittimella ensin niitä kuulokkeita. Jos et huomaa mitään ihmeellistä eroa normaaliin kotikuunteluun, niin silloin ongelmaa tuskin on minkään muunkaan samantasoisen soittimen kanssa. Kannattaa tarkkailla etenkin matalia taajuuksia, sillä niitä toistettaessa soittimelta loppuun ensimmäisenä puhti. Kokeilemalla selviää; voi olla ettet edes huomaa eroa.
kyl se ala kerran basso pikkasen katookin määrätyissä biiseissä tos creativen soittimes,ja sit kun sitä lisää taajuus korjaimella ylös päin ni se puuroutuu (särkee sen basso äänen toi creativen soitin täysillä bassoilla).. toinen jutska mikä tos soittimes tökkii on korkeimman äänen säätö tol taajuus korjaimella ,joko sitä o liikaa tai liian vähän! keski äänet sit o taas taajuus korjaimesta ihan siel alimmilla asetuksilla..toi soitin o mun mielest ny se heikoin lenkki. mut toi parametrinen taajuus korjainhan kuulostaa jännältä tos iriveris,ja mitä siihen tulee ,et tarvinko kuuloke vahvistinta ni en todellakaan..kyl ton creativenkin äänen volume noille kuulokkeille mielestäni riittää! et nyt vaan sellanen soitin ,et pääsee noista taajuuskorjain ongelmista eroon ni jees.. minä kiitän
Kyse ei ole siitä, etteikö äänenvoimakkuus riittäisi, vaan siitä, että soitin ei kykene antamaan riittävästi piikkitehoa kuulokkeille. Ja tällöin tapahtuu juuri äänen puuroutumista. Ongelmaa voi koittaa hieman korjata taajuuskorjaimella, mutta se ei poista piikkitehon riittämättömyyttä. Mutta ei tuo iRiver nyt huono valinta ole.