1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Hybridi boksi

Viestiketju Keskustelua antenniverkon digibokseista -osiossa. Ketjun avasi zupz 16.08.2006.

  1. zupz

    zupz Member

    Liittynyt:
    16.08.2006
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Onko otsikon mukaisia dikibokseja myynnis?
    Eli että se sisältäis sekä antenni että kaapelituen vastaanottoon.

    Yksi kaverini on hommannut antennidigiboxin, muutti kerrostaloon ja kuinka ollakkaan siellä olisi pitänyt olla kaapeliboxi, noh ei muuta kuin kaiutinjohtoa RF-piuhan jatkoksi ja kaikki kanavat näkyivät.
     
  2.  
  3. fevrier

    fevrier Member

    Liittynyt:
    03.02.2005
    Viestejä:
    72
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kyllä kerrostalossakin voi katsoa terrestiaaliverkkoa (vaikka talo olisikin kaapeliverkossa), jos vain on aktiivi-, harava- tms. antenni. Sillä mainitsemallasi kaapelijohdolla tai millä tahansa "lapamadolla" voi myös katsoa useampaakin telkkaa, jos boxissa on RF-modulaattori. Ongelmana vain on se, että kaikki töllöt näyttävät samaa kanavaa. Suosittelisin kuitenkin boxien ostoa, jos diggaa katsoa TV:tä.
    Periaatteeessa kysymykseesi on ikävä kyllä minun tietojeni mukaan vastattava, ettei sellaisia yhdistelmäboxeja ole näkynyt. Joku toinen voinee korjata asian.
     
  4. cpenter83

    cpenter83 Regular member

    Liittynyt:
    28.05.2005
    Viestejä:
    1,353
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Kaksi vaihtoehtoa:
    Reelbox lite (http://www.reel-multimedia.co.uk/) hinta ~ 800€

    Loewen digitv (http://www.loewe.fi) hinta alk. 1990€
     
  5. zupz

    zupz Member

    Liittynyt:
    16.08.2006
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Aika hyvän hintasia. Onko kukaan koskaan kokeillu laittaa kaapelidigboxia antenniverkkoon tai toisin päin. Toimiiko?
     
  6. Saloraman

    Saloraman Member

    Liittynyt:
    27.12.2003
    Viestejä:
    46
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
  7. cpenter83

    cpenter83 Regular member

    Liittynyt:
    28.05.2005
    Viestejä:
    1,353
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Jos kytket antenniboksin kaapelin voi olla että saat osan kanavista näkyviin, koska boksi käyttää itse piuhaa antennina, yleensä kuitenkin löytyy vain yksi muxi ja sekin pätkivänä, kaapelikanavia et tietenkään antenniboksilla näkisi. Kaapeliboksi ei löydä mitään antennista...
     
  8. fevrier

    fevrier Member

    Liittynyt:
    03.02.2005
    Viestejä:
    72
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Vielä kerran samasta asiasta. Mistä sait "zupz" yleensä ajatuksen siitä, että C- ja T-mallin boxeja voisi ikäänkuin heittää ristiin? Kävitkö "saloraman" antamassa osoittessa tai luitko "cpenter 83:n" antamat vinkit (hintoinen). Mun mielestä kyllä kannattaa erottaa ja pitää erillään C- ja T-mallit. Aika hölmöltä tuntuu alkaa kikkailemaan tai maksamaan 10 boxin hintaa. Nyt kun boxien hinnat on ainakin mun arvioiden mukaan jopa halvemmat kun ensi keväänä, niin miksei ostais vaikka molemmat. Ei se toinen kuitenkaan joudu hukkaan. Aina löytyy kavereita, joille käy eri malli kun itselle. Älä ainakaan odota ensi kevääseen, koska silloin voi tulla hinnoissa rankkoja yllätyksiä (eihän sitä voi toki tietää, kun ei ole kristallipalloa, mutta se on kuitenkin mun visio tulevasta vuodesta).
    Lue tarkkaan noiden kokeneiden kavereiden neuvot, mutta päätä tietenkin itse. Nyt voi esim. ostaa vaikka kummatkin mallit kortinlukijoineen ja muine pikku herkkuineen yhteishintaan reilut alle 200. Tuskin enää ensi vuonna.
     

Jaa tämä sivu