Elikkä nykyisellään kiinni: näytönohjain: Abit Radeon 9600 SE 128Mb TV/DVI prosessori: AMD Athlon XP 2800+ boxed 0.13u 2.08GHz muistia: 2x 512MB DDR 400MHz tehot ei oikeen tahdo enää riittää pelaamiseen, joten mitä noista kannatais ruveta vaihtelemaan ja mihin? rahaa ei ole käytössä rajattomasti joten tärkeysjärjestyksestä olisi hyötyä. kiitos
Jos vain pelata tahot tällä hetkellä niin näytönohjaimen uusiminen, tosin jos nyt ostat hyvän näyttiksen niin sepä ei varmaan seuraavaan emolevyysi kelpaakkaan (riippuu tietysti milloin sen ostat) Mutta tuo on varmaankin agp väylän näyttis... suosittelisin että ostat pci-e väylä näyttiksen ja ja siihen jonkin halvan asrockin socket-a emon. Ei tietenkään kannata suin päin rynnätä ostelemaan vaan odotella toistenkin mielipiteitä voin olla hyvin väärässäkin EDIT: Lisäyksenä vielä tallainen selvennys: Niin siis siksi koko homma että ostaa HALPA emo että on sitten pci-e näyttis niin kun alat prosessoria uusimaan niin ostaa sitten uudella kannalla niin ostaa sitten vielä paremman emon jos on tarvetta.
9800pro on hyvä vaihtoehto, paras mun mielestä ois cruz brokerilta Leadtekin kuparijäähyllä varustettu 6800LE, maksaa vaivaset 149€...
En ryhtyisi emon vaihtoon, pahimmillaan menee käyttiksen asennus uusiksi ja on siitä joka tapauksessa lisää vaivaa ja rahankulua. Lettaksen linjoilla olisin, toki nVidiankin ohjaimia voi harkita. Esim. 6600:sta on jo näkynyt käytettynäkin myynnissä.
Socket A (462) kannalle ei ole PCI-E tukevia piirisarjoja, joten tuon emon vaihdon sen suhteen voi unohtaa. Mutta agoth on kyllä täysin oikeassa siinä, että Radeon 9600 [bold]SE[/bold] (SE = Slow Edition) on koneesi heikoin lenkki 64-bitin muistiväylällä. Prossulle ei ole erityistä päivitystarvetta ja muistia on riittävästi. Eli siis parempaa AGP-väyläistä näyttistä pitäisi hankkia. Hitaampaa kuin Radeon 9800 Pro ei kannata enää hankkia. http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/14627 Itse suosittelisin GeForce 6600GT:istä halvinta mallia, joka taitaa olla tämä: http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/24844 6800LE:täkin voi harkita, jos kiinnostaa ottaa riskiä modaamisen suhteen.
Alkaa tosiaan olla alhasissa hinnoissa nuo 6600gt:kin. Itse kun päivittelin pari kuukautta sitten, ei alle 180e:n saanut mistään. Tehoiltaan nuo ovat aika tasavertaisia näyttiksiä, 6600 on linux-ystävällisempi ja raudaltaan toki tuoreempi.