Tiedättekö että Logitechin näppikset ovat vaarallisia ? Jos omistat ko näppiksen niin lueppa WARNING varoitusteksi. WARNING: Some experts believe that the use of any keyboard may cause serious injury.Consult statement on the back of this keyboard. Eli suunnilleen: VAROITUS: eräät asiantuntijat uskovat että näppäimistön käyttö voi aiheuttaa vakavia vaurioita. Lue näppäimistön takana oleva teksti. En viitsi sitä tähän kirjoittaa mutta terveys sen mukaan voi tuhoutua näppäimistön käytöllä. Löytyykö keneltä parempi juttu ?
Heh, omassa Logitechissä lukee samoin, nyt vasta huomasin Onhan varoitus osittain ihan paikallaan. Kaippa ne niska ja rannekivut voivat olla vakavia tuki-ja liikuntaelinsairauksia? Itse en ole fysioterapeutti joten en voi tietää Näppiksen takana lukee ohjeita tyyliin: "Pidä toistuvia lyhyitä taukoja. Nouse ylös ja jalottele vähintään muutama kerta joka tunti."
Kyllähän nuo ohjeet ihan asiallisia ovat, mutta amerikan tyyliin on tuo varoitus. Eipä silti, kyllä ergonomia on ihan asiallinen juttu.
Jenkkilä,tuo lakimiesten luvattu maa. Dell:n näppiksen pohjasta löytyy "IMPROPER OR PROLONGED KEYBOARD use may result in seriously injury!REST EVERY 2 HOURS"
Juu, kyllähän nämä hyvin ymmärtää jos kyseessä on jenkkilän tuote. Pitäähän jokaisen mikroaaltouunin käyttöohjeissa lukea, ettei sitä ole tarkoitettu kissojen kuivaamiseen. Voi tulla yritykselle muuten kalliit korvausvaatimukset...
Tämä nyt menee vähän aiheen vierestä, mutta tässä jokunen aika sitten vaihdoin uuden kotelon. Windows oli jo ekalla käynnistyksellä ehdottelemassa XP:n uutta aktivointia, koska laitteiston kokoonpano on muuttunut merkittävästi viimeisen asennuksen jälkeen. Vaihdoin siis vain kotelon Kyllä on Windows fiksu.. Sitten lähemmäs aihetta, mutta mitenkään tietotekniikkaan tämä ei liity, hydrauliikkaan ennemmin http://www.saunalahti.fi/~krkoski/kerros/varoitus2.jpg
Minä olen laittanut tft:n alle huomautuksen että muista milloin tulit tähän, muista selkä, ranteet, silmät, niin ja muista ottaa joskus, tuon idean sain kaverilta kun hän ei itse huomaa ajankulua konellaan ja niin kyllä käy hyvinkin helposti.
Ainakin aikaisemmin jenkkiläisissä moottoriveneissä oli kojelauta täynnä varoituskylttejä, joista parhaiten jäi mieleen "Älä työnnä jalkaasi potkuriin koneen käydessä". Tuo varmaan on niitä ensimmäisiä asioita, mitä tulisi kokeiltua, varsinkin kun itse on ruotelissa ja potkuriin sentään jonkin verran matkaa.
Ehdottomasti "please insert disk 2". Ainakin joku oli luullut sitä virheilmoitukseksi computer stupidities -sivuston mukaan. Kannattaa vilkaista, saa hyvät naurut No joo meni vähän offtopiciksi...
Meiltä löytyy wc:stä tarra "Älä kosketa sähkölaitteita kun olet märkä". Kylpyhuoneessa ymmärrän paremmin, mutta wc:ssä? ^_^
Englannissa oli joskus jotai lastenlääkettä myytävänä ja pakkauksessa varoitettiin lääkkeen vaikutuksesta ajokykyyn...
Tuo oli kyllä aivan paras. Tässä vinkki kaikille niille jotka etsivät englanti-suomi käännösohjelmaa.
Radio novalla oli kerran lähetyksessä jenkkilän varoituksista, mieleen jäi mm. nämä hyvin: *Lumilingon ohjekirjassa älä käytä katolla sekä *Unilääkkeissä saattaa aiheuttaa lievää väsymystä Ja jos ohjekirjoissa ei kaikkea mahdollista sanota ja oikeusjuttu tulee saattaa olla pikkuyritys aika nopeesti konkassa suurten korvausten takia.
Konica-kamera: Älä koske kameran metalliosiin ukkosella. Jos salama osuu kameraan, seurauksena on hengenvaara. AIR+ -kompressori: Älä käytä kompressoria henkilöiden, esineiden tai eläinten lyömiseen. http://www.jounipaakkinen.fi/ohjeet.html
Tiesittekö ettei ruuvimeisseliä saa tunkea penikseen... ;-) http://img162.imageshack.us/my.php?image=screwdriverset0xf.jpg